ענת פביאן ומשפחתה לאחר ההכתרה

סגירת מעגל: ענת פביאן נבחרה לסבתא היפה בישראל

אחרי שוויתרה בגיל צעיר על תחרות מלכת היופי בגלל בקשת הוריה, נאלצה פביאן לחכות לגיל 60 כדי לזכות בכתר הנחשק. "אני לא מסתכלת אחורה בצער", היא אומרת

פורסם בתאריך: 4.6.21 09:31

תחרות מלכת היופי היא לא נחלת הצעירות בלבד. כבר שש שנים מתקיימת התחרות המקבילה לנשים המבוגרות יותר, או בשמה הרשמי – 'סבתוש – הסבתא הכי יפה בישראל', אותה מפיק אורי קריספין. 33 נשים שנבחרו לאחר תהליך מיון וסינון קפדני עלו ביום שני על הבמה באשדוד (31.5) לקול תשואות מאות הצופים במשכן לאומנויות הבמה. בסוף, כרגיל, יש רק זוכה אחת, והיא ענת פביאן מהרצליה, בת 60, שנשואה לשוער העבר בכדורגל, עופר פביאן ואמא לשניים.
לאחר ימים ולילות נטולי שינה, היא משתפת בתחושות לאחר הזכייה בתואר ואומרת: "היה מאוד מרגש, כמעט לא ישנתי בלילה שאחרי הזכייה. אבל זה חלק מהעניין".

הזכייה הפתיעה אותך?
"אם לקחתי מלון באשדוד, היכן שנערכה התחרות, כנראה שלא הייתי סגורה על זה, כי תכננתי לנפוש אחרי. היו בנות שהימרו עליי, אמרו לי את זה כבר ביום הראשון".

הסבתא היפה בארץ זכתה לחיבוק חם ממשפחתה לאורך כל הדרך: "הייתה לי המון תמיכה מבעלי והילדים. עופר נסע איתי לכל הפגישות, עודד ותמך בי. יש לי בן ביחידה מובחרת של צה"ל שהגיע במיוחד, הייתי צריכה את המבט שלו באולם כדי לקבל אוקיי. אנחנו משפחה קטנה אבל מלוכדת מאוד. וכמובן שיש לי מעגל תמיכה של חברות, בשבילן אני מספר אחת תמיד, לא משנה אם אני מביאה כתר או לא".

משהו ישתנה בחייך מעתה?

"24 השעות הראשונות היו גדושות מאוד, אני מתראיינת המון ואני אוהבת את זה, מסתבר שאני אוהבת במה. אני פתוחה ללכת לאן שזה יוביל אותי – דוגמנות לנשים מבוגרות, פרסומות, דברים שיתאימו לי, אני אוהבת את העולם הזה".

ענת פביאן צילום אביחי בן גוזי

היא מודה שהכל קרה בהפתעה: "מישהי המליצה עליי עוד לפני הקורונה, אבל כמו שהיה בילדותי, לא התקדמתי עם זה. אותה חברה ששמעה שאני סבתא בכלל לא האמינה, ואמרה לי לשלוח תמונה לתחרות, אני אפילו לא ידעתי שיש כזו. שלחתי את התמונה וקיבלתי ישר זימון למיונים, כמובן שלא הלכתי ולא התקדמתי עם זה. הספקתי כבר לשכוח מזה. עכשיו, כשנפתחה התחרות שוב, אורי קריספין המפיק פנה אליי שוב ומפה כבר התקדמתי. היו חודשיים וחצי מאוד מרוכזים ואינטנסיביים, זה דרש ממני לא מעט ויתורים – עבודה, משפחה, נסיעות רבות, אבל הלכתי על זה בכל הכוח, אני טיפוס כזה".

היה שווה?
"בהחלט, וגם אם לא הייתי זוכה – עדיין זה היה שווה את זה. נהניתי מהתהליך, קיבלתי במה, הכרתי בנות מקסימות ורכשתי חברות חדשות, שאני בטוחה שנישאר בקשר".

סיפרת לנו בראיון לפני התחרות שויתרת בצעירותך על אפשרות להשתתף בתחרות מלכת היופי כיכ כיבדת את רצון הורייך. האם זו סגירת מעגל עבורך?
"באיזשהו אופן, כן. היו לי המון הצעות של דוגמנות, צילומים ותצוגות אופנה בגיל צעיר, ממש מאז שאני זוכרת את עצמי. ההורים שלי דחפו אותי ללימודים, הגעתי מבית מאוד קפדני ושמרן. הוריי ניצולי שואה, אז היה חשוב להם שאלמד, שיהיה לי מקצוע ואעבוד במקום מכובד. תחום היופי לא היה שם, אז מהר מאוד זה ירד מהפרק. עכשיו זה החזיר אותי אחורה".

היו מחשבות על פספוס?
"אני לא מאלה שמסתכלים לאחור בצער. הקמתי משפחה, גידלתי ילדים. היופי והסטייל תמיד היו שם וזה היה חלק ממני ומהזהות שלי, לא הייתי צריכה כתר בשביל זה. אני לא חושבת שנבחנתי בתחרות רק על יופי, בכל זאת אני בת 60 והיום שם גם נשים בגיל 40. הבאתי איתי מכלול שלם, אם זה העצמה נשית ועוד".

קיראו גם:

"הרגשתי פספוס" | האם ענת פביאן תהיה הסבתא הכי יפה?

לענת יש מסר שחשוב לה להעביר: "אני מרגישה שאנחנו הסבתות של היום לא רק מטפלות בנכדים ובבית, אלא יכולות להגשים כל חלום ולעשות כל מה שצעירה יכולה לעשות – ללכת על במה בביטחון, לפתח את עצמי, לשנות כיוון בקריירה וליהנות מהחיים בלי הגבלה של גיל. התחרות של אורי קריספין נתנה לנשים בגיל הזה הזדמנות".

היא מבקשת להודות למפיק האירוע, אורי קריספין: "חבל על הזמן, אני מורידה בפניו את הכובע, הוא מפיק בחסד עליון. כל כך היה לו אכפת מאיתנו ואיך שהתחרות תצא. היו המון חזרות בתקופה לא קלה, אם זה קורונה ולאחרונה המבצע הצבאי שעיכב. זו הפקה מאוד קשה לניהול עם 33 נשים ביחד והוא עמד בזה בגבורה וגם עשה את זה מעולה".

ואיך מסכם את התקופה הזו קריספין עצמו? "האירוע ענה על כל הציפיות, היינו בטוחים שהוא יתבטל בגלל הקורונה ומבצע שומר החומות. למרות הכל, הוא יצא ועבר בשלום, וברכות לזוכות. לכולן מגיע כתר, עד כמה שזה נשמע קלישאתי, אבל בתחרות כמו בתחרות יש מנצחת. כך או כך, אני אוהב את כולן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר