פעילות של שפרה ופועה, באדיבות ארגון שפרה ופועה

"מאז הקורונה מופנות אלינו יולדות רבות יותר על ידי הרווחה"

ארגון שפרה ופועה המסייע ברעננה לנשים לאחר לידה מדווח על מיקרים רבים יותר של מצוקה נפשית מאז הקורונה ומנסה לגייס תרומות כדי להגביר את פעילותו

פורסם בתאריך: 11.2.22 09:50

מיזם 'שפרה ופועה' ברעננה המסייע לנשים לאחר לידה, יקיים ערב הוקרה נשי חגיגי לצד קמפיין גיוס המונים לעזרה במימון הפעילויות השנתיות. היעד לגיוס הוא 360 אלף שקלים. בשיחה עם צומת השרון, מסבירה הרבנית סימה שדמי, מקימת ומנהלת המיזם, כי "השנה בעקבות הקורונה היה יותר ביקוש והמיזם הכפיל את עצמו". לדבריה, בעקבות כך גדלו גם העלויות והוחלט לקיים קמפיין גיוס המונים. "אנחנו נשמח לכל סיוע שיאפשר לנו להמשיך את המיזם החשוב הזה, איש איש על פי יכולתו, לרווחת כל היולדות ברעננה באשר הן".

מיזם "שפרה ופועה" פועל בעיר מזה 15 שנה והוקם על ידי בית חב"ד בעיר בראשות הרב אליהו שדמי ואשתו סימה. מטרת המיזם לסייע ליולדות העיר להחלים ולהתחזק לאחר הלידה ולחזור לכוחותיהן באופן רגוע, נעים ובריא. "שפרה ופועה הוא בית ליולדות, המעניק להן לאחר הלידה תחושה של אהבה ותמיכה והעיקר – שהן לא לבד", אומרת סימה.

 

היא מוסיפה ומסבירה: "תקופת הקורונה הביאה איתה אתגר מיוחד והתמודדויות לא פשוטות לקהילת היולדות, אשר רבות מהן נאלצו לעבור לבד את הלידה וחלקן נדבקו בקורונה בבית היולדות וחוזרות הביתה עם הרך הנולד, הישר לבידוד. תקופת הקורונה גורמת לתחושת בדידות חריפה יותר שמעמידה את היולדת בסכנה למצבי דכאון לאחר לידה הרבה יותר מבעבר ויותר יולדות זקוקות לתמיכה מסיבית. בנוסף לכך, בשנתיים האחרונות גדל מספר האמהות החד הוריות אשר פעמים רבות מגיעות לאחר הלידה לבית ריק וגם כאן אתגרי תקופת הקורונה מעצימים את תחושת הבדידות שלהן. מאז החלה הקורונה, מופנות אלינו יולדות רבות על ידי מחלקת הרווחה ברעננה ואנו נתקלים הרבה יותר במצבים קשים ומצבי חסר".

הרבנית סימה שדמי, ארגון שפרה ופועה

בכמה יולדות מטפל המיזם?
"שפרה ופועה עוזרת מדי יום ומטפלת ב-25 עד 30 יולדות, כולן תושבות העיר. מעבר לתמיכה הפיזית, אנו מסייעות גם בעזרה מוראלית. מדי חודש מתקיימים מפגשי יולדות מעצימים ותוכנית פעילות מגוונת".

איזה סוג של תמיכה הן מקבלות?
"כל יולדת מקבלת במשך שבועיים מאז הלידה ארוחת בוקר מושקעת מקייטרינג בוטיק חלבי. בנוסף, מקבלת היולדת במשך חודש לאחר הלידה ארוחות שבת לכל המשפחה, בעזרת מתנדבות המיזם. במקרים מיוחדים כמו שמירת הריון, לידת תאומים ועוד, הליווי יהיה לתקופה ארוכה יותר. בנוסף לתמיכה הפיסית, שפרה ופועה מעניקה תמיכה נפשית ורגשית לפי הצורך: יולדת אשר מתקשה להשתקם ולחזור לכוחותיה הנפשיים, מתקשה להניק, או חווה כל קושי אחר בתקופה זו – דלתות שפרה ופועה פתוחות לפניה והיא תקבל מענה אישי ודיסקרטי לכל צורך".

אירוע ההוקרה יתקיים ביום שלישי הקרוב, 15.2 י"ד אדר א', בשעה 19:30, ברחוב תל חי 4, רעננה, בנוכחות ראש העירייה, חיים ברוידא, ואריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית, אשר סייעה במימון האירוע. בתכנית: עדן הראל ועודד מנשה במופע וקטעי סטנדאפ, רחל קליין פסטוג – מגישת תכניות ברדיו קול חי ופעילה חברתית, וארוחת ערב חגיגית. "מדובר בערב נשים חגיגי שהפך למסורת רבת שנים, כהוקרה מיוחדת לכל פעילות המיזם בעזרה לנשים לאחר לידה, כאשר במהלכו המשתתפות יתבקשו להעביר את המסר של הקמפיין לסביבתן הקרובה", אומרת סימה.

ניתן להירשם לאירוע כאן

לתרומה באמצעות קמפיין מימון ההמונים היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר