מרחבים חדשים לפינוי גזם. צילום: עיריית רעננה
מרחבים חדשים לפינוי גזם. צילום: עיריית רעננה

סימון חניות ומתחמי פינוי חדשים: מתכוונים לפנות גזם? כדאי שתתעדכנו

כדי להפסיק את תופעת השלכת הגזם ולקצר את זמני האיסוף על ידי משאיות שמפריעות לתנועה, העירייה החלה בשני פרויקטים חדשים, הכוללים סימון חניות ייעודיות לאיסוף גזם ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 10.2.20 08:36

עיריית רעננה הודיעה על יציאתם לדרך של שני פרויקטים בתחום פינוי הגזם ברעננה, שצפויים להקל על עומסי התנועה בשעות איסוף הגזם, ולמנוע השלכת גזם ופסולת במקומות שאינם מיועדים לכך.

הפרויקט הראשון הוא פיילוט, שהחלה העירייה ברחובות החי"ל, ברנר וברחובות נוספים ורבים בשכונת נווה זמר, אשר שם הקצתה העירייה חניות ייעודיות לאיסוף הגזם, שסומנו בצבע ירוק באישור ועדת התנועה. בסמוך לכל חניה יוצב תמרור המיידע את התושבים אודות מועדי איסוף הגזם והשעות המותרות להצבתו בחניות המיועדות, כאשר בכל שאר ימות שבוע, חניות אלה ישמשו את בעלי הרכבים ברחוב כחניה רגילה לכל דבר. הפיילוט נועד למנוע פיזור גזם לאורך מקומות חניה רבים או על המדרכות ברחבי העיר כפי שהיה מקובל עד כה.

"הגדרנו חניות פרטניות שהן עמדות לפינוי גזם", אומר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק חזות העיר ניר קריסטל, "רק ביום ההוצאה מהשעה שמונה בבוקר ועד יום הפינוי, בשעה 14:00 בצהריים, זאת אומרת לפרק זמן של שלושים שעות בלבד, זה משהו זמני, כמו שיש לך חניות 'נשק וסע' לילדים, ובשאר הזמן החניות ישמשו את התושבים. אז נכון, תושב יצטרך ללכת מאתיים מטר כדי לזרוק גזם בחנייה הייעודית, אבל זה יקל על התנועה של המשאיות כי האיסוף יהיה מרוכז, וזה יהיה יותר נעים להולכים ברחוב, שלא כל שלושה מטרים יש לך ערימת גזם".

במסגרת פרויקט נוסף, נבחרו בשלב הראשון, עשרה מתחמים בהם תושבים נוהגים להשליך גזם מזה שנים במתחמי גינון ומדשאות. באתרים אלה, נוצרו לאורך השנים, בורות וכן פגיעה בתשתיות הגינון ואחרות כתוצאה מאיסוף על ידי משאית הגזם. באתרים אלה, יצקה העיריה משטחי בטון, אשר נצבעו בירוק ועליהן הכיתוב "פינוי גזם" ולצידן שילוט המפרט את מועדי ההוצאה והפינוי. עשרת המתחמים ממוקמים ברחובות הבאים: שבטי ישראל, ארלוזרוב פינת החורשה, הפרחים 5, הפרחים 11, הצנחנים פינת העבודה, בורלא 3, ההגנה פינת בר אילן, הרב אפרים 9 , הרב קוק 2 ומגדל פינת מבצע קדש. בעירייה מספרים כי בהתאם להצלחת שני ניסויים אלה, יוחלט על הרחבתם לרחובות נוספים ברעננה.

ראש העיר, חיים ברוידא: "הסדרת פינוי הגזם ברחבי העיר הינו אחד הנושאים שפעלתי לקדם מיום כניסתי לתפקיד במטרה להגביר את הסדר והניקיון במרחב הציבורי. בימים אלו אנו יוצאים לפיילוט ראשוני ובהתאם להצלחת הניסויים נרחיב את הפעילות לרחובות נוספים"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן מ.

    מה זה החרטה הזו?

    זה יותר פוזה שיווקית ובזבוז כסף ושעות עבודה בכאילו, מאשר הסדרה של דברים.

    מה הבעיה להציב במקום תמרור אשר יופיע בו מתי המקום אסור לחניה, בלי כל השטויות הללו?

    עד כה פזורים ברחובות עירנו מקומות האסורים בכלל לחניה עם אבני שפה אדום- לבן ועמודוני פלסטיק, אך ללא הסבר למה זה בכלל, וללא התרת חניה בכלל.

    אז מה כל הקרקס הזה?

    אולי הגיע הזמן להציב תמרורים המתירים חניה בתחנות אוטובוסים, כפי שהעירייה מחוייבת בחוק, ויחד עם זאת לכבד את החוק ולאכוף זאת בהתאם, ולא עפ"י הקומבינות.

    מעניין מתי תגלו את האש ותמציאו את הגלגל?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר