קרן וסבתה
קרן וסבתה

במטבח עם קרן מלכי: מתכון למרק סלק עם קובה סולת

כשקרן מלכי חיפשה עבודה שתוכל לעשות מהבית זה היה רק טבעי שתקים עסק להכנת קובות ומאפים עיראקיים. ויש לה גם מתכון

פורסם בתאריך: 2.1.20 16:33

קצת על עצמך: "שמי קרן מלכי, בת 33, תושבת הרצליה, נשואה ואמא לשתי בנות מקסימות. נולדתי ברעננה, גדלתי ולמדתי בתל אביב. אחרי השירות הצבאי שלי למדתי במדרשה לכלבנות ועבדתי בפנסיון כלבים וכעוזרת וטרינר. אחרי שהתחתנתי פתחנו, בעלי ואני, פיצרייה ביתית בתל אביב בשם 'רוזמרין'. כאמא לילדה בעלת קשיים וליקוי שמיעה, חיפשתי עבודה שאוכל לעשות מהבית. מאז שאני זוכרת את עצמי אני מבשלת ואופה במטבח העיראקי אז החלטתי להקים לי עסק קטן משלי ולמכור קובות ומאפים עיראקיים. אפשר לראות את האוכל שאני מכינה בעמוד הפייסבוק שלי – הקובה של קרן".

רקע בעיר: "הורי עברו לגור בהרצליה לפני כ-17 שנה. כשהתחתנתי, לפני עשור, עברנו בעלי ואני לגור בתל אביב וכבר שש שנים שאני מתגוררת בהרצליה עם משפחתי. רציתי שבנותיי יגדלו בהרצליה קרוב לאמא שלי. סבי וסבתי היו מבין הראשונים שקנו מגרש בהרצליה ומתגוררים בה עד היום".

מאיפה האהבה למטבח: "האהבה שלי למטבח התחילה בגיל מאוד צעיר. כבר כילדה הייתי אחרי הצהריים ובחופשים הולכת לסבתא דניס ועוזרת לה במטבח, ושם למדתי את סודות המטבח העיראקי".

שף או קונדיטור אהוב: "השפית האהובה עלי, בלי צל של ספק, זו סבתא שלי. ממש מושא להערצה. היא עלתה לארץ מעיראק בגיל 6 ושכלה את אמא שלה בגיל מאוד צעיר. היא הקטנה מבין שלוש אחיות ונאלצה ללמוד לבשל למשפחה. דודה שלה לימדה אותה לבשל מאכלים עיראקיים וכך האחיות שלה הלכו לבית הספר והיא נשארה בבית לבשל לאביה ואחיותיה. לא היה לה קל בתור עולה חדשה בארץ זרה, אבל מה שבטוח זה יש לה ידיי זהב. כל דבר שיוצא לה מהידיים הוא מעדן. לקבל קומפלימנטים מסבתא שלי על הקובות שאני מכינה זה סיפוק גדול".

מנה אהובה: "המנה האהובה עלי היא הטבית העיראקית של סבתא דניס. טבית זה עוף ממולא ומסביב אורז בבישול ארוך בתנור. המנה הזאת נותנת לי הרגשה של בית ושל ילדות והיא הדבר הכי טעים שטעמתי בחיי. הילדות שלי אוהבות ללכת לסבתא וסבא שלי וזו זכות מאוד גדולה שהן גדלות על המטעמים שאני גדלתי עליהם".

בישול או אפייה: "אני חובבת אפייה מושבעת. אופה עוגות ועוגיות למשפחה ועוגות יום הולדת מעוצבות ללקוחות, אבל הבישול לוקח בגדול. ככה זה כשגדלים עם סבתא עיראקית. אני משתדלת ללמוד ממנה כל מה שאפשר".

מה התבלין שלך: "צ'ילי חריף. כמעט ואין מנה שאני לא משתמשת בו".

מה בתפריט של יום שישי: "אנחנו מתארחים הרבה אצל המשפחות שלנו בימי שישי, אז התפריט הוא מגוון. אבל כשאנחנו מארחים המנות הקבועות הן: קובה אדומה, טבית, סלטים והחומוס של סבא אפרים. סבא שלי מכין חומוס עבודת יד וזה משהו שאי אפשר לוותר עליו. מבטיחה שזה החומוס הכי טעים שמישהו אי פעם טעם בחייו. הבנות שלי מאוד אוהבות לעזור לי להכין את האורז והעוף לטבית ואפילו מתנסות בגלגול קובות סולת".

המנה הראשונה שהכנת: "מאפה בשר עיראקי בשם 'בורג'. זה מין סוג של בורקס ארוך ממולא בבשר בקר, בצל ותבלינים".

המומחיות שלך במטבח: "הקובה על כל סוגיה. סולת, בורגול אורז ואפילו קובה בורגול במילוי פטריות לצמחונים".

המנה הכי מוזרה שהכנת: "יש לי לקוחה שמבקשת ממני קובה אורז עם תיבול של קארי ולימון פרסי בלבד. נשמע מאוד מוזר למבינים בבישול העיראקי, אבל אם לומר את האמת זה יצא טעים".
מה לא תסכימי לבשל או לאכול: "רכיכות למיניהן".

מתכון לשבת: מרק סלק עם קובה סולת

מדור אוכל מרק סלק עם קובה סולת – קרן וסבתה

המצרכים למרק:
1 בצל
3 סלקים בינוניים או 2 גדולים
1 מיץ מלימון סחוט
1 כף סוכר

המצרכים לקובה:
חצי קילו בשר בקר
חבילת פטרוזיליה
2 בצלים בינוניים
מלח, פלפל, צילי חריף

המצרכים למעטפת:
סולת ומים

אופן ההכנה:
הכנת המרק:
מטגנים בצל, חותכים את הסלקים ומוסיפים לבצל. מוסיפים מים, קצת פחות מגובה הסלק (בערך 3 כוסות). מבשלים על אש נמוכה בערך חצי שעה עד שהסלק מתרכך. מוסיפים פלפל ומלח ומשאירים לילה במקרר כדי שהקובות שנוסיף בהמשך יקבלו צבע אדום עז. למחרת מרתיחים את הסיר, מוסיפים את הלימון והסוכר וכשהרוטב רותח מוסיפים את הקובות (הוראות ההכנה בהמשך). מערבבים בעדינות ומבשלים כרבע שעה.

הכנת הקובות:
קוצצים בצל ופטרוזליה ומערבבים יחד עם הבשר. מוסיפים תבלינים ומערבבים יחד. מכינים את בצק הסולת: שמים סולת בקערה, מוסיפים קצת מים פושרים ומערבבים עד לאיחוד. לשים את התערובת כמו בצק ומוסיפים עוד מים לפי הצורך, עד לקבלת בצק רך אבל לא מדי. לוקחים קצת מבצק הסולת, מעגלים לכדור ופוחסים אותו לפיתה קטנה שטוחה ודקה. לוקחים קצת מתערובת הבשר ומניחים על הבצק. בידיים רטובות מעגלים את הסולת מסביב לבשר לצורת כדור ומורידים את פיסות הסולת המיותרות כדי שלא יתקבל בצק עבה מדי. מגלגלים ביד לכדור קובה. אפשר להקפיא ולהשתמש בשעת הצורך, או לשים ישר בתוך המרק.

בתיאבון!
שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר