נפתלי בנט וביתו ברחוב צ'יפמן צילום פרטי

פנו לבית המשפט: מצלמות, חפירות, לכלוך ומחסומים הפכו את חיי שכניו של בנט לסיוט

השכנים של משפחת בנט כבר לא יכולים יותר, כאשר אל החסימות ברחוב הצטרפו מזה חודשים עבודות מאסיביות: "יש כאן כספי משלמי מסים שמבוזבזים והחלטה אנוכית של משפחת בנט"

פורסם בתאריך: 29.3.22 08:51

מזה תקופה ארוכה מתבצעות עבודות להכשרת ביתה הפרטי של משפחת בנט ברחוב צ'יפמן ברעננה למעון הרישמי של ראש הממשלה. זאת לאחר שמשפחת בנט הודיעה כבר בתחילת הקדנציה כי היא מעדיפה למשיך להתגורר בביתה בעיר ולא לעבור למעון הרישמי בבלפור בירושלים, שזקוק לשיפוץ. ביום שישי חשפה איילה חסון במהדורה של ערוץ 13 את העלויות של הפרויקט הנאמדות לפי הפרסום בעשרות מיליונים, כאשר מדובר בביתו של אדם שיכהן בתפקדי עד הרוטציה, כשנה וחצי. חסון הביאה גם את הטענות הרבות של דיירי הרחוב בו מתגוררת משפחת בנט, אשר סובלים ממחסומים, חפירות, רעש לכלוך ואומרים: "החיים שלנו הפכו לסיוט".

השבוע (ראשון) ובעקבות התחקיר המצוין של חסון, הגישו השכנים באמצעות עו"ד אוריאל ניזרי, פניה בהולה לבית המשפט העליון נוכח מה שהוגדר על ידם כ"שינוי נסיבות מהותי". הפניה הוגשה כהמשך לבג"ץ שהגישו בחודש אוגוסט 43 שכניו של רה"מ, בין היתר נגד רה"מ ושירות הביטחון הכללי.

במסגרת העתירה המקורית, נתבקשו שני סעדים מרכזיים מבית המשפט: עצירת ו/או הגבלת המחאות בסמוך לביתם של העותרים והפסקת עבודות הבנייה והשבת המצב לקדמותו בכל הקשור לשיפוץ הנרחב בביתו הפרטי של ראש הממשלה וברחובות סביב הבית. מנגד, במסגרת תגובת המדינה לעתירה וכן במסגרת הודעות העדכון מטעמה וכן במסגרת הדיון בפני בית המשפט, התבססה תגובת המדינה על טענה עובדתית מטעמה לפיה מדובר ב"מעון פרטי" ואין מדובר ב"מעון רשמי" של ראש הממשלה נפתלי בנט. כמו כן, ציינו המשיבים לעתירה, כי ישנו צורך ממשי בשיפוץ המעון הרשמי של ראש ממשלה בישראל, בעיר ירושלים ברחוב בבלפור במשך חודשים בודדים.

בנוסף, ולאור האמור על ידי המדינה בהליך, פנו העותרים אל וועדות התכנון וכו' בכדי להגיש הסתייגויות ו/או התנגדויות וכד' כפי שטענה המדינה שעל העותרים לעשות. אלא שהתברר, כך לטענת עו"ד ניזרי, "כי בין האמת לבין טענות המדינה אין ממש לכאורה. בין היתר, התברר לעותרים מצד הגורמים הרלוונטים, כי כלל לא מתקיים ו/או יתקיים הליך תכנוני כלשהו, שכן נטען, כי מדובר בצורכי ביטחון של מעון רשמי, ובכך נפגעות זכויות בסיסיות ויסודיות של ציבור העותרים, ללא יכולת לקבל סעד בשום מקום, לא מבית המשפט כאן ולא בשום מקום אחר, לאור משחק פסולה בעובדות, ומדובר בהתנהלות אשר מזהמת את ההליך משורשו, המותירה את העותרים ללא יכולת לקבל סעד כלשהו", נטען בפניה שהוגשה השבוע לבית המשפט העליון.

עו"ד נזרי טוען כי במסגרת התחקיר של ערוץ 13, "התברר, כי המדינה לא אמרה אמת לבית המשפט הנכבד לכאורה, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, עת התברר, כי ראש הממשלה נפתלי בנט ו/או המשיבים הנוספים, כלל לא החלו בעבודות השיפוץ במעון הרשמי בבלפור, וחמור מכך הבית הפרטי ברעננה הוגדר כ"מעון הרשמי" לא "מעון פרטי"".

בפניה לבית המשפט צוטטה התייחסות של לשכת ראש הממשלה בתגובה לכתבה של איילה חסון, ולפיה: "נוכח דרישה ארוכת שנים של מערכת הביטחון, מתבצע בימים אלה הליך תכנון לקראת שיפוץ מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. היות שכך, ועד שיושלם השיפוץ, הוגדר ביתו של ראש הממשלה בנט ברעננה כמעון הרשמי המשמש את רה"מ ומשפחתו, באישור היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, ובהתאם לכל ההנחיות והכללים הרלוונטיים לנושא. העבודות במעונות ברעננה ובבלפור בוצעו ויתבצעו נוכח שיקולים מבצעיים ומקצועיים בלבד, עפ"י הנחיות השב"כ והצרכים המנהלתיים השונים. איננו מתייחסים לפרטי סידורי האבטחה בכל מתקני משרד רה"מ, לרבות עלותם".

לאור תגובה זו, טוענים העותרים בפנייתם הדחופה לבית המשפט, באמצעות עורך דינם, כי "לאחר שביתו הפרטי של רוה"מ בנט הוגדר כמעון הרשמי הרי שהיה על המשיבים להגיש הודעת עדכון בהולה ומיידית בעניין אל בית המשפט. שכן, עובדה זו יורדת לשורשו של ההליך שבכותרת, ומהווה שינוי נסיבות מהותי ביותר. כאשר העותרים שומרים לעצמם את הזכות לטעון, כי הכל תוכנן מראש ואף הטעיית בית המשפט הייתה מכוונת, שכן כלל לא החלו בעבודות במעון הרשמי בבלפור אשר היו כבר מסתיימות עד לכתיבת שורות אלה".

לאור דברים אלו, מבקשים העותרים להורות למשיבים, ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה וכו' להגיש הודעת עדכון לאלתר בדבר המצב העובדתי, באשר לכל האמור לעיל ובדגש להצהיר כדין על המועד בו הפך המעון הפרטי למעון הרשמי וכן האופן בו התקבלה ההחלטה; ליתן טעם מדוע לא עודכן בית המשפט בזמן אמת על שינוי הנסיבות המהותי, וכן לכל הפחות מדוע לא עודכנו הצדדים בהליך בשינוי עובדתי ומהותי אשר מהווה זיהום ההליך".

אוהד שלום, אחד מהתושבים שמתגורר במתחם המאובטח, ואשר נמנה עם מגישי הבג"ץ, סיפר השבוע לצומת השרון על חיי משפחתו ושכניו שלדבריו הפכו לסיוט. "כבר תשעה חודשים אין לנו חיים. אנחנו גרים במתחם סגור ומסוגר, העבודות עדיין נמשכות, יש חפירות, לכלוך, גנרטור שמוציא עשן, מצלמות שחלקן חודרות לבתים. את כל הדברים האלו עשו מבלי שיתנו לנו הסברים. ראינו את העובדות מתקדמות ומתקדמות ולא ידענו שהמעון הזה הפך להיות רשמי. עצם זה שמשפחת בנט בחרה להישאר כאן, זאת רק החלטה של משפחת בנט. השב"כ הוא קבלן מוציא לפועל של פעולות אבטחה. המעון בבלפור נשאר ריק, אף אחד לא עבד עליו ובנתיים העבודות ברעננה ממשיכות והחיים שלנו הפכו לסיוט. אנחנו חיים בכלא. כל מי שבא אלינו צריך אישור, כשאני נכנס בודקים אותי. כשהשיירה של בנט יוצאת, אני צריך לחכות. יש לי שישה ילדים קטנים – זה לא פשוט".

 

מה התחושות שלכם?
"אנחנו סגורים מכל הצדדים. מעבר לכספי משלמי המסים שמבוזבזים כאן ברמה משוועת יש כאן גם סבל לנו כאזרחים ואף אחד לא נותן לנו תשובות. היו לנו פגישות עם השב"כ ומשרד רה"מ וביקשו לשמוע במה אפשר להקל עלינו. שאלנו למה הוא לא יכול לעבור לבלפור, אמרו לנו אל תיכנסו לפינה הזאת. הוא ילד גדול והוא מחליט וזה מה שהוא החליט ואנחנו מספקים אבטחה למקום שהוא מחליט להישאר בו. ביוני התחילו השיפוצים וזה לא נגמר. רעש, לכלוך, פגיעה בחופש התנועה וחפירות. ישנה שכנה, אישה מבוגרת, שכבר תשעה חודשים לא ישנה עם חלון פתוח בשל אורות שחודרים אליה הביתה. אם זה לא היה מעון רשמי, העבודות האלו לא היו מתבצעות. יש כאן עוול ציבורי , יש כאן כספי משלמי מסים שמבוזבזים ויש כאן החלטה אנוכית של משפחת בנט לא לעבור אפילו למקום אחר. תשעה חודשים לא הצליחו לשפץ את בלפור, היו מכבדים את השכנים ועוברים למקום אחר, לדירת שרד בירושלים, לאיזה בית אחר שלא צריך לחסום את כל העיר. בסוף הוא איש נחמד, אני לא אומר שהוא איזה שטן חס ושלום. אבל ההתנהלות שלו היא מאוד מכעיסה".

דוד קמחי, המתגורר מחוץ למתחם המאובטח, ואף הוא נמנה עם העותרים לבית המשפט העליון הוסיף: "יש כאן שורה של דברים שמאוד מפריעים. דבר ראשון חסמו את הרחוב בצורה הרמטית, העלו חומה בגובה שלושה מטר והכניסו לתוך המתחם של הבית עוד כמה בתים פרטים שהדרך היחידה שלהם להגיע הביתה זה לבקש אישור מהשב"כ. כל הפרטיות של האנשים האלו נגמרה כי רה"מ מחליט לגור ברעננה. בנוסף, השתלטו על שטח ציבורי, שמו גנרטור שעובד 24 שעות ביממה. כמו כן, יש צוות שלם של שב"כ ושל עוזרים אחרים וחונים ברחוב, מה שמותיר אותנו ללא חניה. לשכנים אין שום חופש להגן על הפרטיות שלהם, הכל כאן מרושת במצלמות – כל תזוזה כאן , לפחות בחוץ ואולי גם בתוך הבית, מצולמת במצלמות שיש כאן בכל פינה".

עוד סיפר קמחי על הפגיעה בתנועת כלי הרכב בשעות הבוקר. "השיירה שלו חוסמת תמיד את התנועה. החסימה הזאת בבוקר נעשת תמיד בסביבות שמונה בבוקר, כאשר כל הרחובות עמוסים בהורים שמביאים את הילדים לבית הספר והחסימה בשביל שהוא יעבור עם השיירה שלו גורמת לפקק אדיר. שיא ההפרעה לאנשים". לעניין השיפוצים, זאת שערעוריה. העבודות נמשכות כאן תשעה חודשים. מה זה שראש הממשלה יש לו מעון רשמי מחוץ לירושלים, זאת הרי פגיעה אנושה בריבונות של מדינת ישראל. רה"מ חייב לגור בעיר הבירה של המדינה".

תגובת לשכת בנט תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מכביסט (שכן)

    בנט כבבר ענה היום שהוא לא מבין את הטענות. הוא צודק – הוא באמת לא מבין, הוא גם לא מסוגל להבין. בנט עסוק בבנט.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר