ליאור פרחי צילום שלומי פינטו

"השנים הקשות בחיי". עם סינגל וסיבוב הופעות, ליאור פרחי מדבר על הכל

הזמר והיוצר האהוב מספר על שנים קשות, ואומר: "אני מצפה שהקדוש ברוך הוא ישלח לי שבע שנים טובות. הכי חשוב שאחרי תקופה קשה אני עם הפנים קדימה"

פורסם בתאריך: 19.11.21 09:07

ליאור פרחי חווה עדנה מחודשת. אחרי כמה שנים לא פשוטות, שהגיעו אחרי 26 שנות יצירה במהלכן ניפק שלל להיטים ו-11 אלבומים, פרחי, תושב רעננה מאז ותמיד, שחרר סינגל חדש ('בכיה'). זה קרה לאחר תקופה ארוכה בה שבת מפעילות, ויש לו גם סיבוב מופעי חורף, וזה בהחלט מרגש.
על הסינגל, אותו כתב והלחין דודו מתנה, בעיבודו של דודו קיסר, מספר פרחי: "השיר מביע עבורי סופה של תקופה לא קלה, שעברתי בשבע השנים האחרונות בפן האישי. אפשר להגיד שאלה היו השנים הקשות בחיי. אני איש שמח, לא אחד שיוצר מוסיקה מכבידה. אני יוצר מוסיקה שעושה טוב לאנשים. לא יכולתי לעשות כלום בשנים האלה, הרגשתי כלוא. תוסיף על זה את השנתיים האחרונות של הקורונה. לפני שבע שנים אבא שלי נפטר, זה היה בום שאף אחד לא הכין אותי אליו. היה לי מאוד קשה להתאושש ולצאת ליצירה ועשייה".

חששת שאתה מאבד את הקסם?
"לא, פשוט האנרגיות שלי היו כבויות, לא היה חשק לעשות מוסיקה. סוג של שחיקה, אבל זה משהו שקשה להסביר אותו".

הזמר ליאור פרחי בהופעה, צילום שלומי פינטו

ליאור פרחי הוא בן 50, נשוי ואב לשלושה. הוא יצא לאור בגיל 24 עם אלבום ראשון בשנת 1995. הוא אחראי ללא מעט להיטים, כגון "כתבתי לך מכתב", "גבר משתגע", "תיזהר ממנה", "בשבילך נוצרתי" ו"חשמל באוויר", לצד חידושים לשירים אלמותיים ("סיגליות" של דיוויד ברוזה, "ים של דמעות" של זוהר ארגוב), ודואטים עם גדולי הזמר הישראלי, דוגמת יפה ירקוני ושלמה גרוניך. ב-2013 הוא הספיק להתחתן בפעם השלישית עם לא אחרת מאשר אשתו הראשונה, כרמית גרינבוים, להם שלושה ילדים משותפים.

"בשיר החדש אני כבר עם הפנים קדימה, עם חומרים חדשים", מציין פרחי. "בשנים האחרונות אני מקדיש את היצירה שלי למוסיקה המזרחית הנוסטלגית, כי אני רואה את ההיכחדות שלה ואני יודע שיש לה קהל עצום בארץ, אבל לצערנו האומנים הגדולים שהצליחו בזכות המוסיקה המזרחית, לא כל כך עושים אותה היום. מדובר על אומנים שגדלנו עליהם, כמו זוהר ארגוב, חיים משה, דקלון ועוד", מעיד פרחי.

היכנסו כאן וצפו בקליפ של הסינגל החדש, בכיה

בנוסף, לפרחי תוכנית רדיו בשם "חשמל באוויר", על שם אחד מלהיטיו הגדולים. היא משודרת ברדיו 'לב המדינה' כבר 12 שנה, כל יום חמישי בין 12:00-14:00: "אני מנגן בתוכנית אך ורק מוסיקה מזרחית נוסטלגית ישנה – חופני, אביהו מדינה, משה גיאת, זוהר ארגוב. אני מקפיד לציין מי כתב, הלחין ועיבד את השירים, מאיזו שנה ומאיזה אלבום. כשאני התחלתי לשדר את התוכנית לא היה שום שיר מזרחי ביוטיוב. מצאתי את עצמי נובר בין אתרים כדי להוציא איזה שיר שאפשר לשדר. מצאתי את עצמי מתקשר לאומנים עצמם ופשוט צועק עליהם – "תעלו שירים ליוטיוב". אני שמח שדחפתי אותם לעשות את זה. כל הגל הנוסטלגי התחיל אצלי בתוכנית. שמתי לעצמי מטרה לשמר את המוסיקה הזו".

פרחי מפרגן לאומנים מהז'אנר הים תיכוני העכשווי, אבל לא קשה להבחין שהוא פחות מתחבר לסגנון. "זה פופ צעיר, פופ יפה, מקפיץ ושמח, אבל זה עדיין פופ", הוא אומר. "לא משנה איזה מוטיב מזרחי תכניס להם, זה עדיין פופ. אומנים כמו עומר אדם ועדן חסון מייצגים יפה את השירה המזרחית, אבל העיבודים, הסטייל והסגנון המוסיקלי הם פופיים".

זה מסחרי יותר בעיניך?
"פופ זה מסחרי, כן. זה למכור כאן ועכשיו, שיהיה טעים".

הזכרת את הקורונה, איך שרדת אותה?
"זו תקופה שאי אפשר להסביר אותה. כולם ספגו אותה, והאומנים על אחת כמה וכמה. הייתי קם בבוקר ולא היה לי מה לעשות, סוג של דיכאון. אתה לא מבין מאיפה זה נחת עליך, ואין לך מה לעשות נגד זה. מצאתי את עצמי נזרק מאולפנים, כי אף אחד לא רצה לקבל אותי. הזוי לגמרי, לא יכולתי לעשות כלום".

ליאור פרחי והנגנים על הבמה צילום שלומי פינטו

# # # 
חבל ההצלה של היוצר הרענני בתקופה הזו היו ילדיו: "יש לי שלושה ילדים, שיהיו בריאים, שליו בן 21, אביה בת 7 ואורי שלום בן 5", הוא מציין. "הקטנים שלי מילאו לי את התקופה הזו (שליו היה בצבא) ואיזה מזל שהם היו. אני באמת לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם. כשיש לך ילדים קטנים, אז קל לך לשכוח מהכל".

 

איך זה להיות אבא טרי בגיל 45?
"הכי טוב שיש. זה היה מתוכנן, מין צימאון לילד שאני לא יודע מאיפה זה בא, ודברים קורים, לפעמים זה לא תלוי בנו. אני מודיע מכאן לאנשים – תעשו ילדים בגיל מאוחר. אין את הלחץ של גיל צעיר עם קריירה".

כחלק מהעדנה היצירתית, פרחי מתחיל בסיבוב הופעות חורף, והמופע הראשון יתקיים במועדון ה'גריי' ביהוד ביום שני הקרוב, ה-22.11. "לפני חודש וחצי היה המופע הראשון שלי אחרי הקורונה, סולד אאוט, כל הכרטיסים נמכרו. זה היה עונג בלתי ייאמן לחזור לתוך הדבר הזה. לא האמנתי שזה קורה עד שעמדתי על הבמה. כמובן ש-'בכייה' יקבל מקום של כבוד בהופעה הקרובה. אלבום חדש בדרך, בעזרת השם בחורף הקרוב ואני מתכוון להקליט אלבום שירי ילדות נוסטלגיים שכולנו גדלנו עליהם, שירים שכיף לחדש אותם עם ח' ו-ע' גרוניות", אומר פרחי.

# # # 
לדור הצעיר יותר, מוכר פרחי דרך תוכנית הספורט הסאטירית בערוץ הספורט, 'בובה של לילה', שם הוא נחשב אחד האמנים האהובים. "אלי בן דוד, יוצר התוכנית, הוא חבר טוב שלי. הוא ביקש שאשיר את 'חשמל באוויר', ככה לעשות שמח. הייתה את הדמות של פרוספר אזגי, ושבוע לפני כן הוצאתי את השיר 'ילד רע'. אמרתי לאלי, בוא תשמע את השיר החדש, זה יתאים לדמות, בהתחלה הוא לא הסכים, בסוף שכנעתי אותו, ומשם זה היסטוריה".

מה אתה מאחל לעצמך?
"אני מצפה שהקדוש ברוך הוא ישלח לי שבע שנים טובות. הכי חשוב שאחרי תקופה קשה מאוד אני עם הפנים קדימה. יש לי שירים מוקלטים שעוד לא עשיתי איתם כלום בגלל הקורונה. זה הזמן להוציא אותם החוצה לעם ישראל שייהנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר