כיכר בן גוריון ברעננה, צילום פרטי

אלי אלוש טוען: העירייה לא מכבדת את הלכות שנת שמיטה

אלוש יוצא נגד עבודות שמתבצעות ומציין את השתילות בכיכר בן גוריון. העירייה: "אנו מכבדים את שנת השמיטה, השתילה בכיכר בן גוריון מנציחה את זכרה של מירי פסוב ז"ל, בה מוצבת יצירתה"

פורסם בתאריך: 13.1.22 08:12

טענות מצד חלק מהציבור הדתי ברעננה על אי כיבוד שנת השמיטה, על ידי העירייה. בשיחה עם צומת השרון, ציין חבר מועצת העיר, עו"ד אלי אלוש, כי ראשי קהילות מהמגזר הדתי פנו אליו במחאה על שתילה וגיזום שמבצעת העירייה ברחבי העיר. "פנו אליי רבנים וראשי קהילות שהביעו את מחאתם על אי כיבוד שנת השמיטה, על ידי עיריית רעננה", אומר אלוש, "כך למשל בעבודות השתילה שבוצעו לאחרונה בכיכר בו גוריון ועבודות הגיזום הנרחבות באחוזה בניגוד להלכות שנת שמיטה".

עוד הוסיף וטען כי העבודות הנ"ל הינן בניגוד לסיכום של ראש העירייה עם רב העיר וראשי הקהילות. "כולם חשים שראש העיר 'מצפצף' עליהם ועל הציבור הדתי בעיר ועל שנת השמיטה שכל כך חשובה לציבור הדתי בעיר", אומר אלוש, "נראה שראש העיר שמצוי בבעיה פוליטית כה חמורה החליט לעשות מה שבא לו, וככה זה נראה, לצערי, כאשר יושבים בקואליציה שלו חברי מועצה שמכנים עצמם 'דתיים', הדואגים בראש ובראשונה לכיסאם, לכיסם ולכירסם במקום לדאוג לציבור הבוחרים שלהם".

 

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה רואה ערך חשוב בשמירת מצוות שנת השמיטה בעיר באופן מיטבי, מתוך הכבוד שהיא רוחשת למגוון קהלי היעד מקרב התושבים. כחלק מתפיסה זו, קיימה העירייה היערכות מוקדמת שכללה ימיי עיון בהשתתפות אגף חזות העיר בנושא שנת השמיטה, בהשקעה תקציבית של למעלה מ- 3 מיליון שקלים, וביצעה מבעוד מועד, כבר מחודש ספטמבר אשתקד, את הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח מוכנות העיר כראוי. השתילות המתבצעות בעיר הינן בכמויות נמוכות, ומתקיימות בעיקרן בעקבות פניות תושבים ומתוך התחשבות וברגישות המתבקשת לנושאים כדוגמת הנצחה, טיפוח אנדרטאות ועוד, כדוגמת השתילה בכיכר בן גוריון, המנציחה את זכרה של הפסלת תושבת העיר מירי פסוב, בה מוצבת יצירתה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר