דן פוגטש. צילום לורן דסברג
דן פוגטש. צילום לורן דסברג

צפו בביצוע: בוגר מטרו ווסט מועמד לפרס הגראמי היוקרתי

דן פוגטש, בוגר תיכון מטרו ווסט וקונסרבטוריון רעננה, מועמד השנה לפרס הגראמי היוקרתי, על עיבוד מחודש לשיר של דולי פרטון. בראיון הוא מספר על ההתרגשות והמעמד, ועל המוזיקאים המפורסמים שהתקשרו לברך. צפו בביצוע המועמד לפרס

פורסם בתאריך: 23.12.18 18:45

גאווה מקומית: דן פוגטש, בוגר תיכון מטרו ווסט והקונסרבטוריון ברעננה, מועמד לפרס הגראמי השנה בקטגוריית עיבוד מוזיקלי על עיבודו לשיר "ג'ולין" של זמרת הקאנטרי דולי פרטון. פוגטש, 35, גדל ברעננה ולמד במגמת מוזיקה במטרו ווסט, שם נחשף למוזיקאים ולהזדמנויות לנגן עם נגנים אחרים. “מבחינתי מטרו ווסט היה ביג דיל”, הוא מספר, “רק מאוחר יותר נחשפתי וגיליתי שקיימים בתי ספר לאומנויות כמו תלמה ילין ואלון ברמת השרון. מטרו ווסט הוא בית ספר ברמה גבוהה, עם גישה אוהבת והרגשה של משפחה. כל אחד יכול להיות מה שהוא, העיקר לנגן, ללמוד יחד ולהתפתח. זכורה לי אווירה מאוד חיובית ובונה".

לאחר שסיים את לימודיו ואת שירותו הצבאי, החל פוגטש להופיע בעולם כנגן ג'אז מבוקש. הוא עבר לארצות הברית לפני כעשר שנים כדי ללמוד מוזיקה באוניברסיטת ברקלי לאחר שקיבל מלגה, ומאז מתגורר בניו יורק ועוסק במוזיקה לצד אשתו, ניקול זוראיטיס, זמרת ג'אז אמריקאית.

המועמדות לפרס פוגשת את פוגטש לאחר שנים של עבודה קשה בסצנת הג'אז העולמית. "ההרגשה היא נפלאה ומעוררת השראה", מספר פוגטש, "זה מצחיק שתמיד חשבנו שביום שנהיה מועמדים לגראמי נוכל לפרוש מהסיוט הזה של להיות מוזיקאי עצמאי שנלחם בשביל לשרוד. עכשיו ההיפך הוא הנכון. כשקיבלנו את המועמדות פתאום נפקחו עינינו לעולם שלם של הזדמנויות ואנחנו יותר מפוקסים ודרוכים מתמיד להמשיך להוציא לאור מוזיקה מקורית ולדחוף את עצמנו בתור אמנים בתעשייה כל כך תחרותית".

מתי ואיפה תפסה אותך ההכרזה על המועמדות?
"האקדמיה הכריזה על המועמדים ביום שישי בבוקר ה-9 בדצמבר. אני התעוררתי לצרחות של ניקול כשהיא קיבלה הרבה הודעות של איחולים. שנינו לא האמנו והאמת שלי לקח שבוע וחצי להכנס לתפקיד החדש".
למה בחרת דווקא בשיר הזה?
"אשתי ניקול זוראיטיס ואני מנגנים את השיר הזה קרוב לתשע שנים. זה שיר עם ליריקה מאוד חזקה על קנאה וזה נושא ששנינו התחברנו אליו מאוד בעיקר בשלבים הראשונים של היחסים. העיבוד הראשוני של ניקול שואל את השיר של דולי פרטון מעולם הקאנטרי פולק לעולם הג׳אז המודאלי. בהתבסס על העיבוד הזה החלטתי להפתיע את ניקול בעיבוד מחודש של השיר לתזמורת שלי שמבליט את כלי הנשיפה מעץ (חליל, קלרינט וקלרינט בס) בשילוב עם הבראס (חצוצרה, טרומבון וטרומבון בס). העיבוד הזה זכה לשבחים ונכנס לאלבום שלנו ב-2018 בשיתוף החצוצרנית הדגולה אינגריד ג׳נסן".

 

 

לפני כתשעה חודשים התראיינת אצלנו (לראיון לחצו כאן). מה עשית מאז?

"מאז הראיון האחרון התזמורת שלי קצרה עוד תשבוחות בעיתונות הכתובה, האלבום הושמע בתחנות רדיו של ג׳אז ברחבי ארצות הברית והגיע למקום נכבד ב-20 האלבומים המובילים בטבלת הג׳אז. הופענו בפסטיבלים באמריקה, יצאנו לסיבוב הופעות של שבועיים שכלל מעל עשר ערים ומדינות שונות בארה״ב. כמו כן הופענו במועדונים מלאים עד אפס מקום. מקומות כמו ה-Blue Note Jazz Club, Smalls Jazz Club, The 55bar The Jazz Loft בניו יורק וגם באיזור בתל אביב, בBird’s Eye בשוויץ ועוד. זו היתה שנה מאוד פוריה ואינטנסיבית. ברמה שאני כבר לא זוכר איפה עוד ניגנו. אני עובד לצד אנדי ואלן פרבר, שני מלחינים שאני מעריץ. ניקול ואני עובדים הרבה ביחד ולחוד. היא שרה עם הביג בנד של Birdland על בסיס קבוע. זה אחד ממועדוני הג׳אז הותיקים והנחשבים בניו יורק ויש לי את הכבוד לכתוב עיבודים לביג בנד ואשתי שרה אותם".

איזה מקום אתה חושב שיש לאמנים ישראליים, במיוחד מוזיקאים בתחום הג'אז, בסצנה העולמית?

"אני חושב שישראלים מייצגים את המדינה בכבוד בתחום הג׳אז בעולם. הרשימה ארוכה ואנחו חייבים המון תודות לחלוצים, דני גוטפריד, מורי ורבי אהרל׳ה קמינסקי, אלי מגן, עומר אביטל ועוד רבים וטובים. הסצנה בישראל מכובדת וידועה בעולם. כל מי שתשאל בניו יורק על הג׳אז הישראלי יעיד שרק מוזיקאים מדהימים יצאו מהמדינה הקטנה"

מי התקשר לברך אותך על המועמדות?

"מי לא התקשר לאחל! כל מי שאנחנו מכירים: חברים, מוזיקאים מפורסמים כמו המנהל המוסיקלי של טיילור סוויפט, אנטוניו סנצ'ז, מייקל ליג מ'סנארקי פאפי', ליווינגסטון טיילור, טום צ'אפין. בנוסף התקשרו לברך גם אנשי תעשיית המוסיקה, עיתונאים וכלי תקשורת ומעריצים".

ספר קצת על הקטגוריה שאתה מועמד בה.

"כל קטגוריה בשלב זה מונה 5 מועמדים כולל אותנו. הקטגוריה שאני שייך לה היא הלחנה ועיבוד שהיא קטגוריה כללית, זאת אומרת ללא ז׳אנר. זה אפילו יותר מחמיא כי אני לא מתחרה מול אמני ג׳אז בקטגוריה של ג׳אז אלא הצלחתי להגיע לשלב הגמר בתחרות מול שלל סגנונות המוזיקה".

כמה מועמדים נוספים יש באותה הקטגוריה?

"מולי מתחרים עוד ארבעה מועמדים".

מה אתה חושב שהסיכוי שלך לנצח?

"הסיכוי שלי לקבל גראמי הוא לפי דעתי לא רע. אנחנו מתחרים מול כותבים מפורסמים ומדהימים כמו וינס מנדוזה שהוא המעבד של התזמורת ההולנדית הידועה Metropole Orkest. אבל אני באמת מאמין שיש לנו משהו מיוחד שראוי לא פחות. אני מוכן למשימה".

התחרות תתקיים ב-10 בפברואר 2019.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר