דיוקן של מירי פסוב בשחור לבן - ציירה מיכל מאיה דרור

תערוכה מרגשת לזכרה של מירי פסוב ז"ל, שנדרסה למוות

את התערוכה יזמו שתיים מחברותיה הקרובות של פסוב ז"ל, נילי ויצטום ושלי רשקס, שאומרות: "היו במירי תכונות בילד אין של שמחת חיים, אהבה ונתינה ללא גבולות"

פורסם בתאריך: 1.2.22 08:13

מחווה של אהבה. כמעט חודשיים אחרי מותה הטראגי של האמנית האהובה מירי פסוב בתאונת דרכים ברעננה, לאחר שנדרסה למוות, החליטו שתי חברותיה הקרובות נילי ויצטום ושלי רשקס, להקים לזכרה תערוכה הנקראת "קופידון", שתיפתח היום (ג') בשעה 16:00 בהיכל לאומנויות הבמה בהרצליה, ותהיה פעילה עד 28.2.22. בתערוכה משתתפים, בין היתר, אמנים רבים מרעננה, עיר מגוריה של פסוב ז"ל במשך קרוב לארבעה עשורים. בתערוכה יוצגו גם שתיים מעבודותיה של מירי, שנחשבה לאמנית רב תחומית, עסקה בציור, פיסול ועבדה גם עם אדריכלים ומעצבי פנים.

מירי פסוב ז"ל. צילום שלי רשקס

נילי ושלי, שאוצרות את התערוכה תחת השם ARTODO, מספרות על החברות עם מירי וכיצד נוצרה התערוכה: "הרעיון לתערוכה "קופידון" התגבש אצלנו לפני מספר חודשים. החלטנו לקיים תערוכת קונספט בנושא אהבה בחודש פברואר, חודש האהבה, בו מתקיים יום האהבה הבינלאומי ובישראל מציינים את המועד בנוסף לחגיגות ט"ו באב. לדאבוננו באמצע דצמבר, בתאריך 10.12.2021 נהרגה חברתנו האהובה מירי פסוב בתאונת דרכים טראגית. מירי הייתה דמות מאוד מוכרת בעולם האמנות, בהיותה אמנית רב תחומית, שופעת ברעיונות יצירתיים, זה היה ה-DNA שלה. הייתה לה יכולת ביטוי חזותית נדירה, אינטואיטיבית, אינטליגנטית ואינטלקטואלית. היא הייתה פצצת אנרגיה, מגנט ודוגמה לאנשים סביבה, היו בה תכונות בילד אין של שמחת חיים, אהבה ונתינה ללא גבולות. מאחר שהייתה עבורנו חברה יקרה וגם אמנית שליוותה אותנו והשתתפה בכל התערוכות שהפקנו, החלטנו להתעשת, להוכיח שהחיים חזקים יותר, ולהקים את התערוכה כמחווה למירי, האישה שאהבה הייתה מרכז חייה".

כיצד נוצר הקשר עם האמנים המשתתפים?
"הפצנו קול קורא ועוד באותו יום פנו אלינו אמנים רבים שהנושא נגע לליבם, והקשר וההיכרות עם מירי הביאו אותם להצטרף. במשך שבועיים קיבלנו פניות של למעלה מ-40 אמנים ששלחו עשרות רבות של עבודות. שמחנו לראות, שלמרות מצב הקורונה, יש דחף לאמנים להציג את יצירותיהם ולהוכיח לכולם שאי אפשר לכבות את השלטר לעולם התרבות והאמנות. לאור מגבלות החלל המאוד היפה, אך המצומצם, והרצון שלנו לשמור על הקשר לנושא, נאלצנו לקבל 62 עבודות בלבד מתחומי האמנות השונים".

 

בין האמנים המשתתפים: מירי פסוב ז"ל, מיכלי אדלר, בת-7 אילני, יהודית ברזני, רות ביטון, גלעד גולן, דליה גוניקמן, ענת תרשיש גונן, שלווה גרינברג, רינה דוד, מיכל מאיה דרור, דרורית הילמן, ניצה הכט, מיקי טיילור, מיקי טאנט, סילבי יוגב, אסתי רויטמן כהן, רות כהן, עשירה לוי, אריאלה לייזר, חגית מויאל, סופה מור, זהבה נטר, גיל פארי, מרי פארי, עליזה צאפל, שולמית נקש, אליס קדוש, לאה ראב, בלה רוזנבאום, אריאלה שגיא,יהודית שוורץ, גדעון שני.

לקטלוג התערוכה היכנסו כאן

קיראו גם:

מצמרר: מירי פסוב נדרסה למוות על ידי בן זוגה, איתן דרייפוס | "לא מבין מה קרה"

"קשה היה להתעלם מהנוכחות שלה". האמנית מירי פסוב נהרגה מפגיעת רכב


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר