שלומית אהרון. צילום: כפיר זיו
שלומית אהרון. צילום: כפיר זיו

"כשאני בוחרת שיר זה כאילו מדמי אני שרה אותו"

רגע לפני שמגיעה לרעננה, שלומית אהרון מספרת על המופע החדש, על הקהל ועל מדוע בחרה לבצע שירים שנכתבו לפני קום המדינה

פורסם בתאריך: 22.2.19 09:44

במסגרת המופע החדש של שלומית אהרון (הכול עובר חביבי), "תקליט עברי", הזמרת הישראלית האהובה תגיע היום למשכן המוסיקה והאומנויות ברעננה לצד אנסמבל גלעד אפרת. המופע עצמו מורכב משירים ישראליים שנכתבו טרם קום המדינה, שעובדו ע"י אפרת ללחנים מודרניים ומעניינים.

שלומית אהרון, מתי בפעם האחרונה הגעת לרעננה?

"זו הפעם הראשונה שהמופע "תקליט עברי"מגיע לרעננה, כי הוא קיים קצת פחות מחודשיים. אבל אני מופיעה הרבה ברעננה, במופע עם שלושת הטנורים, עם להקת הכול עובר חביבי"

איך המופע הזה נולד?

"המופע הזה נולד מתוך מופע אחר שעשיתי עם צדי צרפתי וחגי קיים לפני הרבה שנים. אז עשינו ביצענו את השירים הישנים והאהובים בעיבודים אחרים, ועכשיו הרגשתי שאני רוצה לחזור לשירים האלה. המנהל האישי שלי הכיר לי את גלעד אפרת, והרגשנו שהוא מאוד מתאים לעבד את החומרים האלה למקום שאנחנו רוצים, לצבוע אותם בצבע חדש. גלעד הביא את האנסמבל המורחב שלו, שמונה נגנים, והוא פשוט הלביש את השירים האלה בלבוש חדש, ועשה להם עיבודים מיוחדים. הקהל מקבל את זה ממש באהבה. זה עובד גם על הרמה הנוסטלגית וגם על הרמה המוזיקלית. המיוחד בערב הזה זה הצבע המיוחד שגלעד הביא לערב הזה"

ממה מורכב הקהל?

"הקהל העיקרי שלי זה קהל בגילאים שלי, אבל הם מביאים את הילדים והנכדים, וגם צעירים באים אלינו בהתרגשות ומתלהבים מהשירים האלה, הם לומדים להכיר את השירים האלה. אני חושבת שזה בגלל שבחרנו שירים טובים, שיכולים להחזיק דורות כי השיר עצמו הוא טוב. וגם העיבודים של גלעד הם עיבודים מודרניים. התחושה בחלק מהשירים האלה, כמו "נעולה היא דלתי", היא תחושה שהשיר הזה היה יכול להיכתב היום."

מה ההבדל בין לבצע שיר שכתבת לשיר שמישהו אחר כתב?

"אני זמרת מבצעת, וגם כשאני לא כותבת ואחרים כותבים לי, זה שירים שאני בוחרת. אני לא רואה הבדל בעצם, כשאני בוחרת שיר זה כאילו מדמי אני שרה אותו. גם השירים הישנים האלה זה שירים שבחרתי אחד אחד, כי היה משהו מאוד אישי באמירה שלהם. אני לא רואה בעצם הבדל מבחינתי"

המופע יתקיים היום, 22 בפברואר, בשעה 22:00 במשכן למוסיקה ואמנויות ברעננה. נותרו מספר כרטיסים אחרונים למופע. מחיר כרטיס הוא 89 שקלים וניתן לרכוש כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר