נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו צילום Eraldo Peres/אי־פי
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו צילום Eraldo Peres/אי־פי

ברביעי הקרוב: נשיא ברזיל צפוי להגיע לרעננה

הנשיא הפרו-ישראלי הטרי צפוי לשלב בביקורו הדיפלומטי בישראל גם ביקור ברעננה, בה נמצאת הקהילה הגדולה בישראל של עולים מברזיל. ראש הקהילה: "זה מעמד מכובד, שמח שהמאמצים נשאו פרי"

פורסם בתאריך: 31.3.19 11:26

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הודיע אמש כי נשיא ברזיל הנבחר, ז'איר מסיאס בולסונארו, שנחת הבוקר בישראל לביקור דיפלומטי, צפוי לבקר ביום רביעי הקרוב ברעננה. בולסונארו, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים, צפוי לבקר בעיר בשל קהילת "אור ישראל" ברעננה, קהילת יהודי ברזיל הגדולה בישראל, שמונה כ-200 משפחות.

"הכל החל לפני כחודש ימים", כתב ברוידא אמש בעמוד הפייסבוק שלו, "רב הקהילה הברזילאית ברעננה הרב יעקב זילברמן, סיפר לי כי בתחילת חודש אפריל מתוכנן ביקור ממלכתי של נשיא ברזיל בישראל. מאחר וברעננה שוכנת קהילת עולי ברזיל הגדולה בישראל, הצעתי לפנות בשמי במכתב ללישכת נשיא בולסונארו ולהזמינו לבקר גם ברעננה. ביום חמישי התקבל טלפון בלישכתי כי גורמי ביטחון ואבטחה מישראל ומברזיל יגיעו לרעננה לבדוק מבנה עירוני שיוכל לארח את הנשיא. כך ידענו על ביקורו הצפוי. אנו נערכים לקראת הביקור וגאים בכך שנשיא ברזיל בחר לבקר ברעננה במסגרת הביקור המדיני בישראל. מדובר בנשיא פרו ישראלי ונעניק לו את הכבוד הראוי".

מי שמתרגשים במיוחד מביקורו של הנשיא הפרו-ישראלי הם חברי קהילת "אור ישראל", שבארבעת השנים האחרונות גדלה מאוד, כתוצאה מעלייה מסיבית של יהודי ברזיל לרעננה.

"ביקשנו מראש העיר חיים ברוידא לכתוב מכתב שמזמין את הנשיא לבוא לבקר את הקהילה הברזילאית", סיפר הרב יעקב יצחק זילברמן, ראש קהילת "אור ישראל" ברעננה, "אחד מחברי הקהילה שלנו היה בברזיל, נפגש עם כמה אנשים מהפמליה שלו והעביר לו את המכתב, והוא נענה לבקשה. עבור הקהילה שלנו זה מעמד מאוד מכובד, שאנחנו זוכים לקבל את נשיא ברזיל שהוא חבר טוב של ישראל. הוא מעודד את הקשר הבריא והטוב בין ישראל לברזיל. הוא מצביע באו"ם יחד עם ישראל ולטובת ישראל, הוא רואה בנו כיהודים במדינת ישראל, זה משהו חשוב מאוד. זה באמת כבוד גדול לקבל נשיא של מדינה שמונה מעל 200 מיליון תושבים, כאן ברעננה ובקהילה שלנו, אני מודה לראש העיר חיים ברוידא שתמך ועודד ולסגן ראש העיר חיים גולדמן על מאמציו. זה מעמד מכובד, שמח שהמאמצים נשאו פרי"

מה לדעתך מושך עולים מברזיל לרעננה?

"אני עצמי הגעתי לרעננה כי הייתה פה עבודה בלימוד תורני בכולל. כשהגעתי לכאן לפני 12 שנה, היו כאן מעט משפחות מברזיל. השמועה על העיר עברה מפה לאוזן. חבר מביא חבר, זה מקום מצוין לגדל בו ילדים, יש שלום בין התושבים, זו עיר מאוד חיובית, וכבר היה פה גרעין מסוים של משפחות שעלו. אני חושב שבסופו של דבר איכות החיים היא מה שגרמה לעולים הראשונים להגיע, והשמועה התפשטה. היום הרבה אנשים מגיעים בעקבות הקהילה. הקהילה ברעננה מאוד מוכרת ליהודים בברזיל".

הנשיא הברזילאי נחת הבוקר בישראל, כשאת פניו קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנשיא צפוי לבקר במהלך הימים הקרובים בכותל המערבי, ביד ושם ובמעון ראש הממשלה. ברביעי הקרוב, מתוכנן הנשיא להגיע לרעננה ולפגוש את חברי קהילת "אור ישראל" ואת ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא. לאחר מכן צפוי הנשיא לסיים את ביקורו בארץ, ולחזור לברזיל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר