יואב קוטנר צילום פרטי

יואב קוטנר חוזר לרעננה. האורח הראשון: דני בסן

סדרת פסקול ישראלי חוזרת בשבת הקרובה. בראיון מיוחד מספר קוטנר: "לכולם הייתה עצירה, לי הייתה גם התמודדות עם מחלת הסרטן. עברתי שני ניתוחים, הייתה תקופה קשה, אבל עכשיו אני בריא ורעב להופיע"

פורסם בתאריך: 25.11.21 08:24

פסקול ישראלי ברעננה: במוצאי השבת הקרובה יארח יואב קוטנר את דני בסן במשכן למוזיקה ואמנויות ברעננה. המפגש המרתק בין השניים יתקיים כחלק מאירועי התרבות העירוניים ויפתח את העונה השישית של הפרוייקט "פסקול ישראלי", במסגרתו מארח קוטנר לשיחה ומוזיקה טובה שורה של אמנים מהטובים בארץ.

לקראת האירוע הראשון, שיתקיים השבוע, תפסנו את המגיש, העורך, זוכה פרס אקו"ם ומר מוזיקה, יואב קוטנר לשיחה מרתקת על המוזיקה, על הראיונות עם האמנים, על היציאה מתקופת הקורונה המורכבת והשנה המאתגרת שעבר בעצמו. " אני עושה את זה מתוך אהבה" אומר קוטנר.

לדבריו, השנה האחרונה הייתה מאתגרת לכולם וגם לו ולא רק מטעמי קורונה. "לכולם הייתה עצירה, לי בנוסף להכל הייתה גם התמודדות עם מחלת הסרטן. עברתי שני ניתוחים, הייתה תקופה קשה, אבל עכשיו אני בריא ושלם ורעב להופיע. עברתי את זה כי הייתי אופטימי".

קוטנר מסביר שאירועים כמו "פסקול ישראלי" נותנים לקהל משהו מיוחד ונובעים משפע האפשרויות: "אנחנו מנגישים לקהל את האמנים שהם מכירים מהופעות גדולות וקטנות בצורה אחרת ונותנים משהו מאוד מיוחד גם מבחינת הקהל וגם מבחינת האומן עצמו", הוא אומר ונותן כדוגמה את דני בסן שיתארח במוצאי שבת ויהיה האורח הראשון לעונה. "בשנים האחרונות דני בסן מופיע בעיקר עם תיסלם, בענק, או עם הרכב מצומצם בהופעות מעטות. בהופעות רגילות הוא לפעמים מדבר קצת בין שיר לשיר, אבל פה יש ממש שיחה אישית ואינטימית. בגלל שזה אולם לא ענק – הקהל שותף ואנחנו מקבלים פידבקים מדהימים".

דני בסן, צילום אילן בשור

לדבריו, סדרת המפגשים היא יותר כמו תוכנית אירוח ברדיו או בטלוויזיה. "אני יושב עם האומנים, מראה שקופיות או כל מיני קטעי וידאו מחייהם. זו שיחה מאוד אישית גם על השירים עצמם וגם על הקריירה".

יש ראיונות שזכורים לך במיוחד?
"בתור מראיין שמתעסק בזה מעל ל-30 שנה, גם עם אומנים שאני מכיר, אני תמיד מנסה להפתיע את עצמי ולהוציא מהמרואיין דברים שאולי לא הכרתי. הראיונות האחרונים מהעונה הקודמת זכורים לי במיוחד. נגיד, הראיון עם בועז שרעבי היה קורע לב, כי פתאום הוא סיפר דברים מאוד מאוד אישיים. אני חושב שמכיוון והאומנים האלה יודעים שאני מאוד אוהב אותם, אז הם נפתחים בפניי".

איך אתה מתכונן לכל ראיון כזה?
"את רוב האומנים שמתארחים אני מכיר ואוהב, אבל ליתר ביטחון אני עובר על הסיפור שלהם, על ההקלטות וההיסטוריה. אך יחד עם זאת משאיר מקום להיות מופתע ומנסה לשאול שאלות שאני לא יודע מראש את התשובה עליהן. אחת ההכנות שאני עושה זה 'לשכוח' מה שאני כן יודע עליהם ולשאול משהו שעולה באותו הרגע. אני לעולם לא מגיע עם שאלות כתובות ויש הרבה מקום לספונטניות".

קוטנר מסביר כי גם התוצאות של השירים במסגרת הראיונות האלה יוצאות מיוחדות: "האומנים מגיעים בהרכב מאוד מצומצם – נגיד רק ריטה ופסנתרן, זה נותן תחושה ביתית. ריטה וגם ריקי גל שהתארחו פה בעונה הקודמת, היו נהדרות – אלה נשים שאנחנו רגילים לראות מפוצצות על במה מול אלפים. זה אחרת כשזה מול 300 איש", הוא מדגיש.

הוא מציין כי גם לאווירה ולקהל יש חלק בקסם של הסדרה: "מאחר ואני מכיר את האומנים שמתארחים, ובזכות האווירה האינטימית, זה לרוב מרגיש כמו מפגש בסלון עם מכר ותיק. זה מאוד מרגש בעיניי. בנוסף הקהל ברעננה הוא מאוד חם ומקבל. זה מרגיש כמו בית. במהלך הקורונה חווינו הפסקה מסויימת, מצד אחד יש אנשים חדשים שמגיעים לאירועים האלה, אז זה כמו להתחיל מחדש. מצד שני, יש גם אנשים שהם קבועים, אז נוצר געגוע מסויים. העונה הפעם תהיה קצרה כי התחלנו מעט באיחור, אבל היא תהיה איכותית ותשאיר טעם לעוד", הוא מסכם.

סיגלית סלובסקי, מנהלת המשכן למוסיקה ואמנויות, מוסיפה: "מדובר באחת הסדרות המובילות שלנו. עבורנו זה תענוג וגאווה לעבוד עם אושייה תרבותית ומוסיקלית כמו יואב קוטנר. חוץ מהיותו אדם מקסים ולבבי הוא איש מקצוע משכמו ומעלה וידען גדול. הוא מצליח בזכות אישיותו והמוניטין המקצועי שלו לתת הרגשה לקהל שהם יושבים בסלון ביתו ואט אט מצליחים באמת להכיר את הזמר שיושב מולם. אני בעצמי הופתעתי איך אני מצליחה להתחבר ולהכיר את אותם זמרים שהתארחו מזוויות אחרות שלא הכרתי, והתחברתי לזמרים/ות שבעבר פחות עניינו אותי. דרך המפגש נחשפתי אליהם ולמוסיקה שלהם".

עוד היא אומרת: "אנחנו שומעים את הסיפורים האישיים, המשפחתיים והמקצועיים ומכירים את האדם ולא רק את הזמר. את האישיות ולא רק הדמות שמוצגת לעיתים לציבור. בין השיחות אנו זוכים לביצועים מרגשים של אותו זמר וממש מרגישים שהוא שר לנו בסלון ביתנו. אני מזמינה את כולם לבוא למפגשים אלו של קוטנר, גם לזמרים שאולי לא הייתם הולכים לצפות במופע שלהם אבל בזכות המפגשים מקבלים הצצה ייחודית, מעניינת ויוצאת דופן אליהם".

כאמור באירוע הראשון, שיתקיים במוצ"ש 27.11 החל משעה 21:00, יתארח סולן להקת תיסלם, דני בסן. בהמשך העונה יתארחו גם לאה שבת (מוצ"ש 8.1), מרגלית צנעני (מוצ"ש 26.3) ואפרים שמיר (חמישי 12.5). ניתן לרכוש מנוי לכל הסדרה או כרטיסים למפגשים בודדים. מחיר מנוי: 340 שקלים, מנוי ממשיך: 325 שקלים, זכאי הנחות: 308 שקלים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר