ישיבת מועצת העיר רעננה, צילום דוברות העירייה

התקציב לא אושר שוב, חילופי האשמות קשים. האופוזיציה תגיש הצעת תקציב משלה

באופוזיציה אומרים: "הגיע הזמן שברוידא יבין את מגבלות הכוח, ואת ערכם של הפשרות והאיזונים". ברוידא: "אני מצר על כך שמניעים אישיים מנחים נבחרי ציבור". משרד הפנים עשוי להתערב

פורסם בתאריך: 31.3.22 08:14

תקציב עיריית רעננה לשנת 2022 לא אושר פעם נוספת, בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע (שני). בעד התקציב הצביעו שבעה חברי קוליציית המיעוט של ראש העירייה חיים ברוידא, נגד התקציב הצביעו 11 חברי אופוזיציה שהם הרוב במועצה. חבר המועצה לורן עייאש (קואליציה) לא השתתף בהצבעה. מדובר בישיבה הרביעית בה אמור להיות מאושר התקציב. פעמיים משכה העיריה את ההצעה מאחר ולא היה רוב לאישור התקציב, ואתמול ובישיבה שקדמה לה נדחה התקציב בהצבעה. דחיית אישור התקציב פעם נוספת גררה חילופי האשמות בין ראש העירייה חיים ברוידא לבין חברי מועצה מהאופוזיציה. באופוזיציה אומרים כי יגישו הצעת תקציב משלהם. נזכיר כי לאופוזיציה רוב במועצת העיר.

יצוין כי אי אישור התקציב יוצר מצב חדש. קיימת אפשרות של התערבות מצד משרד הפנים, או אפשרות של מתן ארכה נוספת לראש העירייה. ממשרד הפנים נמסר: "ככלל על הרשות המקומית לאשר את תקציבה במועצת הרשות עד לתחילת השנה, הווה אומר 1.1.2022, כאשר אושרה הארכה עד ליום 31.03.2022, ובהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות תיתכן הארכה נוספת בהתאם לנסיבות ולשיקולי הנהלת המשרד".

מדוברות העירייה נמסר לאחר הישיבה: "בתום הצבעה שהתקיימה הערב, יום שני, 28.3.22 בישיבת מועצת העיר, שוב מנעו חלק מחברי המועצה את אישור תקציב עיריית רעננה לשנת 2022. המשמעות הישירה של אי אישור התקציב היא בבחינת פגיעה בביטחון תושבי העיר, שכן תקציב פעילות סיירת הביטחון העירונית כלול בתקציב. ראש העיר, חיים ברוידא, אמר בישיבה כי מדובר בחוסר אחריות שילוחית של חברי מועצה, ששיקולים פוליטיים מכתיבים את הצבעתם, מבלי לראות את החשיבות בתקופה של מתיחות ביטחונית ופיגועי טרור שהיינו עדים להם בימים האחרונים. ברוידא: "אני מצר על כך שמניעים אישיים מנחים נבחרי ציבור. ביטחון התושבים הוא מעבר לכל גחמה פוליטית. הנהלת העירייה המקצועית, בהובלת הגזבר, פעלה מתוך אחריות ומחויבות לתושבי העיר, לבניית תקציב שקול המעניק את השירות המיטבי לתושבי העיר. על אף כל הנסיונות לבוא לקראת הבקשות והדרישות מצד מתנגדי התקציב, חברי מועצה ממשיכים להצביע נגד התקציב, דבר המעיד באלף מונים כי מדובר בהתנגדות לשם ההתנגדות, ומתוך רצון לפגיעה שוטפת בהתהנהלות העירייה. העירייה תמשיך לפעול מתוך מחויבות ישירה לשלומם ולביטחונם של התושבים, בעיקר בימים מתוחים אלה, ולא נשקוט עד שיאושר התקציב במתכונת שתבטיח המשך פעילות סיירת הביטחון, לצד הענקת מיטב השירות ואיכות החיים המאפיינת את העיר רעננה".

חבר המועצה ניר קריסטל אמר: "זהו אות קלון לראש העיר חיים ברוידא שבשנת המאה לרעננה אין תקציב מאושר. ברוידא, שנמצא במיעוט של 8 לעומת 11, מסרב להבין שבמשטר דמוקרטי הרוב הוא שמכריע. הוא ממשיך להציע תקציב המקצץ מיליוני שקלים בביטחון בניגוד לעמדת הרוב, כפי שהוצג בפניו בישיבה ארוכה ומפורטת שקיימנו משך 3 שעות בזום לפני חודשיים. הוא ממשיך לכלול  בתקציב סדרי עדיפויות שלו שהרוב אינו מוכן לקבל. יכול וצריך להיות כאן תקציב בתוך יום, וכנראה שהדרך היא שאנחנו, האופוזיציה המהווה רוב, נביא להצבעה הצעת תקציב מוסכמת לאישור ובכך נחלץ את רעננה מהמשבר שברוידא הכניס את כל העיר לתוכו".

חברת המועצה רונית וינטראוב, אמרה: "הגיע הזמן שראש העירייה חיים ברוידא יענה להפצרותינו לפעול ביחד, תוך דיאלוג שפוי ואמיתי , כדי להביא לאישור תקציב ראוי לרעננה.
הייתה לנו תקווה שזה יקרה לקראת יום הולדתה ה-100 של העיר, לצערנו המציאות טפחה על פנינו ולישיבה אתמול הוגשה אותה הצעה שדחינו בפעם הקודמת וברוידא גם לא ניסה להגיע לועדת הכספים שקדמה למועצה כדי לייצר דיאלוג. הגיע הזמן שיבין את מגבלות הכוח, ואת ערכם של הפשרות והאיזונים. אנחנו שואפים להגיע להצעת תקציב העולה בקנה אחד עם צו המצפון ועונה על כללי הנאותות".

 

חבר המועצה אלי אלוש שלח מכתב לחברי המועצה ובו כתב: "מאחר ובתום ישיבת מועצת העיר אמש, נאמרו על ידי ראש העירייה, מר חיים ברוידא, אמירות בלתי נכונות (בלשון המעטה) הנוגעת אלי באופן אישי, ול״רצוני״ ,לכאורה, לחזור לקואליציה, ראיתי לנכון לשתף אתכם בתחושותי ובתאור אמיתי ונכון של המציאות: אתחיל ואומר כי לצערי חיים ברוידא אינו אומר אמת. כפי שאמרתי בנאומי אמש במועצת העיר, מאז שברוידא איבד, במחדלו, את הרוב הקואליציוני ונותר עם מועצה לעומתית, הוא מנסה ומתחנן בכל דרך אפשרית לשכנע אותי ואחרים לחזור לקואליציה המקרטעת שלו, על מנת לחלץ את עצמו מהמפלה וממחדליו החמורים ובניהולו הכושל, אשר הביאו את עירנו רעננה לשפל נורא וחסר תקדים בכל 100 שנותיה ותולדותיה של רעננה. לכל עשרות השליחים, היועצים והרבנים שברוידא שלח אלי בתחינה שאחזור (וראש מערך ההסברה שלו יעיד על כך), אמרתי מפורשות כי אין לי כל כוונה לחזור על טעויות העבר ומוטב שראש העיר יסיק את המסקנות ויתפטר מראשות העיר, לאור כשלונותיו הרבים ובשל איבוד אמון ציבור התושבים בו ובשרידי הקואליציה שלו. לצערי האמירה האומללה של ראש העיר אמש, הינה חלק ממסע הפחדות שלו ושל יועציו נגדי ונגד חברי מועצה אחרים, במטרה להלך עלינו אימים, בניסיון נואש של ראש העיר לחמוק מאחריותו שלו בלבד למצב הפוליטי והכלכלי העגום אליה הביא את רעננה. אני מצדיע לשני חברי סיעתו של ראש העיר, אנה פוזמנטיר ורחמים שלום על החלטתם האמיצה להדחתו של חיים ברוידא מסיעתו שלו ומודה לחברי לאופוזציה על האמון ההדדי והחברות ועל המאמצים הכנים לחלץ את רעננה ממצבה הפוליטי והכלכלי והתדמיתי העצוב והעגום, כפי שהיא מצויה כיום".

חברת המועצה אנה פוזמנטיר אמרה: "לצערי איבדתי אמון בחיים ברוידא כאדם וכראש עירייה. לטובת העיר ניסיתי לתקן את מערכת יחסי העבודה, אך המצב רק הלך והתדרדר.
האמת וצו המצפון הם אלה שמנחים אותי, ולא יכולתי לתמוך בהתעקשות שלו להביא תקציב שפוגע בעיר. לראש עירייה שהעלה ארנונה, אין זכות לקצץ בסיירת הביטחון רק בגלל שאין לו מס נוסף של אגרת השמירה. לא יכול להיות שמתקציב שקרוב ל-800 מליון שקלים אי אפשר למצוא מליונים בודדים בשביל הסיירת. נשאר לי רק להצטער בשביל העיר על התנהלות כושלת של העומד בראשה, התנהלות שבבסיס שלה זה חוסר יכולת ניהולית והבנה לקויה של מהות התפקיד".

מעיריית רעננה נמסר: "משרד הפנים מיודע בנעשה ברעננה ויפעל בהתאם לקביעת החוק". בעירייה לא התייחסו לטענות אלי אלוש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר