ההולוגרמה של יהודית הרשקוביץ

מיזם מרגש לקראת יום השואה הבינלאומי: ניצולי שואה מונצחים במציאות מדומה

ביום חמישי הקרוב, יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, יוקרנו על בניינים בערים מרכזיות הולוגרמות של ניצולי שואה, המספרים את סיפורם. אחת ההולוגרמות שיוקרנו, בין היתר גם על בניין עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, היא של ניצולת השואה יהודית הרשקוביץ, בת 93

פורסם בתאריך: 24.1.22 17:04

מה יקרה כשניצול השואה האחרון יילך לעולמו? האם זוהי הדרך החדשה לגעת בנצח? ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שיחול השבוע (יום חמישי, 27 בינואר), יוצגו הולוגרמות ענק של ניצולת השואה מהונגריה, יהודית הרשקוביץ, בת 93, על פני בניינים בערים מרכזיות, ביניהן: בניין תיאטרון "הבימה" בתל אביב, חומות העיר העתיקה בירושלים ובבניין עמותת "יד עזר לחבר" בקריית החסד של העמותה בחיפה.

מספרם של ניצולי השואה החיים בקרבנו כיום פוחת והולך משנה לשנה, והרצון לתת במה רחבה לסיפוריהם של השורדים, באופן מוחשי ככל שניתן, הופך להיות קריטי. מיזם קהילתי חדש בשם Forever Live, מנצל את קדמת הטכנולוגיה ליצירת הולוגרמות של ניצולי שואה שיספרו את סיפורם, יפיחו בהם חיים וישמרו את הזיכרון לשנים רבות קדימה עבור הדורות הבאים.

המיזם מבית עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה, בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה, שמעון סבג, בשיתוף היזמית החברתית יערית שושן-סבג, מחבר בין טכנולוגיה וזיכרון שואה ומעלה א דמויותיהם ועדותם של ניצולי שואה על גבי הולוגרמות ענק, שיוקרנו ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה. ההולוגרמה של יהודית הרשקוביץ היא אחת ההולוגרמות המובילות של הפרויקט, שמטרתו גיוס כספים לטובת הכנת 30 הולוגרמות נוספות, שיספרו את סיפורם של 30 ניצולי שואה. עלות הפקת הולוגרמה בודדת אחת יקרה ביותר ונאמדת ב-50 אלף שקלים.

יהודית הרשקוביץ

יהודית הרשקוביץ

ההולוגרמות של ניצולי השואה יוקרנו החל מיום השואה הבינלאומי ואילך ב"מוזיאון השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, שנחנך בתחילת שנת 2017. המוזיאון שוכן בקריית החסד של העמותה ברחוב קסל בהדר. המוזיאון הוקם לצורך שמירה על ההיסטוריה של העם היהודי בתקופת השואה והנצחת עדותם של השורדים.

 

 

סבג: "מדובר בפרויקט חברתי ללא כוונות רווח. מקורות המימון מצומצמים למדי ובאמצעות ההולוגרמות, אנו גורמים לניצולי השואה 'לחיות לנצח' ולספר את סיפורם לדורות הבאים. מטרתנו היא להספיק לצלם כמה שיותר ולנצח את הזמן, מפני ששעון החול אוזל והולך, ובקרוב לא יישארו ניצולי שואה שיוכלו לספר את סיפורם. בואו ותעזרו לנו לנצח את הזמן".

מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג

מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג

סבג הוסיף: "אי אפשר להישאר אדישים למשמע עדות של ניצול או ניצולת שואה. הם חוו על בשרם את זוועות הנאצים, הם מזכירים לנו למה ובזכות מי אנחנו כאן היום. מה שעצוב זה שהם מתמעטים והולכים. מי שחיים בינינו כיום, היו ילדים פעוטים או נערים בתקופת השואה, וגם הם כלים ונעלמים. גיבורי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו, ובזכותם אנחנו כאן היום. ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

שושן-סבג: "בטכנולוגיה ייחודית, המצלמת את ניצולי השואה באמצעות מספר מצלמות, הצלחנו להפיק דמות הולוגרפית באמצעות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית".

על מוזיאון השואה של עמותת "יד עזר לחבר" >>>

לתרומות ולסיוע לעמותת "יד עזר לחבר" >>>

עמותת יד עזר לחבר, טל': 8602*

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר