משה פישמן, מנהל אגף חירום, ביטחון ובטיחות בעיריית רעננה.

צפויה ישיבה דרמטית: מועצת העיר תצביע בנפרד על התקציב ועל אגרת השמירה

באופוזיציה אומרים לקראת ההצבעה: "כל שנדרש הוא לשנות 1.3 אחוז מהתקציב". העירייה: "עלות אגרת השמירה לא תוכל להיכלל בתקציב הרגיל"

פורסם בתאריך: 27.1.22 08:57

מועצת העיר רעננה תצביע בישיבתה הקרובה (ראשון, 30.1) בנפרד על תקציב העירייה לשנת 2022, ועל הנושא שבגללו לא אושר התקציב בישיבה הקודמת: אגרת השמירה. כזכור האופוזיציה, לה רוב במועצה, דרשה לבטל את גביית אגרת השמירה מבלי לפגוע בביטחון העיר, ולממן סעיף זה מהתקציב השוטף. גזבר העירייה הודיע שלא ניתן לעשות זאת, ובמצב שנוצר לא ניתן לקיים הצבעה על התקציב, וכך ההצבעה נדחתה.

גורם בעירייה הדגיש השבוע שוב שלא ניתן לקצץ מהתקציב סכום בגובה תקציב השמירה והביטחון, שעומד על כ-12 מיליון שקלים. עוד הודגש כי רוב התב"רים עברו בישיבה הקודמת כך שמרבית עבודות הפיתוח המתוכננות בעיר יוכלו להתבצע. עוד צוין כי במידה והקציב לא יעבור בהצבעה, תעבוד העירייה על בסיס תקציב 2021, לפי הנוסחה של 1/12 מהקתציב מידי חודש.

באופוזיציה הדגישו כי אין כל סיבה שישנו את הצבעתם בנושא אגרת השמירה. חבר המועצה ניר קריסטל מסר מטעם חברי האופוזיציה: ההחלטה על ביטול אגרת השמירה כבר התקבלה בישיבת המועצה מיום 28.12.21 ברוב של 10 חברים.
ראש העיריה מביא זאת שוב להצבעה, מכיוון שהוא מסרב לבצע תיקונים נדרשים בתקציב שיאפשרו לקיים את כל השירותים בקלות רבה ובאיכות גבוהה כנהוג ברעננה. מתוך 882 מיליוני שקלים, כל שנדרש הוא לשנות 1.3% מהתקציב. להגיד שזה לא ניתן, זהו זלזול בתושבים ובכספם ולא התייחסות עניינית – כלכלית.
עצוב שכך הוא מתנהל בכספי התושבים".

 

מהעירייה נמסר: "בישיבת המועצה האחרונה הצביעו 10 חברי מועצה על אי הארכת תוקף חוק העזר בנושא השמירה, על אף שגזבר העירייה, יוסי מזרחי, הבהיר עוד בישיבה בפני חברי המועצה, וכן קיים בדיקה נוספת ושלח מייל רשמי לאחריה, בו הדגיש כי עלות אגרת השמירה לא תוכל להיכלל בתקציב הרגיל של העירייה, וכי הצבעה נגד תביא לסגירת פעילות הסיירת. למעשה, חברי האופוזיציה בחרו ביודעין ובכוונה לבטל את קיומה של סיירת הביטחון ולהביא לפיטורי צוות האבטחה החיוני של העיר. בישיבת המועצה הקרובה תינתן לחברי האופוזיציה הזדמנות נוספת להציל את סיירת הביטחון, ואנו מקווים כי הפעם הם יבחרו להצביע בעד המשך פעילות הסיירת לטובת השמירה על ביטחון תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר