רחוב גאולה. צילום עזרא לוי
רחוב גאולה. צילום עזרא לוי

אחרי שנתיים של מאבק משפטי: אושר פרויקט הפינוי בינוי הגדול ברעננה

בית המשפט המחוזי בלוד תמך בעמדת הוועדה המקומית לתכנון ובניה ו-132 דיירים ברחוב גאולה, ואישר את פרויקט הפינוי בינוי הגדול ביותר ברעננה: 355 יחידות דיור

פורסם בתאריך: 11.9.19 14:29

132 דיירים ברחוב גאולה יכולים לנשום לרווחה: אחרי שנתיים של מאבק משפטי, בית המשפט המחוזי בלוד פסק אמש (שלישי) לטובת הדיירים והועדה המקומית לתכנון ובניה, ואישר את פרויקט הפינוי בינוי ברחוב גאולה.

מדובר בפרויקט הפינוי בינוי הגדול ביותר ברעננה: הריסה של שלושה בנייני רכבת, ברחוב גאולה 7, 9 ו-11, סך של 138 דירות, לצורך בנייה של שישה בנייני מגורים חדשים במקומם, בעלי 355 יחידות דיור סך הכול.

המאבק המשפטי החל כאשר הפרויקט עצמו אושר בסוף שנת 2017 על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה במתכונתו הנוכחית. בעקבות כך, בשנת 2018, מספר שכנים ברחוב גאולה הגישו ערר לועדת הערר שהתקבל באופן חלקי, ודרש לשנות את התכניות המקוריות של הפרויקט, זאת בשל הטענה שהתכניות המקוריות יגרמו לצפיפות ולבעיות חניה ברחוב.

בעקבות כך, דיירי הפרויקט, הועדה המקומית לתכנון ובניה וחברת רסקו מגורים בע"מ, יזמית הפרויקט, הגישו עתירות נגדיות לבית המשפט המחוזי בלוד, בטענה שאם לא תבוטל החלטת ועדת הערר ויהיה ניתן לחזור לתכניות המקוריות של הפרויקט, אז "הפרויקט כולו יבוטל בהיעדר כדאיות כלכלית לביצועו, ותושבי השיכון יאלצו להמשיך לחיות בתנאים בלתי ראויים במבני הרכבת הרעועים". כאמור, בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את טענות העותרים, והתיר לפרויקט לצאת לדרך במתכונתו המקורית. בעקבות פסק הדין, הפרויקט צפוי לקבל היתר בנייה בקרוב, וחברת רסקו מגורים בע"מ צפויה להתחיל בעבודות.

ח"כ איתן גינזבורג ודיירי פרויקט גאולה

ח"כ איתן גינזבורג ודיירי פרויקט גאולה

חבר הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן, שכיהן בעבר כיו"ר הועדה המקומית התכנון והבנייה והיה ממקדמי הפרויקט לצד היועמ"ש לוועדה עו"ד עירית גל, בירך על פסק הדין. "אחרי מאבק נחוש וארוך, בית המשפט קיבל את העמדה שהובלתי בועדה המקומית לתכנון ובנייה לאשר את פרויקט פינוי-בינוי הבניינים הישנים בהם דיירי רחוב גאולה גרים", אמר גינזבורג, "זו החלטה חשובה שתאפשר לצד שדרוג איכות החיים של הדיירים גם שמירה על גן טרזן, הוספת מקומות חנייה תת קרקעיים לרכבים שחונים היום ברחוב ומתיחת פנים משמעותית לשכונת קריית שרת. זה הפרויקט פינוי-בינוי הרביעי שאושר בתקופה שבה כיהנתי כיו"ר הועדה המקומית רעננה ואני שמח שהתעקשתי על כל אחד מהם – ככה עושים התחדשות עירונית. שיהיה בהצלחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח

    מישהו ניסה להגיע ל531 בבוקר? עכשיו תצפו לפי 2 יותר פקקים… כשהמח לא עובד הגוף סובל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר