יוכי ריץ אולבסקי צילום פרטי

יוכי ריץ אולבסקי מרעננה מונתה ליו"ר ארגון שארית הפליטה ברגן-בלזן

ריץ אולבסקי נולדה ב-1947 במחנה העקורים שהוקם בסמוך למחנה הריכוז לאחר השואה. "מטרת הארגון בין היתר היא הנצחת הסיפור, שבקרוב לא יהיה מי שיספר אותו", היא מציינת

פורסם בתאריך: 16.1.22 08:16

יוכי ריץ-אולבסקי מרעננה מונתה לעמוד בראש ארגון שארית הפליטה ברגן-בלזן בישראל. זו הפעם הראשונה, מאז הוקם הארגון ב-1950, שתעמוד בראשו אישה, זאת לצד רוב נשי בהנהלת הארגון – 5 נשים מתוך 8 מנהלים ומנהלות.

בשיחה עם צומת השרון, מתארת יוכי, ילידת מחנה העקורים עצמו את הקשר הייחודי שלה עם הארגון. "נולדתי במחנה העקורים ברגן-בלזן, גרמניה, במרס 1947, לזוג ניצולי שואה ששוחררו והתחתנו בברגן-בלזן", היא מספרת. "אימי רחלה זלמנוביץ'-אולבסקי שניגנה על מנדולינה בתזמורת הנשים באושוויץ ואבי רפאל אולבסקי – עיתונאי וסופר, ניצול בונה-אושוויץ, מבכירי המנהיגים של ניצולי ברגן-בלזן ובעבר היו"ר המיתולוגי של ארגון שארית הפליטה ברגן-בלזן בישראל". דודיה של יוכי היו דב זלמנוביץ', מפקד תנועת ביתר בבנדין, פולין, שנרצח לאחר מרד הזונדרקומנדו באושוויץ; והרב ישראל-משה אולבסקי, "הרב מצֶלֶה", ששיקם את חיי הדת של קהילת יהודי צֶלֶה (ליד הנובר), גרמניה, לאחר השואה.

מחנה העקורים ברגן-בלזן היה מחנה עקורים לפליטים לאחר מלחמת העולם השנייה והשואה. המחנה פעל בסקסוניה התחתונה בצפון-מערב גרמניה, דרומית-מערבית לעיירה ברגן המחנה פעל מקיץ 1945 עד ספטמבר 1950. במשך זמן מה היה מחנה זה מחנה העקורים היהודי הגדול בגרמניה, והיחיד באזור הכיבוש הבריטי. המחנה היה תחת סמכות בריטית ובפיקוח מנהל הסעד והשיקום של האו"ם (UNRRA). הוא הוקם כקילומטר ממחנה הריכוז ברגן-בלזן, ששוחרר על ידי הבריטים באפריל 1945.

 

ב-1949 עלתה יוכי עם הוריה ארצה וכאן גם נולד אחיה הצעיר, אריה אולבסקי. השניים גדלו בבית שמח ומלא במוזיקה ולפני מספר חודשים אף הנציחו את אימם בקונצרט מיוחד במלאת 100 שנים להולדתה. "הורינו היו אנשים שבחרו בחיים למרות כל מה שעברו וידעו להעריך את זה", היא אומרת.

יוכי, לשעבר סגנית דיקן ללימודים אקדמיים באוניברסיטה הפתוחה, אם לשלושה וסבתא לשמונה, תעמוד בראש הארגון שהינו הגדול מסוגו בעולם ובפרט בישראל, אשר מונה כ-450 חברות וחברים, מדור ראשון של הניצולים עצמם, ילידי מחנה העקורים ובני הדורות השני, השלישי והרביעי. בנוסף, משמשת כעורכת הראשית של כתב העת הבינלאומי של הארגון – "הקול שלנו", המופץ בכל העולם. "מטרת הארגון בין היתר היא הנצחת הסיפור, שבקרוב לא יהיה מי שיספר אותו", היא מסכמת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר