בית המשפט, אילוסטרציה serggn depositphotos.com
בית המשפט, אילוסטרציה serggn depositphotos.com

"אהרוג אותך בקרוב" | הפיטבול היה משוחרר, בעליו תקף את הפקח שהעיר לו

תושב העיר הורשע באיומים ובתקיפת פקח של עיריית רעננה ברחוב לוי אשכול בעיר. איזה עונש נגזר עליו ומדוע?

פורסם בתאריך: 4.4.22 09:28

עבודות לתועלת הציבור הוטלו לפני ימים אחדים על תושב רעננה, בן 54, צלם במקצועו, שהורשע בתקיפה ובאיומים כלפי פקח עיריית רעננה. על פי עובדות הכרעת הדין, ב–7 במרץ 2019, בשעה 17:30, שהה הנאשם בפארק "היער הקטן" ברח' לוי אשכול ברעננה עם שני כלביו מסוג "פיטבול" כשהם משוחררים וללא זמם או רצועה כפי שנדרש בחוק. בנסיבות אלה, פנה פקח עירוני לנאשם ושאל מדוע כלביו משוחררים והחל לצלמם. בתגובה, איים עליו הנאשם באומרו "מי אתה אפס? אני אז**ן אותך ואשבור לך את הפנים, תוריד את המצלמה", רץ לכיוונו והיכה בו באגרוף בטלפון ובאגרוף בכתף ימין, כתוצאה מכך נפל מכשיר המסופון של הפקח על הרצפה. פקחים נוספים שנכחו במקום הרחיקו את הנאשם, שנכנס לרכבו כשהוא ממשיך לאיים ולקלל את הפקח ואומר לו "אתה לא יודע מי אני, אהרוג אותך בקרוב". בהמשך הורה הפקח לנאשם להמתין להגעת כוחות המשטרה, אך הנאשם השיב לו "תז***ן אתה והמשטרה, אני לא מפחד מהם, יא מסכן, אתה בן אדם מסכן, אין לך מה לעשות בחיים?", ועזב את המקום.

הנאשם הורשע בבית משפט השלום בכפר סבא בעבירה של איומים ותקיפת עובד ציבור, אך זוכה מהעבירה של היזק לרכוש במזיד וזאת מחמת הספק. במסגרת הטיעונים לעונש נציג התביעה המשטרתית הפנה לעברו הפלילי של הנאשם הכולל הרשעה קודמת בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש והיזק לרכוש במזיד, שבגינה נדון הנאשם לעונש מאסר על תנאי. הוא עתר לקביעת מתחם עונש הולם הנע בין תקופת מאסר קצרה לריצוי בעבודות שירות ועד לתקופת מעצר לריצוי בפועל.

הסנגורית של הנאשם, עו"ד מירב נוסבוים, ציינה בדבריה כי מאז האירוע, משך כ-3 שנים, אין לנאשם הסתבכות פלילית נוספת. לדבריה, ברקע לביצוע העבירה – תקופה משברית בחייו, כאשר משנת 2016 עד שנת 2020 היה מעורב בהליך גירושין קשה מאשתו, כשביולי 2018 נשרפה דירתו על שלושה הכלבים שהחזיק. ביחס לאירוע – טענה כי מדובר באירוע לא מתוכנן, כאשר הנאשם חש שנגרם לו עוול, כאשר יצא מגינת הכלבים, כשהכלבים קשורים, ושחרר אותם לקראת הכנסתם לרכבו. עוד הפנתה ב"כ הנאשם למכתבי הערכה מאנשים בגינת הכלבים, כמו גם מגופים בהם התנדב הנאשם.

 

"כל שביקש אותו פקח הוא לצלם את הכלבים של הנאשם, אשר היו משוחררים וללא רצועה, כאשר להזכיר, מדובר בכלבים המוגדרים ככלבים מסוכנים על פי החוק, ואולם הנאשם פעל בתגובה אלימה, בלתי פרופורציונית", כתב השופט אביב שרון בגזר הדין. "הנאשם לא הסתפק בתקיפת הפקח, על ידי שתי מכות – האחת שהפילה את המסופון אותו החזיק והשניה מכת אגרוף לפלג גופו העליון, אלא הוסיף וגידף ואיים על הפקח".

חרף מעשים אלו, השופט לקח בחשבון את נסיבותיו האישיות של הנאשם, אך ציין כי ברור שאין בכל אלה כדי להצדיק התנהגות תוקפנית כלפי הפקח. לאחר בחינת מכלול הדברים וטיעוני הצדדים, השופט החליט לגזור על הנאשם 200 שעות לתועלת הציבור, פיצוי בסך 1,000 שקלים, שישה חודשי מאסר על תנאי והתחייבות כספית בסך 2,500 שקלים להימנע מביצוע עבודות דומות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר