שווארמה אמיל מציגה טעמים נדירים. צילום: מיריי סראפים
שווארמה אמיל מציגה טעמים נדירים. צילום: מיריי סראפים

"שווארמה אמיל": השווארמה הראשונה בארץ חוגגת 54 שנים של טעם נדיר

מלבד המותג "אמיל" שכבר מזמן הפך לשם נרדף לשווארמה מעולה, סיפורה של "שווארמה אמיל" מוכיח לנו עד כמה איכותם וטריותם של חומרי הגלם משחקות תפקיד מכריע בטעם הסופי

פורסם בתאריך: 27.11.19 16:08

כבר בסביבות השעה 15:00, נאלצת "שווארמה אמיל" להפסיק את פעילותה. הלקוחות הקבועים שמחכים בתור הארוך כבר משעות הבוקר יודעים שעליהם לקנות מנת שווארמה בהקדם האפשרי, לפני שהכול ייגמר והם ייאלצו לחכות ליום שלמחרת. זאת למרות שמסביבם עומדים בתי שווארמה רבים, אשר יכולים לספק את תאבונם.

הלקוחות של "אמיל" מעדיפים לחכות לדבר האמיתי. למנת השווארמה העסיסית שעליה מדברים בכל רחבי הארץ. אתם אולי חושבים שהביקוש העצום הינו תוצאה של וותק רב שנים, אך בסוף הכל מתקשר למאפיין פשוט אחד: טעם מנצח. חשוב להבין כי כאן אין מתכון סודי שמנצח על התזמורת הזו, אלא שווארמה פשוטה שעשויה מבשר טרי ואיכותי.

מבחינתו של קיסר, מנהל "שווארמה אמיל", אין צורך בתבלינים מיותרים או באינספור רטבים. הטעם העסיסי של הבשר האיכותי מדבר בעד עצמו, ועל כן כל שצריך לעשות הוא לטפל היטב בחומרי הגלם, להוסיף מעט ירקות טריים וטחינה מעולה, ולהגיש.

במשך 54 שנים "שווארמה אמיל" עדיין מצליחה לעורר עניין רב בקרב חובבי השווארמה וגורפת אינספור מחמאות מטעם עיתונאים ומבקרי אוכל נחשבים. ראיינו את קיסר על מנת להבין איך זה שגם אנחנו לא הפסקנו ללקק את האצבעות אחרי מנת השווארמה המדהימה שלו:

מיהו אמיל?
"אמיל הוא אביה של אשתי ומי שיצר וניהל את המקום המדהים הזה עד לא מזמן. מורשתו של אמיל ואשתו מאדג', שניהלה את המקום לאחר מותו, היא חלק בלתי נכבד מהוואי המקום".

ספר לנו על הולדת השווארמה
"הכל התחיל מפגישה קלילה אחת של אמיל עם אחד מחבריו הקרובים- בחור טורקי שעבד למחייתו כימאי. הם ישבו יחד בנמל, אכלו דגים ודיברו על אוכל. החבר סיפר לו על מאכל טורקי שנקרא 'שווארמה'- בשר כבש עסיסי ומגולגל על שיפוד, שמבושל באיטיות תוך סיבוב ידני.

הרעיון קרץ לאמיל והוא ביקש מהחבר שילמד אותו כיצד להכין את השווארמה. עם הזמן, שיפר אמיל את יכולותיו, פתח את 'שווארמה אמיל' והביא לישראל את מה שנחשב כיום כאחד ממאכלי הדגל שלה".

בשר טרי, טעם בלתי נשכח. צילום: השווארמה הראשונה. צילום: שווארמה אמיל מציגה טעמים נדירים. צילום: מיריי סראפים

בשר טרי, טעם בלתי נשכח. צילום: השווארמה הראשונה. צילום: שווארמה אמיל מציגה טעמים נדירים. צילום: מיריי סראפים

כיצד התפתחה השווארמה של אמיל לאורך השנים?
"מלבד המעבר למכונה אוטומטית שמסובבת את השווארמה, אמיל החליט להוסיף גם בשר עגל למנה שלו, על מנת ליצור טעם בשרי חזק ומורכב. בעבר, אמיל גם היה נוהג להכין לכל לקוח את אותה מנת שווארמה שכללה אך ורק בצל, פטרוזיליה ועמבה. הוא לא שאל 'מה לשים בפיתה?', כי הוא פשוט ידע שזוהי הדרך הנכונה.

"כעבור 7 שנים, הוא החליט להכניס עגבנייה למנה ועם הזמן, יצרנו גם טחינה איכותית. חוץ מזה, דבר לא השתנה. אנחנו מעדיפים לשמור על המורשת של אמיל, שכן גם אנחנו מאמינים בטעם המנצח של מנת השווארמה הפשוטה והעסיסית שלו. לכן, גם בתקופה בה ניהלה אשתו של אמיל את המקום וגם לאחר העברתו לידיי לפני כ-7 שנים, השווארמה נשארת בדיוק כפי שהייתה בתחילת הדרך".

מהו המרכיב החשוב ביותר בשווארמה?
"בשר, בשר ובשר. זה כל הסוד. אנו משתמשים בבשר איכותי וטרי, אותו 'איטליז האחים סבאח' מספק לנו בבלעדיות, ונותנים לו לעשות את כל העבודה. קצת מלח, פלפל, כמון וסיימנו".

העבודה עדיין בשיאה?
"תחשוב שאנו עובדים בממוצע 4 שעות ביום, ולאחר מכן השווארמה פשוט נגמרת. כבר 54 שנים שאנשים עומדים בתור ומחכים לשווארמה שלנו, והכול הודות לאותנטיות ולטריות הבלתי מתפשרת. אנו שמחים לחלוק מקום של כבוד בסצנת אוכל הרחוב הישראלית, גאים מאוד בעשייה שלנו ושואפים למכור את השווארמה האיכותית שלנו גם בעוד עשרות שנים מהיום".

 

"שווארמה אמיל"

כתובת: אלנבי 33, חיפה

טלפון: 054-4733480

קישור לאינסטגרם

 

השווארמה הראשונה. צילום: שווארמה אמיל מציגה טעמים נדירים. צילום: מיריי סראפים

השווארמה הראשונה. צילום: שווארמה אמיל מציגה טעמים נדירים. צילום: מיריי סראפים


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר