אושוויץ. צילום AP
אושוויץ. צילום AP

עצרת מרכזית וטקס הקראת שמות: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברעננה

הטקס המרכזי של יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיים הערב ברחבת יד לבנים. מחר יתקיים טקס "לכל איש יש שם"

פורסם בתאריך: 7.4.21 16:24

עיריית רעננה תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"א בעצרת זיכרון מרכזית שתתקיים הערבה, יום רביעי, בשעה 20:00, ברחבת יד לבנים בשעה 20:00. העצרת תתקיים בנוכחות ראש העירייה, חיים ברוידא, סגניו, חברי מועצת העיר ובכירי העירייה. העצרת, תחת השם "רק צל הזיכרון", תתקיים בסימן 60 שנה למשפט אייכמן. התוכנית כוללת הדלקת אבוקת הזיכרון על ידי יעקב אלטמרק, ניצול שואה תושב העיר, קטעי קריאה של אוהד שחר, שירה של אלה תדמור, חזן – משה פישל, ונגינה של תלמידי מרכז המוזיקה רעננה. בעצרת יודלקו על ידי בני הנוער בעיר, כ- 1,000 נרות נשמה הנושאים שמותיהם של קורבנות השואה, בני משפחה של תושבי רעננה.
לנוחות התושבים, תשודר העצרת בשידור חי ביוטיוב ובפייסבוק העירוני. העצרת תתקיים בהתאם להנחיות הבריאות. ההשתתפות בהצגת תעודת מתחסן/תו ירוק בלבד, ברישום מוקדם במוקד קול טיקט. מספר המקומות מוגבל.
למחרת, יום חמישי, יתקיים טקס "לכל איש יש שם" – הקראת שמותיהם של הנספים בשואה. הטקסם יתקיים בין השעות 11:00 – 12:30, במבואת הכניסה לבית "יד לבנים". שמות הנספים בשואה יוקראו על ידי המשתתפים, בהם חברי מועצת הנוער העירונית ותושבי העיר. כן יוזמנו המשתתפים למלא דפי עדות במקום. האירוע יתקיים בהתאם לכללי התו הסגול.
במהלך יום הזיכרון צפויים להתקיים בעיר אירועים ומפגשים עם שורדי השואה. מתחם הצעירים יארח ערב זיכרון בסלון, שיתקיים בזום, ובמרכזו עדותו של שורד השואה דב פלד. המפגש יתקיים הערב, רביעי, בשעה 19:00, ובו יגולל פלד את סיפור משפחתו בשואה, שנספתה כולה, למעט דב ואחותו הגדולה. פרטים ולינק להשתתפות יישלח בקבוצת הוואטסאפ של מתחם הצעירים.
כן יתקיימו מפגשי "זיכרון בסלון" עם שורדי שואה ובני הדור השני, בבתי התושבים ובתנועת הנוער, ומפגשי בני נוער עם שורדי שואה בבתי ספר בעיר בשיתוף מערכת החינוך.
לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התקיימה בעיר ביום שלישי השבוע, הרצאתו של ירין קימור, "הנוקמים בנאצים", אודות 1500 נאצים שחוסלו על ידי קבוצת נוקמים, יחידים והמוסד. בהרצאה, הציג קימור, חושף הפרשה, את המעשים, המשתתפים, הדילמות המוסריות, הטעויות וזהות המחוסלים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר