צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מתחילת שנת הלימודים: שישה מקרים של שעלת במוסדות חינוך ברעננה

שניים מהמקרים אובחנו אצל פעוטות בגילאי גן. משרד הבריאות: "חלק מהופעת השעלת מחדש בשיעורים כאלו נובע מתופעה של סרבנות הורית לחסן בחיסוני השגרה בגיל הרך ובגילאי בית הספר, הדבר כמובן פוגע בבריאות הציבור כולו"

פורסם בתאריך: 26.11.19 08:58

שישה מקרי שעלת אובחנו במוסדות חינוך ברעננה מתחילת שנת הלימודים תש"ף, כך נמסר ל-"צומת השרון" ממשרד הבריאות. ארבעה מהמקרים אובחנו ודווחו אצל תלמידים, ושני המקרים הנותרים אובחנו בקרב פעוטות בגילאי גן.

יש לציין כי מדובר בחלק ממגמת עלייה ארצית, כאשר בין ינואר לתחילת נובמבר השנה, אובחנו 1,375 מקרי שעלת בישראל, לעומת 555 מקרים בתקופה המקבילה ב-2018. בכפר סבא השכנה לדוגמא, אובחנו 13 מקרים של שעלת מתחילת שנת הלימודים.

על פי אתר שירותי בריאות כללית שעלת היא מחלה חיידקית מידבקת שתוקפת אך ורק בני אדם. הגורם לה הוא החיידק בורדטלה פרטוזיס המפריש טוקסינים (רעלנים) שפוגעים בתאים שונים בגוף וגורמים לסימני המחלה. המחלה מתאפיינת בהתקפי שיעול חזקים שלעיתים גורמים להקאה ולהפסקת נשימה. סיבוכי השעלת הם דלקת ריאות, פרכוסים ואף מוות. הסיבוכים נפוצים ומסוכנים ביותר בקרב תינוקות. בשנים האחרונות חלה עלייה בשיעור החולים בשעלת בישראל ובעולם. בין הסיבות לכך היא העובדה שלא מספיק אנשים מתחסנים וכי תוקף החיסון דועך במשך השנים. השנה דווח כי מנתוני משרד הבריאות עולה כי בין החודשים ינואר עד יולי 2019 אובחנו מעל 700 חולים במחלה – כפול ממספר המאובחנים בשנה שקדמה לה.

"יש להדגיש כי חלק מהופעת השעלת מחדש בשיעורים כאלו נובע מתופעה של סרבנות הורית לחסן בחיסוני השגרה בגיל הרך ובגילאי בית הספר", אומרים במשרד הבריאות, "הדבר כמובן פוגע בבריאות הציבור כולו. מעבר למצוין, ההנחיות למניעת השעלת הינן בהתאם להמלצות תדריך החיסונים של משרד הבריאות, כלומר, במצב בו ישנם מספר מקרי שעלת בכיתה או בית ספר כמו במקרה המתואר, מופנים המגעים ההדוקים של החולים, כגון מי שיושב בכיתה בסמוך לחולה, לרופא המטפל בקופת החולים לצורך שקילת טיפול מונע אנטיביוטי המתאים פרטנית למטופל.

"יש להדגיש, כי המניעה העיקרית של מחלת השעלת מבוססת בראש וראשונה על קבלת סדרת חיסון השגרה בגיל הילדות בטיפות החלב, ומנות הדחף לחיסון זה בכיתות ב׳ ו-ח׳, במועדן. לפיכך, מומלץ, בכל עת, להשלים את מנות החיסון החסרות של השגרה, במידת הצורך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לאחאחא

    שקר שקר שקר שקר.
    קיבלתי חיסון לשעלת בזמן ההריון הילד נולד עם שעלת.
    זה החיסון הכי גורע מכול החיסונים שיש.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר