מימין סגן ט, משמאל רסן א

חיילים מצטיינים מרעננה: מפקד הצוות מאגוז וראש מדור תקיפה בחטיבת הסייבר

פורסם בתאריך: 3.10.21 16:37

מצטייני השנה החדשה: סגן ט' ורס"ן א' מרעננה נבחרו למצטיינים ביחידות בהן הם משרתים. סגן ט' הוא מפקד צוות ביחידת אגוז ומצטיין מפקד חטיבת הקומנדו ורס"ן א' הוא ראש מדור תקיפה במרכז הצופן והביטחון הלאומי של חטיבת ההגנה בסייבר ומצטיין קצין הקשר.

לפני שירותו היה סגן ט׳ רכז בכנפיים של קרמבו והתנדב במד״א. ט' מספר כי הוא הולך בדרכן של אמו ואחותו הגדולה שהיו קצינות וגם אחותו הקטנה נמצאת כעת בקורס קצינים בבה״ד 1. ט׳ התגייס ליחידת אגוז ומספר כי ״החוויה הכי משמעותית בשירות שלי הייתה כמפקד צוות במארב מבצעי בצפון. באחת הפעילויות הראשונות, ודרך הטלפון המוצפן, קצינת המבצעים חיברה לי בקו את אמא שלי, חולת סרטן שאושפזה בגלל מדדים לא תקינים והתדרדרות״. לדבריו, האתגר המרכזי בו נתקל הוא "שילוב בין המחויבות שלי לבית ולמשפחה, למול המחויבות שלי לצוות שלי, עשרים לוחמים שמבחינתם כל מילה שלי היא ברזל, וזה מייצג את ההקרבה של להיות קצין לוחם ביחידה מיוחדת. כל אתגר שאני פוגש מאז אני נזכר באותו רגע, ועוברת בי תחושת התעצמות שדוחפת אותי מעבר למכשול – הכל אפשרי והכל פשוט״.

לאור ההצטיינות ציין ט' כי "פידבק חיובי חשוב לפעמים, אבל רחוק מלהיות העיקר בעשייה, שמח שיהיה לאמא ואבא על מה להתגאות. אני שמח ונרגש".

 "המדור שלי הוא צוות אדום מטכ"לי"

רס"ן א׳ מתגורר ברעננה יחד עם אשתו וילדם. הוא התגייס בשנת 2011 לתוכנית היוקרתית "תלפיות", דרכה עשה תואר ראשון במתמטיקה ובפיזיקה. בשנת 2014 שובץ לתפקיד חוקר במדור תקיפה, ב-2016 עבר לשנה וחצי ליחידה באגף המודיעין, ולאחריה חזר לאגף התקשוב. בשנה שעברה, נכנס לתפקידו הנוכחי כראש מדור תקיפה במצו"ב (מרכז צופן וביטחון לאומי) שבחטיבת ההגנה בסייבר. "המדור שלי הוא צוות אדום מטכ"לי", מספר א'. "אנחנו קמים בבוקר כדי להישאר צעד אחד לפני האויב. אנחנו תוקפים את המערכות של צה"ל, מוצאים את הפערים והחולשות לפני האויבים שלנו ופותרים אותם".

לדבריו, "המדור מגדל את שדרת כוח האדם המצטיינת בפיקוד ובמחקר של חטיבה ההגנה בסייבר. אנחנו אחראים להיות הקטר של עולם ההגנה בסייבר, להוביל ולצעוד קדימה תמיד. אנחנו שמים את הזרקור ומצביעים על הבעיות החדשות שהחטיבה תתעסק בהן בעתיד. כראש מדור תקיפה אני מפקד על קצינים וחיילים שהם טובי המוחות בעולם הסייבר והרשתות".
זהו לא אות ההצטיינות הראשון שמקבל רס"ן א' במסגרת תפקידו, אפילו לא היחיד בשנה האחרונה. הוא מספר כי אחד הרגעים המשמעותיים בשירותו היה הזכייה בפרס ביטחון ישראל לפני חודשים ספורים, על פרויקט ענק בעשייה לסיכול איומי סייבר. "זו הייתה סגירת מעגל משמעותית מאוד מבחינתי, על המאמץ האדיר וההשקעה בפרויקט שהתחיל עוד בסוף שנת 2018. זה היה רגע מרגש של הוקרה והערכה שלא זוכים לקבל בכל יום במערכת הביטחון. אני מאחל לעולם כולו בריאות וחזרה לשגרה, לחיים מאושרים ונורמליים עם אינסוף אופציות פתוחות. ולעצמי, שאמשיך ליהנות ולקבל סיפוק והשראה מהתפקיד, כל בוקר מחדש, ולמצוא את הפסגות הבאות ולהציב לי מטרות חדשות לכבוש", הוא מסכם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר