בגלל הקורונה: התרומות הופסקו ועמותת הכלבים המקומית על סף קריסה. אתם יכולים לעזור

בעמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות הפסיקו את ימי האימוץ, כבר לא קולטים כלבים חדשים ואומרים שמהחודש הבא יתקשו לממן את הכלבים שנמצאים בפנסיונים, את אחזקת החתולייה, טיפולים רפואיים, סירוסים ועיקורים. לינק לתרומות בתוך הכתבה

פורסם בתאריך: 23.7.20 18:14

עמותת "כפר סבא ורעננה אוהבות חיות", שנוסדה כדי לתמוך, לעזור, לקדם ולשפר את תנאי המחיה של בעלי החיים ולהעלות את המודעות בקרב הציבור לנושא בעלי החיים, עלולה כבר בחודש הבא להפסיק לדאוג לכלבים ולחתולים שברשותה, לראשונה מאז הקמתה בשנת 2004, עקב ירידה דרסטית בתרומות מאז החל משבר הקורונה. כעת יוצאים בעמותה בקמפיין גיוס תרומות נרחב כדי למנוע את רוע הגזירה.

כמעט 75 אחוז מתקציב העמותה, שעמד בשנת 2018 על כמעט 336 אלף שקלים, מגיע מתרומות. שאר הסכום מגיע מהקצבות ותמיכות מהמדינה. אחראית תחום כלבים בעמותה, שרית סמילנסקי, מספרת כי לראשונה מזה עשור אין לעמותה צפי לתרומות מאחר ואלו הופסקו על ידי התורמים בשל המצב הכלכלי הקשה השורר במדינה. בנוסף, גם ימי האימוץ שהם מקיימים בשנים האחרונות בשבתות בפארק כפר סבא, הופסקו בשל הנחיות משרד הבריאות.

חלק מהכלבים שקולטים בעמותה עברו נטישה אכזרית והתעללות וחלקם גדלו ברחוב ולכן זקוקים לשיקום והכנה לחיי בית לפני שיוכלו למצוא משפחה. לעמותה אין כלביה והם נעזרים במשפחות אומנה ובפנסיונים, חלקם שיקומיים, אותם הם מממנים מכספי תרומות. הם גם כמובן מממנים טיפולים רפואיים קלים או מורכבים, סירוסים, עיקורים ומזון. בנוסף, הם מחזיקים חתולייה בכפר סבא. בעמותה אין מקבלי שכר והם פועלים בהתנדבות מלאה ומתוך אהבה אמיתית לבעלי חיים.

"לצערנו התורמים הקבועים שלנו כבר לא יכולים לתרום לנו עקב המצב, כך הודיעה לנו הגזברית שלנו בשבוע שעבר בפגישה שקיימנו באמצעות הזום", אומרת סמילנסקי לצומת השרון, "כרגע, נכון לעכשיו, אנחנו כבר מהחודש הבא נתקשה מאוד לממן את הכלבים שנמצאים בפנסיונים, את אחזקת החתולייה, טיפולים רפואיים, סירוסים ועיקורים ומזון. בנוסף אנחנו לא יכולים לקלוט כלבים חדשים כי אין לנו איך לממן אותם. לצערי אם לא נקבל תרומות לא נוכל להמשיך לקיים את הכלבים והחתולים. אני רוצה להאמין שלא נגיע למקום הזה. יש לנו כלבים קבועים שאינם ברי אימוץ שחשבנו שנוכל לשמור עליהם כל חייהם".

להבנתי דווקא בקורונה התגברו האימוצים בכל רחבי הארץ.

"זה נכון, אבל מצד שני אחרי שהבעלים היו איתם 24/7 ואז התחילו לחזור לשגרה, הכלבים המאומצים גילו בעיות התנהגות כמו חרדת נטישה. כשאנשים הבינו שצריך להוציא כסף על אילוף אז כלבים הוחזרו. והנה אנחנו שוב בגל שני ושוב אין ימי אימוץ. התבטלו לנו שלושת השבתות האחרונות כי אסור להתקהל בפארק, ואז גם אין זרימה של כסף".

מה עם תמיכות עירוניות או ממשלתיות?

"אנחנו מחכים לקבלת התמיכה הקבועה מהעירייה, שעדיין לא ניתנה השנה והיא שוות ערך להוצאה של פחות מחודש. אותו כנ"ל לגבי המשרד להגנת הסביבה. כעמותה פעילה עם כל האישורים, אנחנו זכאים לתמיכה פעם בשנה, שעדיין לא אושרה וניתנה והיא שוות ערך לשלושה חודשים של פעילות".

לתרומה חד פעמית לעמותה הקליקו כאן.

לתרומה חודשית בסכום קבוע לפי בחירה הקליקו כאן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר