ונדליזם בחורשה לזכר רועי חסן ז"ל צילום פרטי

מכוער: צעירים הבעירו אש והשחיתו מתקנים בחורשה לזכר החייל רועי חסן ז"ל | וידיאו

בני הנוער השתוללו, שרפו נדנדות ושולחן ועקרו עץ זית. תושבים: "איך מאפשרים אנרכיה כזו!? למה מישהו איפשר לזה להימשך עד 3:30 לפנות בוקר?". משה חסן: "איך אפשר לעשות דבר כזה? זה כאב עצום"

פורסם בתאריך: 22.3.22 08:38

פיצוצי נפצים בפורים ובשבועות שקודמים לכך, כבר הפכו למרבה הצער לדבר שבשגרה. אולם, בפורים האחרון השתוללות מכוערת של בני נוער ברעננה הסתיימה במעשי ונדליזם קשים ובמקום מיוחד: החורשה לזכרו של טוראי רועי חסן מרעננה שנהרג בתאונת דרכים, בעת מילוי תפקידו בשנת 1998.

ביום רביעי האחרון, החל משעות הערב ועד כמעט לפנות בוקר, עשרות בני נוער התגודדו בחורשה ששוקמה בשנת 2008 בשכונת שבזי ברעננה, שהייתה חלק בלתי נפרד מנוף ילדותו של רועי, והפכה ל"חורשת רועי" – פינת חמד ירוקה לזכרו. הפרויקט בוצע אז בשיתוף משפחת חסן ועיריית רעננה, ובמסגרתו נשמר החורש הטבעי, נוספו שבילי הליכה ומתקנים שונים.

בני הנוער ירו זיקוקי דינור, פיצצו נפצים וחזזים ובעיקר ביצעו ונדליזם תוך שזרעו הרס רב בפחים ומתקנים בחורשה ובצמחיה. "כל שנה אנחנו סובלים מנפצים עד שעות ארבע – חמש לפנות בוקר, אך השנה זה עלה רמה", מספרת תושבת שמתגוררת בסמוך והינה גם קרובת משפחתו של רועי חסן ז"ל. "הם מגיעים כל פעם איזה 20 – 30 נערים, לבושים בשחור ומקפידים שלא יראו את הפנים שלהם. השנה הם לקחו פחים מהבתים ומבית הכנסת שנמצא מול החורשה, שרפו את שולחן הפיקניק מעץ ואת הפחים".

עוד היא הוסיפה: "כשראיתי אותם לוקחים את הפחים אז צעקתי לאחד מהם: 'ילד תעזוב את הפח' והוא צעק לי בחזרה: "שבי שבי בשקט". אחרי שאתה שומע דבר כזה, אז יש תחושה של חוסר אונים כשאתה יודע שהמשטרה לא יכולה לעזור וגם אתה לא יכולים עליהם כי אתה לא יודע לאיזה מצב תיקלע איתם. ככה היה עד איזה ארבע לפנות בוקר".

הזעקתם את הרשויות?
"לא היה טיפול כמו שצריך באירוע. המשטרה לא יכולה עליהם והם מרגישים את זה ועושים מה שבראש שלהם. אני מצפה מהמשטרה שלא תזוז משם עד שהנערים לא עוזבים את המקום. זה ידוע שבחורשה הזאת יש כל שנה התארגנות של הנערים עם נפצים. זה כל שנה חוזר על עצמו ומרוב שכל שנה זה חוזר על עצמו, אז המשטרה כבר מתעלמת מזה. הזמנו משטרה ולניידות לקח זמן להגיע, אם הם בכלל הגיעו. לדעתי הייתה ניידת של הפיקוח. כן הגיעו מכבי אש, כיבוי את השריפה והלכו, אז הנערים הדליקו עוד שריפה במקום אחר בגן שעשועים. העמותה והעירייה השקיעו בחורשה, שמו דשא סינטטי, עצים חדשים ומתקנים חדשים. הרבה נהרס, הם שרפו של נדנדות. זו תחושה של חוסר אונים ותסכול. שאלה היא מי יתקן את זה עכשיו. אני רוצה להאמין שהעירייה כי זה גן ציבורי ואני חושבת שגם העמותה תהיה מעורבת בתיקון".

משה חסן, אבא של רועי חסן ז"ל, מתקשה עדיין לעכל את הוונדליזם שנעשה בחורשה על שם בנו. "כל פעם שאני נזכר בזה, כואב לי הלב", הוא אומר בשיחה עם צומת השרון. "מדובר בחורשת אקליפטוסים שהייתה מוזנחת ושיפצנו אותה ועשינו אותה פנינה וקראנו אותה על שמו של רועי. בפורים האחרון היה שם ונדליזם נוראי. איך אפשר לבוא ולעקור עץ זית ששתלנו אותו לפני חצי שנה ולידו אפילו שלט שמספר על רועי. שרפו שם את הנדנדות שעשינו במיוחד לאנשים עם מוגבלויות עבור ילדים של איזי שפירא שלידינו, שרפו עגלות של זבל ואת הדשא הסינטטי. כואב הלב לראות את מה שעשו ולחשוב שהנערים, אולי חלקם, קיבלו מאיתנו עזרה במסגרת העמותה. איך אפשר לעשות דבר כזה? אני מזועזע מזה. הכאב הוא כאב עצום. העירייה דיברה איתי, אמרה שהיא מזועזעת והם מנסים לראות מה לעשות".

לדברי משה, גורמים מהעירייה כבר יצרו איתו קשר עם בני המשפחה והביעו זעזוע מהמקרה. בעירייה גם מציינים כי צוותי אכיפה וביטחון שהוזעקו למקום ספגי גילויי אלימות מצד בני הנוער. בתוך כך, אומרים בעירייה, כבר החלו עבודות שיקום במקום.

ונדליזם בחורשה לזכר רועי חסן זל, צילום פרטי

התמונות והסרטונים מהנזקים שנגרמו הופצו ברשתות החברתיות. מה שהוביל לגל של עשרות תגובות זעזוע מצד התושבים וקריאות למצות את הדין עם הנערים ולחייב את הוריהם לשלם על הנזקים. "צריך לתפוס את הפושעים ולחייב אותם ואת ההורים שלהם לשלם על הנזקים", כתב אחד הגולשים. "זה לא יאמן!!! היו צריכים להזעיק משטרה מהדקה הראשונה! איפה נשמע שמאפשרים אנרכיה כזו!? למה מישהו איפשר לזה להימשך עד 3:30 לפנות בוקר?", אמרה תושבת אחרת. תושב אחר הוסיף ואמר: "בכל שנה עשרות טלפונים והמשטרה לא מגיעה, האם הם פוחדים להתעמת עם נערים … או שאולי נוח להם להזניח את האיזור הזה … בכל מקרה סוף סוף יש זרקאור על איזור מוזנח ותופעה מכוערת שמתרחשת מס' שנים".

 

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה רואה בחומרה ומגלה אפס סובלנות כלפי כל מקרה אלימות וונדליזם בעיר, מקרב התושבים ובני הנוער בפרט, ומגנה בכל פה את התפרעות בני הנוער בעיר, שארעה בערב קריאת המגילה, בחג הפורים. במיוחד כואבת העובדה כי האירועים בוצעו בחורשה שהוקמה לזכרו של חלל צה"ל רועי חסן, באופן שפגע בהנצחת זכרו. עם היוודע פרטי המקרה, הוזעקו צוותי האכיפה והביטחון לאיזור לטיפול מיידי באירוע, וחוו אף הם גילויי אלימות ויידוי אבנים. בעקבות האירוע, הובאו לחקירה על ידי חוקרי נוער, חלק מבני הנוער שהיו מעורבים באירוע, ואנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל המטפלת בנושא כחלק מתחום אחריותה. במקביל כבר החלו עבודות שיקום הגינה והמתקנים על ידי הצוותים העירוניים. האירוע צולם ותועד, ואנו למדים את מסקנותיו למניעת הישנות מקרים כדוגמתו, ובמקביל מגבירים את ההסברה ופועלים לגינוי הנושא בכל הערוצים, החל במדיה החברתית וכלה במערכת החינוך".

ויש גם נקודות אור: אתמול בבוקר (שני) הגיעו לחורשה תלמידים מתיכון מטרווסט, בראשות המנהל אמנון בר נתן, יחד עם מנכ}"ל קרן רועי לא אחסר דביר סקעת, וראשת מחלקת על יסודי בעירייה דודי זינגר, ניקו, שיפצו ושתלו מחדש פרחים. ההתרגשות הייתה גדולה, וניכרה גם באביו של רועי חסן, שעמד סביב גאה במחווה של התלמידים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר