פח כתום ברעננה, צילום באדיבות התושבים

עיר ירוקה? דיירי בתים פרטיים לא מבינים מדוע אין יותר עמדות מיחזור

תושבים מרחוב גורדון מספרים כי עמדות המיחזור מרוחקות ומונעות מהם למחזר, ונענו בשלילה כאשר ביקשו להוסיף עמדות כאלה. העירייה: "יש מגבלה ברחובות צרים, נבדוק אפשרות לעמדה נוספת"

פורסם בתאריך: 17.2.22 08:24

עיר ירוקה? תושבי דרום-מערב רעננה שביקשו מהעירייה לפזר עמדות מיחזור נוספות בשכונה לרווחת בעלי הבתים הפרטיים, סורבו ונשלחו לעמדות מרוחקות. "ביקשנו עמדות מיחזור קרובות לבתים או פח כתום לכל בית", מסביר תושב מרחוב גורדון, "אמרו שהדבר נבחן על ידי גורמים מקצועיים ושמי שמעוניין למחזר יכול להגיע לעמדות המיחזור ברחוב יהודה הלוי או בסמוך לשופרסל אקספרס ברחוב משה דיין".

בשיחה עם צומת השרון הוא מסביר כי מדובר על שתי עמדות מיחזור מרוחקות, במרחק של למעלה מ-10 דקות לכיוון. "אני לא מבין למה בעיר שחורטת על דגלה קיימות ומתגאה בהיותה עיר ירוקה, כאשר תושב מבקש למחזר לא מאפשרים לו. מדוע העירייה מסרבת להנגיש את העמדות לדיירים נוספים בשכונה?", הוא תוהה. דברים דומים אמרו שני תושבים נוספים.

 

אז מה עושה מי שרוצה למחזר?
"במקרה הטוב יש תושבים ש'מתגנבים' באישון לילה לבתים המשותפים ומשתמשים בפחי המיחזור שלהם, במקרה הרע פשוט מוותרים על המיחזור בכלל. כשאני יכול אני מגיע לעמדות המרוחקות, אבל לרוב אני פשוט ממלא את הפח הירוק בכל האשפה ולא ממחזר בכלל. לצערי זה מלווה בהרבה כאב לב כיוון שאני באמת מעוניין למחזר. אני אומנם לא מתנהל בצורה ירוקה ביום-יום, אבל דווקא למחזר אני מאוד משתדל".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה מובילה את נושא הקיימות, ומתגאה בפריסה רחבה של עמדות מיחזור בעיר, לרבות הצבת עמדות מיחזור בקבוקים במוקדים שונים בעיר, גם לאחר כניסת חוק הפיקדון, לטובת עידוד פרויקטים קהילתיים בעיר. עמדות המיחזור מוצבות בעיר באופן המשרת את כלל התושבים באופן מיטבי. יצוין כי הצבת העמדות מצריכה מרחב תפעול לוגיסטי לכניסת משאיות הפינוי, שהינו מוגבל ברחובות צרים כמו גם ברחובות ללא מוצא כדוגמת המקרה הנידון. לכן, כמענה לצורכי התושבים ברחוב, הוצבו לרווחתם עמדות לשירותם, הממוקמות ברחובות הסמוכים במרחק של כ-200 מטרים בלבד, והעירייה בוחנת הצבת עמדה נוספת בקרבת מקום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר