בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר

הנפץ התפוצץ בפה, רופאי מאיר הצילו את חייו של נער בן 13

הנער ניסה לפתוח את קופסת הנפצים בפיו ואחד הנפצים התפוצץ. במקרה נוסף הצילו הרופאים את חייה של פעוטה בת שנתיים ששאפה לריאותיה גרגיר פופקורן

פורסם בתאריך: 25.5.21 08:28

רופאי המרכז הרפואי מאיר הצילו את חייהם של נער בן 13 שנפץ התפוצץ בפיו ושל פעוטה בת שנתיים אשר שאפה גרעין פופקורן לריאה. הרופאים מזהירים: הימנעו ממשחקים עם חפצים בפה ובוודאי עם חומרים נפיצים. השגיחו על הילדים ועל התאמה של המזון לגיל הילד.

הנער בן ה-13 הובהל לאחרונה לחדר הטראומה במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית לאחר שככל הנראה ניסה לפתוח באמצעות הפה חבילת נפצים ("קפצונים") אשר אחד מהם התפוצץ לו בפה. "במקרים אלו הדבר הראשון שחשוב לנו לוודא הוא שאין סכנה לנתיב אוויר", מסביר ד"ר ארז שראל, הרופא המרדים שליווה את האירוע והניתוח לצדו של ד"ר מיכאל רייגורודצקי. "הילד הגיע עם דימום שנראה כמו חתך בפיו וצוות מיון ילדים וצוותי אף אוזן גרון ופה ולסת הוזעקו לטיפול רב תחומי באירוע ביחד עם הכירורג ד"ר ניר מסר. הנזק וכמות הדם בחלל הפה היו מאוד משמעותיים ובניתוח מורכב מאוד שארך מספר שעות עם מומחים ממחלקות שונות בוצעו בין היתר תפירות רבות באזור הלשון וקיבוע השבר בלסת התחתונה", מסביר ד"ר שראל.

"לצערנו אנו מטפלים לעיתים תכופות באירועים בהם ילדים משחקים עם חפצים שונים בפיהם הנשאפים לריאותיהם ועלולים להגיע למצבים מסכנים חיים", מדגיש ד"ר אילן בלאו, מומחה א.א.ג במאיר. "חשוב מאוד לשים לב לאירועים בהם ילד מתקשה לדוגמה לפתוח משהו עם ידיו ומחליט להיעזר בפיו. מדובר במקרים לכאורה תמימים אולם כאלו העלולים להסתיים באסון גדול ובוודאי שאם מדובר בחומרים נפיצים דוגמת המקרה הזה". מצבו של הנער התייצב והוא אושפז וטופל ביחידת טיפול נמרץ ילדים במצב קשה ולאחר שהשתפר הועבר להמשך טיפול בכירורגית ילדים.

מספר ימים לאחר מכן אף הובהלה למיון ילדים במרכז הרפואי מאיר פעוטה בת שנתיים לאחר ששאפה גרגיר פופקורן לריאותיה. "הילדה הגיעה אלינו במצוקה נשימתית ניכרת ובהכרה ירודה לאחר שהוריה דיווחו כי ככל הנראה שאפה גרגיר של פופקורן שהיה בקערה ממנה אכלו אחיה הגדולים. היא הוכנסה בדחיפות לחדר הלם", מתאר ד"ר ניר פרידמן, מומחה ברפואה דחופה ילדים במיון ילדים במרכז הרפואי מאיר. "עם הגעתה הוזעקו צוותי אף אוזן גרון והרדמה ועקב הכשל הנשימתי החריף ומחשש לחייה הוחלט להנשים אותה בחדר הלם על ידי ד"ר אלעד דנה וד"ר חזי אוחנה ממערך ההרדמה שליוו את הילדה גם במהלך הניתוח", הוא מוסיף.

"במהלך הניתוח השתמשנו בברונכוסקופ – צינור מתכת חלול אליו מחובר צינור ההנשמה וסיב אופטי על מנת לזהות את המיקום המדויק של הגרגיר ובאמצעות מלקחיים המחוברים גם הם למכשור זיהינו את הגרגיר כשהוא חוסם את דרך האוויר הראשית המובילה לריאה הימנית של הפעוטה ושלפנו אותו בדיוק מירבי ובזהירות", מסביר ד"ר אילן בלאו.

מומחי מרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית מדגישים: "לפופקורן יש נטייה להתנפח בדרכי הנשימה ומותר החל מגיל 4 שנים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי כל סוגי האגוזים בדומה לגרגיר פופקורן שאינו מוכן מותרים מגיל חמש בלבד ובהתאם ליכולות של כל ילד. ילדים קטנים צריכים להיות בהשגחת מבוגרים ובטח שבקרב דברים אותם הם עלולים לשאוף או להכניס לפה. אם יש חשש כי הילד שאף גוף זר יש להתקשר מיד לסיוע רפואי ולהתחיל בפעולות ראשוניות להוצאת הגוף הזר ולכן מומלץ מאוד להורים לעבור קורסים של עזרה ראשונה ולרענן אותם מפעם לפעם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר