אור והילי
אור והילי

חם מהתנור: מתכון לעוגה טבעונית מפוארת לשבת של אור קניז-כהן ובתה הילי

אור קניז-כהן הצטרפה לפני שנתיים למיזם של בתה הילי, ויחד הן מנהלות מהבית מאפייה טבעונית ומיוחדת שכבר הפכה לקהילה

פורסם בתאריך: 5.12.19 13:37

קצת על עצמך: אור קניז-כהן, בת 51, מתגוררת במרכז העיר כפר סבא. היא מנהלת, יחד עם בתה הילי (21) את העסק "דמטר אפיה טבעונית" (דמטר היא אלת התבואה והקציר במיתולוגיה היוונית). בעברה עבדה בתחום התיירות והקהילה, אולם מאז שהילי התחילה את המיזם לפני כשנתיים בערך, עוד כשהייתה חיילת, אור החליטה להצטרף אליה. "אנחנו מנהלות את העסק הזה מהבית", היא מספרת, "יש לנו עמוד פייסבוק עם מחירים ורכיבים של כל עוגה, עם המון סיפורי עוגות ותמונות, ואנשים מתקשרים ומזמינים. כשהילי החליטה שזה החלום שלה גייסתי את עצמי, את הכישורים ואת הידע שלי לטובת העניין ועם הזמן גם אני נשביתי בקסם הזה. אנחנו עושות את זה לא רק מטעמים כלכליים. המאפיה שלנו היא בעצם קהילה של משפחה וחברים ואנחנו שמחות לפגוש ולהכיר אנשים חדשים. אצלנו לכל עוגה יש סיפור. כל עוגה היא אישית, בבחינת 'טיילור מייד', על פי בקשה ספציפית של רכיבים ושל נראות העוגה. יש לנו חלום, ואנחנו מקוות שיתגשם ביום מן הימים, לפתוח מקום קטן ומיוחד, שנוכל לארח בו את כולם, כמו שאנו יודעות ואוהבות, עם מאפים טבעוניים, מכונת קפה והרבה שמחה".

רקע בעיר: "הגענו לכפר סבא לפני תשע שנים מהיישוב מתן. אנחנו אוהבים מאוד את העיר. הכל נגיש ברגל, כיף לטייל עם הכלבה ולערוך קניות. זו עיר אידאלית למגורים".

מאיפה האהבה למטבח: "למעשה מהבית. אמא שלי הייתה בשלנית בחסד. היא ידעה לבשל מאכלים ממטבחים שונים. בילדותי גרנו בקומה רביעית ללא מעלית והיא הייתה אופה המון עוגות ובורקסים והילדים של השכונה היו מטפסים את כל הקומות ובאים לאכול. לצד קוסקוס ומפרום היה גם גפילטע וקניידלך. זה השפיע עלי מאוד. וכמובן כשהמיזם הזה יצא לדרך – אז הבאתי את כל הידע שלי אל תוך הדבר הזה ויצקנו משהו חדש של חיבור של שיטות אפיה מסורתיות עם שיטות חדשות".

שף או קונדיטור אהוב: "אביהו דייגי. הוא שף חובב ובן הזוג המדהים שלי. אני חייבת לפרגן לו כי יש לו ידי זהב. הוא מהנדס כימיה ומנהל מפעל בדרום ובאשדוד, ובשעות הפנאי שלו הוא מכין אוכל טעים טעים".

המנה האהובה: "יש המון, אבל אם לבחור אחת אז 'אלו גובי' שזו מנה הודית מצוינת שאביהו מכין מכרובית, תפוחי אדמה וקוקוס. אם יש מקום לפרגן גם לשף מכפר סבא, ערן גורנר, שאצלו עשינו סדנת בישול הודית טבעונית ומשם רק הלכנו והתפתחנו בתחום".

בישול או אפיה: "היום אפיה בטוח, ופיתוח מתכונים. את תחום הבישול אני משאירה לאביהו".

תבלין אהוב: "אני מאוד אוהבת קינמון. זה תבלין של בית שמתאים לבישול ולאפיה. אין עוגת תפוחים שיכולה לעבור בלעדיו וגם עוגות שמרים ומעמולים".

מה בתפריט ביום שישי: "בכל יום שישי אנחנו מתכנסים ברוטציה אצל אחד האחים וכל משפחה מביאה את הספציאליטה שלה. אנחנו מכינים לארוחה כמובן אוכל טבעוני: חריימה עם תוספת של אצות, פשטידות, מרקים, מטבלים שונים והרבה אוכל מהמטבח הערבי שאנחנו מאוד אוהבים כמו סינייה, מקלובה, שווארמה ובאבא גנוש. הכל טבעוני".

מה המנה הראשונה שהכנת: "אני הולכת על התקופה הטבעונית שבה נולדתי מחדש, אז קציצות חריימה טבעוניות. זה מיוחד וטעים ואנשים שאוכלים בשר פשוט לא יכולים להאמין שזה אכן טבעוני".

מה המומחיות שלך במטבח: "אני רוצה לדבר על הילי ועלי ביחד. אנחנו מאוד פתוחים לנושא של אפייה ללא גלוטן וסוכר, כולל עוגות מוס, עוגיות טבעיות ללא סוכר מעובד מחומרי גלם משובחים, מייפל אורגני, שוקולד מובחר, פירות, שקדים ואגוזים. זה מאוד מיוחד".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: "זה קל, כל מה שלא טבעוני".

 

מתכון לשבת

עוגת שוקולד "החאן"

המצרכים לעוגה:

2 כוסות קמח

כוס או חצי כוס וחצי סוכר (תלוי כמה מתוק אתם אוהבים)

שליש כוס אבקת קקאו

שלושת רבעי כפית סודה לשתייה

1 שקית אבקת אפיה

קורט מלח

2  כוסות מים חמים

שלושת רבעי כוס שמן

1 כף רסק תפוחים

2 כפיות תמצית וניל

כף מיל לימון או חומץ תפוחים אורגני

המצרכים לקרם השוקולד:

חצי פחית קרם קוקוס או חצי כוס שמנת צמחית או 3-2 כפות שמן קוקוס

חבילה וחצי של שוקולד מריר (150 גרם)

1 כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות ומשמנים תבנית עגולה בקוטר 24 סנטימטר. מערבבים את החומרים היבשים: קמח, סוכר, אבקת קקאו, סודה לשתייה, אבקת אפייה ומלח. אפשר להוסיף חצי כוס שוקולד צ'יפס או שוקולד מריר קצוץ ו/או אגוזים. בקערה נפרדת מערבבים את החומרים הרטובים: מים, שמן, רסק תפוחים ותמצית וניל. מוסיפים את תערובת הנוזלים לתערובת הקמח ומערבבים רק עד לאיחוד. מוסיפים לבלילה כף מיץ לימון או חומץ תפוחים אורגני. מערבבים ומוזגים מיד לתבנית משומנת. אופים במשך כ-35 דקות. נועצים בזהירות קיסם במרכזה, עליו לצאת מעט לח. כשהעוגה מוכנה, מוציאים מהתנור ומאפשרים לה להתקרר בזמן שמכינים את הקרם.

הכנת הקרם: שמים את המצרכים בכלי המיועד למיקרו וממיסים במשך 30 שניות, מערבבים וחוזרים על הפעולה שוב ושוב עד שהשוקולד נמס לחלוטין והתערבב עם יתר החומרים. כשהעוגה קרה מחוררים אותה ומוזגים מעליה את קרם השוקולד. מקשטים כיד הדמיון הטובה: באגוזים, בתלתלי שוקולד, בשבבי קוקוס, בסוכריות צבעוניות ועוד.

אנו מזמינות אתכם להכין את העוגה, לשתף בדף הפייסבוק שלנו (דמטר אפייה טבעונית) ואולי אחד מכם יזכה בפרס.

בתיאבון!

שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר