יצירה של השף חיים כהן על רקע ידי המנצחת של סימפונט רעננה קרן קגרליצקי צילום דן לב

פרויקט מיוחד: שפים מובילים יצרו מנות בהשראת יצירות קלאסיות

השבוע נפתחה במשכן המוזיקה והאמנויות ברעננה תערוכה ייחודית בשם "קולורפוד". זאת במסגרת שיתוף הפעולה בין סימפונט רעננה לבין 12 שפים מהמובילים בישראל

פורסם בתאריך: 6.1.22 08:12

מה קרה כשהשפים הגדולים בישראל פגשו את תזמורת סימפונט רעננה? השבוע נפתחה במשכן המוזיקה והאמנויות ברעננה תערוכה ייחודית בשם "קולורפוד", המהווה חוויה רב חושית של חיבור בין עולמות המוזיקה הקלאסית והקולינריה. במסגרת שיתוף הפעולה בין התזמורת לבין 12 שפים מהמובילים בישראל, יצרו השפים יצירות קולינריות בהשראת המוזיקה הקלאסית.

הקשר בין מוסיקה ואוכל הוא עתיק יומין ורב ממדים, מלחינים ויוצרים רבים ניסו לקשור כמה חושים ביחד לחוויה משולבת. היום אנחנו כבר יודעים שמוזיקה, מזון ואהבה מייצרים במוח את אותם חומרים האחראים על תחושות ההנאה והרוגע ומגבירים את האמפתיה. פרויקט "קולורפוד – כשהשף פגש את האורקסטרה" הוא פרי שיתוף פעולה יצירתי בין מנכ"לית תזמורת סימפונט רעננה, אורית פוגל-שפרן לאמן ולצלם דן לב, מצלמי המזון המובילים והוותיקים בישראל. התזמורת הקליטה 12 יצירות, שהיוו השראה לשפים שנבחרו ליצור יצירה קולינארית בהשראת היצירות. כל שף בחר יצירה וצבע שאפיין את חומרי הגלם בהם השתמש. היצירות הקולינריות הצבעוניות נבנו על רקע ידי הנגנים וכלי הנגינה שלהם שהודפסו בשחור לבן, כשברקע – היצירה המוזיקלית שמנגנת התזמורת.

כאמור, השבוע נפתחה התערוכה שמציגה את התוצאה המיוחדת ותהיה פתוחה לקהל הרחב עד לתאריך 13.1. בתאריך ה-12.1 יתקיים קונצרט חגיגי של סימפונט רעננה שתנגן במשכן המוזיקה והאמנויות את 12 היצירות שהיוו השראה לשפים ב"קולורפוד", על רקע סרטונים שמתעדים את התהליך, ובו יתארחו בין היתר גם השפים עצמם -חיים כהן, נאיפה מולא, אסף סרי, עידו פיינר, ניר מסיקה, מושיקו גמליאלי, מתן אברהמס, מידן סיבוני, תומר טל, סבינה ולדמן, מיכל בוטון ואנה שפירא וניסים לוי. התערוכה והקונצרט פתחו את פסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב וכיכבו גם בפסטיבל קלאסיקאמרי באילת, וכעת הגיעו לרעננה. המבקרים בתערוכה יסרקו ברקוד שיימצא ליד התמונה ויוכלו לחוות את תהליך היצירה ולשמוע את היצירה בטלפון הנייד.

 

ראש העירייה חיים ברוידא: "סימפונט רעננה היא חלק מהמרקם התרבותי בעיר. לרגל שנת המאה לרעננה אנו שמחים לארח פרויקט ייחודי נוסף של התזמורת המשלב בין שני עולמות: קולינריה ומוסיקה. האירוע הוא חלק מהתכנים התרבותיים האיכותיים והמגוונים שילוו אותנו לאורך שנת המאה לעיר. אני מזמין את הקהל להגיע וליהנות".

אורית פוגל-שפרן, מנכ"לית סימפונט רעננה: "בשנתה ה-30, התזמורת מציעה חוויה רב-חושית שבה המוסיקה יוצרת השראה לשפים ליצור יצירות קולינרית. מבלט רוסי ועד פופ אמריקאי, מקולנוע צרפתי ועד קונצ'רטו סיני, השפות המוסיקליות השונות והמגוונות תורגמו במוחם היצירתי של השפים ליצירות קולינריות בהשראת המוסיקה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר