גניבת רכב, אילוסטרציה צילום Maridav depositphotos.com
גניבת רכב, אילוסטרציה צילום Maridav depositphotos.com

דו"ח הפשיעה ל-2021: עלייה במספר גניבות הרכב ברעננה

זאת בחלק מהעלייה במספר האירועים הפליליים. בפריצות לדירות נרשמה ירידה. המשטרה: "קיימת השפעה של כניסת עבריינים שוהים בלתי חוקיים דרך פרצות בגדר המערכת שבאחריות צה"ל

פורסם בתאריך: 20.1.22 08:40

גנבו לכם רכב? אתם לא לבד. דו"ח הפשיעה המלא של משטרת ישראל לשנת 2021 פורסם וחושף תמונה מעניינת לגבי מצב הפשיעה ברעננה. מהדו"ח עולה כי בשנת 2021, היו בעיר יותר אירועים פליליים בגינם נפתחו תיקי חקירה, מאשר בשנת 2020, כאשר עיקר העבירות נוגע לגניבת כלי רכב.

הדו"ח מפרט את נתוני העבירות הפליליות, מתוך פרויקט של המשרד לביטחון פנים להגברת שקיפות הנתונים לאזרח וכצורך להעלות את רמת האמון במשטרה, שנסדקה בשנים האחרונות. בפרויקט מוצגים, בין היתר, נתונים של ארבע העבירות הבולטות בתחום הרכש: התפרצויות לדירה, התפרצויות לבתי עסק, התפרצויות לכלי רכב וגניבות כלי רכב. זאת לצד נתונים נבחרים מתוך אירועי מוקד 100 של משטרת ישראל – מטרד רעש לסוגיו וכן אירועי חנייה כגון הסגת גבול, רכב חונה במקום אסור וחסימת מעבר וכן אירועי תנועה הכוללים נפגעים ומידע על תאונות.

 

כאמור, בכל הנוגע למספר האירועים הפליליים ברעננה, נרשמה עלייה כללית, כאשר בשנת 2021 נפתחו 303 תיקי חקירה פליליים, לעומת 284 בשנת 2020. עיקר הפניות, נוגע לגניבת רכב, 131 תיקי חקירה נפתחו בשנת 2021, לעומת 82 בשנת 2020. להבדיל, דווקא בנוגע להתפרצות לדירות נרשמה ירידה משמעותית מ-137 תיקים בשנת 2020 ל-99 בלבד בשנת 2021. ביתר הפניות מדובר בשינויים קלים (גניבה מתוך רכב 44 לעומת 32 והתפרצות לבתי עסק 29 לעומת 34). גם בהתייחס לארועי מוקד 100 נרשמה עלייה במספר האירועים שנפתחו ברעננה: 6,198 אירועים בשנת 2021 לעומת 4,636 בשנת 2020.

ממשטרת ישראל נמסר: "מתחקור נתוני הפשיעה עולה בין השאר כי כמות עבירות הרכוש, בדגש על עבירות של גנבת רכבים, מושפעת מכניסתם לארץ של עברייני רכוש שוהים בלתי חוקיים דרך פרצות בגדר המערכת הנמצאת באחריות מבצעית של צה"ל. המשטרה מבצעת פעילות מאומצת, כולל שיתופי פעולה עם כוחות הצבא על מנת להתמודד עם תופעה זו ובמקביל מבצעת המשטרה פעולות רבות ומגוונות על מנת לעצור את חוליות הגנבים כפי שאכן הצליחו במהלך נחודשים האחרונים עת עצרו השוטרים מספר רב של חוליות גנבי רכוש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר