פיבי, גלי ושושי, והמאכלים

חג שמח: קבלו שלושה מתכונים ביתיים מיוחדים לפסח

האישה שלא מוותרת על כבש, הקציצות המסורתיות, והמנה האסיאתית שהילדים לא מוותרים עליה: קבלו שלושה מתכונים לפסח

פורסם בתאריך: 26.3.21 08:38

את קבוצת הפייסבוק "מה אוכלים היום?", אותה הקימו חגית לוי ומירב פרנקל, בטח כבר הספקתם להכיר, ברשת או כאן באתר במדור האוכל. לקרא פסח ביקשנו מבנות הקבוצה כמה מתכונים מיוחדים לחג. אז הנה המתכונים לפניכם, והם מגיעים ממקומות שונים בארץ. בתיאבון וחג שמח!

שושי חדיף

מתכון לפסח: קציצות בסטיל של שושי חדיף

מי: שושי חדיף, אני גמלאית, אחות במקצועי, עבדתי 38 שנה בבית חולים. התחלתי לעבוד במלחמת יום כיפור, וכך עברתי בהמשך מספר מלחמות במסגרת עבודתי. מה שחרוט לי בראש זה אסון המסוקים בשאר ישוב, כאשר הזעיקו אותי מהבית לפיגוע המוני לחדר מיון צפת, שם עבדתי אז, ולא הגיעו ניצולים משם. זה היה קשה מאוד. לאחר כשנתיים, כשיצאתי לגמלאות, בני אוהד, שנולד בשנת 87, נהרג בתאונת דרכים בכביש 90 על יד איילת השחר. אני החלטתי ללמד זהירות בדרכים בגנים בראש פינה, שם אני מתגוררת ועוסקת בזה עד היום. בנוסף, אני עוזרת כללית לאוכלוסייה בראש פינה בענייני בריאות. אוכל עושה לי טוב על הנשמה, ומשכיח ממני את הטראומות שחוויתי. המאכל האהוב עליי לפסח ועל בני משפחתי הוא קציצות בסטיל, מתכון טריפוליטאי.

הקציצות של שושי רוציף

המתכון:

המצרכים:

10 תפוחי אדמה

1 ק"ג בשר טחון
2 בצלים גדולים
3 שיני שום
חצי חבילת פטרוזיליה
מלח
כף פלפל שחור
כף בהרט
כפית כורכום

אופן ההכנה:

1. להרתיח את תפוחי האדמה במים, עד אשר הם רכים. לקלף ולמעוך לפירה.
2. לשים בסיר רבע כוס שמן, לטגן את הבצל ולהוסיף את הבשר הטחון, ולאחר מכן להוסיף לו את כל שאר החומרים ולערבב היטב.
3. לקחת מהפירה כדור קטן, לשטחו, למלא אותו בכף בשר, ולסגור את הבצק. לכסות את הכדור בקמח מצה.
4. לטרוף ביצים בקערה, לחמם שמן במחבת עמוק. לטבול את הקציצה בתוך הביצה ולהעביר לטיגון עד להשחמה.
5. להניח על נייר סופג ולהגיש.

פסח: "בחג הפסח אני מארחת את ביתי ואנחנו מתכוונים להישאר באזור ראש פינה ולטייל בסביבה. האטרקציות שאני ממליצה בראש פינה: אתר שיחזור, בית כנסת עתיק, חל ראש פינה, ומצפה נימרוד".

פיבי היזמי

מתכון לפסח: כבש במשמשים של פיבי היזמי

מי: "שמי פיבי היזמי, נשואה לחיים, אמא לשני ילדים – אורטל ואלעד וסבתא לשלושה נכדים מקסימים. מאז שאני זוכרת את עצמי, הכל תמיד התנהל סביב האוכל. אנחנו עשרה אחים ואחיות, והאוכל תמיד ליכד את כולנו. גדלנו על המטבח המרוקאי ובחגים היו לנו מאכלים מסורתיים מיוחדים. גם בפסח וגם בראש השנה, אין דבר כזה ארוחת חג ללא כבש. בשר כבש מסמל עבורנו ארוחה עשירה וחגיגית, המבודלת מיתר הארוחות. הניחוחות המדהימים שהכבש מפיץ בבית גורמים לי להתרגש כל פעם מחדש ולהתכנס לאווירת חג משפחתית. את המסורת הזו שחוויתי בילדות אני מעבירה הלאה למשפחה שלי.

כבש במשמשים של פיבי היזמי

המתכון:

המצרכים:

2 ק"ג צלעות בשר כבש.
8 בצלים חתוכים לרצועות דקות.
10 משמשים יבשים.
חצי כוס שמן.
רבע כפית קינמון.
רבע כפית אגוז מוסקט.
פלפל שחור גרוס ומלח.
רבע כוס מים.

אופן ההכנה:

"לחמם את השמן במחבת, להוסיף את הבצל עד להזהבה. להוסיף את הפירות היבשים ואת התבלינים ולהמשיך לטגן ביחד. להכניס את הצלעות ולאחר כמה דקות להוסיף את המים. לבשל על אש נמוכה ביותר במשך שעה וחצי עם מכסה, ולערבב מדי פעם".

פסח: "בחג הזה אנחנו מתכוונים לטייל בדרום. אורטל הבת שלי גרה בבאר שבע ואנחנו ניסע אליה ויחד נטייל במצפה רמון ונסייר בכל האתרים באזור. משם נעבור לשדה בוקר ונבקר במתחם צריף בן גוריון ובכל הסביבה".

גלי ליבנה

מתכון לחג: המנה האסיאתית של גלי ליבנה

מי: "אני גלי ליבנה, בת 47, נשואה ואמא לשתי בנות, מתגוררת ברמת השרון. כל החיים הייתה בי תשוקה לעיצוב, שפרצה ובאה לידי ביטוי בעשור האחרון. הקמתי עסק לעיצוב הבית, שהתחיל מעסק קטן וביתי, אשר נתן שרות לחברים וחברים של חברים וגדל גם לחנות פיזית וגם לחנות אונליין. היום אני יכולה לומר בהתרגשות גדולה, שהמוצרים שלנו נמצאים בהמון בתים בכל רחבי הארץ. אז שניה לפני שמגיע החג, אני רוצה לשתף אתכם במתכון מנצח, שאני מכינה כל ערב פסח, מנה אסיאתית שגם הילדים אוהבים, פשוטה להכנה ומוגשת בצורה ממש מגרה.

המנה האסיאתית של כלי ליבנה

המתכון:

מבשלים 2 כוסות אורז, עם קצת שמן, מלח, 2 כוסות מים ו-2 כוסות חלב קוקוס. כשהאורז מוכן אני שמה בקערה, הופכת אותה על מגש גדול ושטוח, כך שנוצרת גבעה של אורז במרכז המגש.
במקביל, מקפיצים רצועות של עוף עם קצת שמן, אם העוף מפריש נוזלים, אני מסננת וממשיכה להקפיץ. כשהעוף מוכן ומסונן מנוזלים, אני מוסיפה את הרוטב וממשיכה להקפיץ עוד דקה שתיים.
את הרוטב אני מכינה מכמות נכבדת של סילאן, קצת טריאקי, קצת סוייה, 2 שיני שום כתוש, לפחות כפית של ג׳ינג׳ר מגורד ואבקת צ׳ילי. כשזה מוכן מפזרת את העוף עם הרוטב למרגלות הגבעה של האורז ומפזרת מעל קצת סומסום קלוי.

לקבוצת הפייסבוק 'מה אוכלים היום?' ולמתכונים נוספים היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר