TR-M-C ניצול שואה צילום גיל כהן-מגן
TR-M-C ניצול שואה צילום גיל כהן-מגן

"המדינה צריכה לבקש סליחה משורדי השואה ומהגמלאים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: מאיזה ציבור בארץ צריכה המדינה לבקש סליחה?

פורסם בתאריך: 17.9.18 16:22

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

"בקשת סליחה היא מעשה שמצריך מאיתנו להישיר מבט ולהודות בטעות, פנים מול פנים. אני לא חושבת שמדינת ישראל צריכה לבקש סליחה ממישהו. כן צריכה לעשות זאת ממשלת ישראל. לא יודעת אם מדובר בחזירות או במיסוי אבל ישראל היא מדינה יקרה. הממשלה שהתאהבה בנתוני אבטלה נמוכים ושכחה שמאחוריהם עומדים חפויי ראש עובדי קבלן, שעובדים גם בין מסדרונותיה, ומשתכרים שכר רעב. ממשלה שנלחמה על כך שאותם עובדים לא יזכו לתוספת זניחה של 150 שקלים בחודש לשכר המינימום המעליב. אותה ממשלה שחנקה מעמד שלם עם מסים עקיפים שלא השאירו להם מרווח נשימה בארנק. אותה ממשלה שגם היום לא ששה לאמץ מסקנות של ועדה שהיא עצמה מינתה כדי להחזיר מעט שפיות למדינה, צריכה לבקש סליחה, מכולנו. גם בכירי המשק, שמתהדרים בסוף כל רבעון ברווחי עתק של מאות מיליוני שקלים, ראוי שיעצרו לרגע לבקש סליחה. התנצלות כנה מול מאות אלפי משקי בית שמשלמים יותר מדי על הכול – מוצרי מזון, שירותי תקשורת, בילויים, בנקאות ומלונות. הכול כדי שאפשר יהיה להציג שורת רווח מנופחת מול הבעלים והמשקיעים שנהנים מדיווידנדים כבדים".
(שני דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

"כפעילה חברתית אני נמצאת בקשר יום יומי עם אוכלוסיות שונות. מדי יום פונים אלי אם בבקשת עזרה, המלצה ועוד. לדעתי המדינה כבר שנים העבירה את האחריות שלה לעמותות סיוע, לתורמים אם יש. המדינה צריכה לבקש סליחה במיוחד מהאוכלוסיות המוחלשות. מהנכים שנאלצים לחיות מקצבה זעומה. אותם נכים אינם יכולים לעבוד והקצבה היא אמצעי המחייה היחיד שיש להם. המדינה אינה צריכה להתנער מהאחריות שלה לחלשים , יתרה מכך היא צריכה לחזק אותם לסייע להם אם בתמיכה כלכלית , עזרה במציאת מקומות תעסוקה בהכשרה מקצועית ועוד. הקשישים המהווים אחוז גדול גם אינם מקבלים את הסיוע שהם צריכים לקבל במדיה מתוקנת. אותם קשישי נאלצים לקבל קצבה קטנה, יש להם הוצאות על תרופות מחייה ועוד, עלינו לחזק ולסייע להם. בהחלט המדינה צריכה באמצעות נבחריה היושבים במגדל השן להתבייש ולבקש סליחה".
(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

מרי פארי

 

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

מרי פארי

"המדינה צריכה לבקש סליחה מציבור שורדי השואה והגמלאים שחיים בדלות נוראית ואשר המדינה ממש זונחת ולא דואגת להם. אני מתביישת כשאני מביטה בזקנים שעברו את השואה וגם באלה שלא, ותוהה מדוע אין המדינה מקצה משאבים לטפל במצוקות שלהם. הם הרי, רובם, הדור שהקים את המדינה שלנו. ואז כולי מתמלאת גם כעס ובושה גדולה. בשם המדינה שלא מעניקה להם כבוד – אני מבקשת מהם סליחה. סליחה על כך שאנו לא עושים מספיק ולא לוחצים על המדינה מספיק כדי שזכויותיהם של ציבור הזקנים ימומשו". (מרי פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר