צביקה שוורצמן ז"ל צילום פרטי

התאונה הטראגית בה נהרג צביקה שוורצמן ז"ל: כתב אישום נגד נהג המשאית

שוורצמן ז"ל נהרג מפגיעת המשאית כאשר רכב על אופניו ברעננה וחצה במעבר חציה עם זכות קדימה. הנהג מואשם בגרימת מוות ברשלנות

פורסם בתאריך: 1.2.22 11:01

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט לתעבורה מרכז כתב אישום כנגד פריד מנסור (69) מטירה, בגין גרימת מוות ברשלנות לאחר שתאונה בה היה מעורב כנהג משאית גרמה למותו של רוכב האופניים צביקה שוורצמן ז"ל ברעננה, בחודש ספטמבר האחרון.

כזכור, בתאונה הקטלנית נפגע צביקה שוורצמן, פעיל קהילתי ומפיק סרטים קהילתיים מכפר סבא, שעה שרכב על אופניו ברחוב בורוכוב ברעננה. שוורצמן היה בן 73 במותו. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהוא במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה, אך למרבה הצער נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מכתב האישום, שהוגש הבוקר על ידי עו"ד הילה כהן קדוש, עולה כי הנאשם נהג במשאית ברחובות רעננה. בהגיעו לצומת הרחובות בורוכוב-ויצמן, עצר ברמזור לכיוון הפניה ימינה לרחוב בורוכוב. אותה עת רכב המנוח על אופניו על המדרכה, במקביל אל הנאשם ובכיוון נסיעתו, מצידו הימני. בשלב מסוים התחלפו אורות הרמזורים לאור ירוק משותף, אז האיץ הנאשם מהירות נסיעתו, פנה ימינה ופגע עם חזית המשאית במנוח, שנסע על מעבר החציה. המנוח נלכד תחת המשאית ורק לאחר שעוברי אורח במקום קראו לעברו, עצר הנאשם את המשאית בצד הכביש. כתוצאה מהתאונה נגרמו למנוח חבלות קשות והוא פונה כשהוא ללא הכרה לבי"ח, שם כאמור, נקבע מותו.

קיראו גם:

אבל כבד: הפעיל הקהילתי צביקה שוורצמן נהרג בתאונה ברעננה

 

בסיכום כתב האישום נטען כי התאונה על תוצאותיה הקטלניות, ארעה עקב רשלנותו של הנאשם שהתבטאה בכך שלא היה ער לנעשה בכביש לפניו ולא שם לב מבעוד מועד לחציית המנוח, וזאת למרות שהמנוח ותחום מעבר החצייה היו גלויים בפניו, כאשר לא הייתה כל מניעה לכך, כי הנאשם יעצור את המשאית לפני המעבר. בנוסף, לא עצר את נסיעתו בפנייתו ימינה, למרות שהמנוח החל לחצות בו, ולא אפשר למנוח לחצות את הכביש בבטחה בתחום עבר החצייה, על אף רמזור שהתריע בפניו על מתן זכות קדימה להולכי רגל. לא נקט באמצעים סבירים למניעת התאונה ולא נהג כפי שנהג מן היישוב היה נוהג באותן הנסיבות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר