חיים וייס מול החנות בבורוכוב 2

"אטימות, זלזול, ביזיון" | בעלי עסקים נגד העירייה בשל דוחות באלפי שקלים

בעלי העסקים במתחם שבפינת אחוזה - בורוכוב מספרים על פגיעה קשה בחצי השנה האחרונה, כאשר חלק גדול מהדוחות ניתנו לטענתם בגלל פריקת סחורה. העירייה: "אנו מחויבים לדרישות החוק"

פורסם בתאריך: 6.2.22 07:22

קנסות באלפי שקלים לסוחרים, ספקים ולקוחות במתחם החנויות שבפינת הרחובות בורוכוב-אחוזה ברעננה: לטענת בעלי העסקים, חצי שנה אחרי שהעירייה התקינה במקום מצלמת אכיפה, היא נענתה לבקשתם והתקינה גם תמרור המתיר טעינה ופריקה, אך את הדו"חות שניתנו בינתיים לא הסכימה לבטל והדו"חות ממשיכים להגיע. "פנינו לראש העיר בבקשה הגיונית לעצור את האכיפה עד שיימצא פתרון", אומר חיים וייס, בעליו של דוכן המיצים "משוך בגזר" במתחם.

בשיחה עם צומת השרון מסביר וייס כי הוא עצמו קיבל דו"חות בסכום של למעלה מ-2,000 שקלים: "בגלל שזה לא דו"ח על החלון, אתה בכלל לא יודע שקיבלת דו"ח עד שהוא מתישהו מגיע הביתה. יותר מזה, העירייה במקום לשלוח כל דו"ח בזמנו, שולחת את כל הדו"חות במרוכז ואז פתאום אתה מקבל 7-8 דו"חות בבת אחת", הוא אומר.

בפוסט שכתב ברשת החברתית דיבר וייס על אטימות שעולה ביוקר לכל באי המתחם. "למעלה מעשור שאני מקבל ופורק סחורה יום יום לחנות שלי … כמוני עסקים שכנים דוגמת חנות הבגדים הצמודה שמקבלת סחורה למעלה מ-20 שנה. בחודשים האחרונים החלו בעירייה להפעיל מצלמות אכיפה על פינת אחוזה-בורוכוב, ללא שום התראה על שינוי המדיניות במקום. בכך בין רגע התנהלות יומיומית ונוהג של שנים הפכו לעבירות הגוררות עימן קנסות ובעצם מונעות מאיתנו הסוחרים לקבל סחורה ולפעול בצורה תקנית".

מכתב בעלי העסקים ברעננה

לדבריו, כאשר פנו לראש העירייה, חיים ברוידא הוא היה אדיב, זמין והפנה אותו ואת שכניו למתחם לשלל בעלי התפקידים בעירייה אך ללא הועיל. "בסופו של דבר, בחודשים שהעירייה 'עמלה' על הצבת שלט 'פריקה וטעינה' ובעצם הכשירה והשאירה את המצב כפי שהיה כל השנים, התברר שניתנו לנו – בעלי העסקים, ספקים ולקוחות, קנסות באלפי שקלים. כעת לאחר שקרה בדיוק מה שהתרענו מפניו, אין עם מי לדבר ואין למי לפנות, ולנו נותר לשלם קנסות בסכומי עתק ללא שום סיבה …. מצער שבתקופה כה מאתגרת מכל הבחינות, נתקלים באטימות, טיפשות וזלזול בפרנסה של עסקים קטנים", כתב ואף פנה ללקוחותיו והוסיף: "עם כל הצער, ממליץ לכם לא לעצור מחוץ לעסק. לא רוצה שהחוויה אצלנו תעלה לכם במאות שקלים". ואכן אחת המגיבות לדברים הייתה לקוחה ששיתפה כי עצירה של דקה עלתה לה בקנס של 250 שקלים.

חיים וייס, כד כמה גדולה הפגיעה בעסק שלך? 
"גדולה מאוד. אם זה לקוחות שלא רוצים להגיע או ספקים שמבינים שלא כדאי להם להגיע. אם ספק מוריד סחורה ואח"כ צריך לשלם על זה דו"ח בסכום של הסחורה, איזה אינטרס יש לו להמשיך לספק סחורה?".

 

גם רונן מורתיאן, בעל החנות השכנה "יין בעיר", מספר כי הוא חש בפגיעה ומוסיף: "לקוחות אומרים לנו בפירוש שהם לא באים לעסק, כי אצלנו מקבלים דו"חות. אם הם רואים שאין חנייה הם פשוט ממשיכים הלאה ואנחנו מאבדים לקוחות". לדבריו העובד שלו קיבל עד כה 10 דו"חות: "כל דו"ח כזה של 250 שקל, זה מצטבר להרבה מאוד כסף. אני בטוח שגם אני קיבלתי דו"חות, שבטח יגיעו בהמשך".

דניאל וגבריאלה סגל מהחנות "עולם של עיצובים" אספו במצטבר כבר 22 דו"חות רק מחצי השנה האחרונה. "ספקים, לקוחות, אנחנו. זו תחושה קשה מאוד וזה מרגיש שהעירייה מנסה את כל התחבולות האפשריות כדי שיפעל לטובתם. הלקוחות מספרים לנו שהם מפחדים לחנות פה, גם אם זה לקחת משהו לחמש דקות. ביזיון מה שהולך פה".

וייס מסביר כי הוא ויתר הסוחרים במתחם החליטו להתאגד ולא יפסיקו למחות על המצב, עד אשר יימצא פתרון מתאים הן לבעלי העסקים, הן לספקים והן ללקוחות. "נגיע עם זה גם לבית המשפט אם צריך", הוא מסכם.

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה מציבה את קידום העסקים בעיר והתמיכה בהם, בראש סדר העדיפויות העירוני, ופועלת במלוא המאמצים לסייע להם בין היתר במיצוי זכויותיהם ככלל ובמהלך משבר הקורונה בפרט, ובהקצאת חניות קצרות טווח לנוחות העסקים, הספקים והתושבים. עם זאת, אנו מחויבים לדרישות החוק, ולשמירה על ביטחון תושבי העיר, ובין היתר למנוע כל מצב של חניה שלא כחוק הגורמת לצמצום שדה הראייה באזור באופן שלא מאפשר כניסת אוטובוסים ומעבר תנועה רציף ומסב סיכון לחיי אדם. בהתאם, מופקים הדוחות באמצעים אלקטרוניים באמצעות מצלמות המוצבות במקום, ונשלחים לכתובות בעלי הרכבים, בהתאם לדרישת החוק. יצוין, כי במקביל פעלה העירייה ויצרה במתחם חניה ייעודית לטעינה ופריקה, זאת בנוסף לחניה ייעודית לטעינה ופריקה הממוקמת במפרץ החניה ברחוב אחוזה, בקרבת מקום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמי

    כרגיל במדינה הזאת אנחנו האוייבים הכי גדולים של עצמנו הכל כסף כסף כסף אין היגיון אין מקצועיות אין אנושיות הפכנו להיות בהמות עצוב שככה המדינה הולכת ונגמרת בגלל אנשים חסרי מצפון

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר