עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

מבוי סתום: תקציב העירייה ל-2022 לא אושר במועצת העיר

באופוזיציה הבהירו כי הצביעו נגד התקציב כי הוא "בזבזני", כהגדרתם ויצאו נגד סדרי העדיפויות בתקציב. העירייה: "למרות ניסיונות ההתגמשות אנו ממשיכים להיתקל בהתנגדות"

פורסם בתאריך: 28.2.22 09:48

ברוב קולות: ביום חמישי האחרון, הובא לראשונה להצבעת מועצת העיר תקציב עיריית רעננה לשנת 2022. אלא שכפי שהבטיחו, עשרת חברי האופוזיציה, המהווים רוב במועצה, הצביעו נגד התקציב והוא לא עבר. כזכור, תקציב העירייה לשנת 2022, לא עלה להצבעת המועצה בשתי ישיבות המועצה הקודמות, בשל המחלוקת סביב אגרת השמירה, לאחר שבאופוזיציה דרשו לבטל את גבייתה אך לשמור על מתן שרותי הביטחון לתושבי העיר. בקואליציה אמרו כי לא ניתן לממן זאת מתוך התקציב ללא גביית האגרה מהתושבים. הצעת התקציב שעלתה להצבעה בחמישי ונדחתה הייתה ללא המשך גביית אגרת השמירה מהתושבים.

התפלגות הקולות בהצבעה על התקציב: בעד – מיכל ברם, דרורה כהן, אילן כהן, חיים גולדמן, לורן עייש, ענבר הוכברג, חיים ברוידא – סה"כ 7 חברי מועצה. נגד – מרב מאיר, דבי סלוצקי, עמית צור, רונית וינטראוב, ניר קריסטל, איילת ארז סגן, אלי אלוש, ארז ברט, רחמים שלום ואנה פוזמנטיר – סה"כ 10 חברי מועצה. נעדרו מההצבעה: חברי המועצה מיכאל רייזמן וגלי שחר אפרת.

רונית וינטראוב, יו"ר האופוזיציה, אמרה: "אנחנו, הרוב במועצת העיר, התנגדנו לתקציב כי אנחנו שואפים להביא לכך שיאושר ברעננה תקציב אחר, טוב יותר לתושבים וכזה שעומד בסטנדרטים של העיר. אנחנו חותרים לתקציב שלא פוגע במחלקת הביטחון, נותן במישור השוטף עדיפות לתמיכת העירייה בחינוך רווחה וגמלאים, משקף השקעה אמיתית ומהותית בתרבות וחיי קהילה ולא שופך מאות ומליוני שקלים על מופעי ראווה ויחסי ציבור. חסרים לנו המידתיות והאיזונים, שמבטאים משנה ניהולית סדורה".

כזכור, בשתי ישיבות המועצה הקודמות, דנו חברי המועצה בנושא אגרת השמירה של אושרה. כתוצאה מכך, נדחתה הצבעת מועצת העיר על אישור תקציב 2022. זאת בעקבות הצורך עליו הצביע הגזבר בזמנו, להסדיר בתקציב את נושא השמירה ללא האגרה אותה שילמו עד עתה התושבים.

 

חברי האופוזיציה טוענים כי הצעת התקציב שהוצגה עודנה בזבזנית: "ההחלטה לבטל את אגרת השמירה נשענת על הטענה שתקציב המבוסס על התייקרות מתמשכת של קרוב ל-10% בארנונה, בהחלט מסוגל להמשיך ולתמוך בסיירת הביטחון גם אם נפסיק לגבות מס נוסף מהתושבים", מוסיפה וינטראוב, "לדעתנו הצעת התקציב שהוצגה מלכתחילה הדגימה איך אגרת השמירה מפנה כספים למה שאנחנו רואים כאותו תקצוב בזבזני עליו דיברנו כשבאותו זמן עולה תמונה של שחיקה או קיצוץ בתקציבי חינוך ורווחה, יחד עם פגיעה בתקצוב שירותי הפנאי של הגיל השלישי. הצבענו נגד התקציב ביום חמישי האחרון, כי אנחנו מתנגדים לפגיעה הקשה והמיותרת בסיירת הביטחון, וגם משום שתמונת סדרי העדיפויות בהצעה האחרונה אינה מקובלת עלינו. המטרה שלנו היא אחת, עתידה של רעננה וטובת האנשים שחיים בה היום".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה תמשיך לפעול מתוך ראיית טובת העיר ותושביה בראש סדר היום הציבורי, תחת הערך המנחה של ראש העיר העומד בראשה שאינו מוטה לכל תכתיבים ולחצים פוליטיים. למרות ניסיונות ההתגמשות של הנהלת העיר בבניית התקציב, על מנת שיוכל להתקבל תקציב ראוי ואחראי העונה על הצרכים העירוניים להמשך התפתחות והובלת העיר, ממשיכה העירייה להיתקל בהתנגדות, זאת לרבות התנגדות מקוממת לאגרת השמירה, לאחר שנים ארוכות של הצבעה בעדה. אנו סמוכים ובטוחים כי במוקדם או במאוחר יאושר התקציב, בין אם על ידי חברי המועצה ובין אם לאחר התערבות משרד הפנים. העירייה תוסיף לשגשג ולהיות מדורגת במדדים הגבוהים ביותר בכלל תחומי השירות, לרווחת התושבים ולשמירה על איכות חייהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר