הלוויית תומר מורד ז"ל, צילום דוברות עיריית כפר סבא

"זהו אובדן של כולנו". אלפים ליוו את תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל למנוחות

"הם היו מלח הארץ, אלו תחושות קשות שאי אפשר להכיל". שני החברים הטובים שנרצחו בפיגוע בתל אביב הובאו למנוחות בהפרש של שעה, ובשני בתי העלמין הסמוכים בכפר סבא

פורסם בתאריך: 10.4.22 19:30

העיר עמדה מלכת. איתם מגיני ותומר מורד ז"ל,  שנרצחו בפיגוע בחמישי בערב בתל אביב, הובאו היום אחר הצהרים (א') למנוחת עולמים. אלפי בני אדם, משפחה, חברים וקרובים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לשניים, ילידי כפר סבא.

על אף הפרסום הראשוני, כי תומר ואיתם ייקברו זה לצד זה בבית העלמין פרדס חיים, הם נקברו בבתי עלמין נפרדים. איתם מגיני נטמן בקבורה אזרחית בבית העלמין מנוחה נכונה בעיר, בעוד חברו הקרוב, תומר מורד, נקבר בבית העלמין פרדס חיים הסמוך. שני החברים הטובים הובאו למנוחת עולמים במרחק זמן של שעה בערך אחד מהשני, ובמרחק גיאוגרפי קצר, בשני בתי עלמין סמוכים בכפר סבא. הלווייתו של תומר מורד נערכה בשעה 15:30, כאשר זו של איתם מגיני כשעה לאחר מכן, ב-16:30. עומסי תנועה כבדים הורגשו לקראת ההלוויות, המשטרה הנחתה את הציבור אשר הגיע לחלוק כבוד אחרון, להחנות באזור התעשייה כפר סבא הסמוך לבתי העלמין, ולנוע ככל האפשר בדרכים חלופיות.

אייל מגיני, אביו של איתם, שיתף: "התחושות של בני המשפחה וחברים קשות מאוד מאוד. כולם בשוק ולא מעכלים. אני דיברתי עם איתם ביום חמישי בערב, הוא התקשר אליי בשעה 20:29, דיברתי איתו עד 20:34. פחות מחצי שעה לפני הפיגוע. הוא סיפר לי שהגיע לבר. אמר לי – הגעתי ראשון לבר כמו תמיד כדי לתפוס מקום לכולם ושהיה לו בלבול בדרך ולא הבין למה. אמרתי לו פשוט שייהנה. אחרי שסיימנו לדבר, הוא עוד הספיק לדבר עם ארוסתו איילה וגם לה הוא אמר שתעה בדרך. זה היה אמור להיות מפגש של חברים מתיכון הרצוג לחגוג יום הולדת לאחד מהם. תומר ואיתם הגיעו מוקדם יותר מכולם, השאר טרם הגיעו".

הלוויית איתם מגיני צילום דוברות העירייה

עוד סיפר אביו של איתם על רצף האירועים טרם האירוע הרצחני: "ארוסתו איילה סיפרה לי, שלפני שבועיים איתם הוריד את כל התמונות מהטלפון לתיקיות במחשב. בנוסף, באותו יום חמישי הארור הזה שלחתי לו הודעה בבוקר בוואטאספ. שאלתי אותו אם נפגשים בסופ"ש, כי הוא גר בת"א ואני במודיעין ועובד בכפר סבא. ענה לי שהוא לא יכול, כי הוא עמוס בלימודים. שאלתי אותו אחרי חצי שעה אם נלך ביחד למשחק של הפועל כפר סבא בבלומפילד, ענה לי שלא יודע, ונדבר כבר. שנינו אוהדים אדוקים והולכים לכל המשחקים, זה זמן איכות של שנינו. זה הפסד לעולם, אייל ותומר הם מה שנקרא מלח הארץ".

איתם מגיני החזיק, כאמור, בכרטיס אד"י ומשפחתו הסכימה לתרומת איברים ולהצלת חיים. קרניות עיניו של איתם יושתלו בהמשך בחולים הממתינים לקבל מאור עיניים. איריס ואייל, הוריו של איתם, אמרו בהתרגשות: "זאת תרומתו האחרונה של איתם מגיני לחברה בישראל".

תומר מורד ז"ל ניהל זוגיות עם אריאל וינבלט מזה שבע שנים. אחותה, קרין, סיפרה לאחר ההלוויה: "אלו תחושות קשות שאי אפשר להכיל, זהו אובדן נוראי של כולנו. הוא היה כל העולם של אחותי, הוא היה כמו גיסי ואהבתי אותו כל כך. ילד טהור שנלקח". ראובן, חברו של תומר במילואים, התקשה להיפרד: "אני לא מאמין שהוא כבר לא איתנו. גיבור ישראל, קצין ומנהיג שכל כך הערכתי".

איתם מגיני ז"ל (מימין) ותומר מורד ז"ל, צילומים מהפייסבוק

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "יום קשה, אין מילים שיוכלו לנחם. שלושת נרצחי הפיגוע בתל אביב מובאים כעת למנוחות. איתם מגיני ותומר מורד, זכרם לברכה, החברים הטובים שגדלו יחד, מלאי החיים, סטודנטים מבריקים, שני אנשים יפים, מוצלחים, שכל עתידם היה לפניהם. שניהם עמדו להתחיל פרק חדש בחייהם אחרי שנות הרווקות בתל אביב, ולמסד את הקשר עם בנות הזוג שאהבו כל כך. היום יובא למנוחות גם ברק לופן ז"ל, בעל ואבא נהדר לשלושה ילדים, ספורטאי מצטיין ומחנך, ממובילי ענף הקיאקים בישראל, שהביא לנו כבוד ומדליות בתחרויות בעולם. הלב שלנו, של כולנו, פועם יחד עם המשפחות. אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שהיה לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים. נגיע לכל מקום שנידרש ונגדע את פעולות הטרור הרצחניות הללו. אלה ימים קשים. אנחנו למודי ימים כאלה. לא נישבר. נילחם. נעבור אותם ביחד, וננצח".

חילי טרופר שר התרבות והספורט: "משפחתו של איתם מגיני זכרו לברכה, שנרצח בפיגוע בתל אביב, החליטה לתרום את איבריו. באמת פשוטה וכמובן בכאב גדול אמרו הוריו, איריס ואייל ש'זו תרומתו האחרונה של איתם לחברה בישראל'. משפחתו של איתם מגיני מזכירה שיש סיכוי לערבות הדדית ולשותפות ישראלית. תודה לכם על נדיבות ורוח גדולה ברגעים הכי קשים שלכם".

ראש העירייה רפי סער השתתף בשתי ההלוויות. סער ספד תחילה לתומר מורד ואמר:  "אנו עומדים כאן היום אבלים ומוכי יגון כדי ללוות בדרכו האחרונה את תומר – בן העיר, מטובי בנינו. תומר הוא מהאנשים שכולם רצו להיות בקרבתו. בחור מצחיק, חכם, כריזמטי, תומך, משפחתי, כזה שמפיץ אור ואהבה על כל הסביבה. "המסמר של החבר'ה", כפי שנאמר עליו. ילד אשר רוחו הטובה שַרְתָה על כל סביבתו. הילד הזה איננו עוד. תומר זכרו לברכה היה מוּכָּר בִּרְחוֹבוֹת כפר סבא עירו כבחור מחויך, מלא שמחת חיים ותשוקה. אדם ערכי ומנהיג מטבעו, קצין בחטיבת הנח"ל, שהצטיין בכל דרכיו ומעשיו. הערכים והדוגמה האישית שספג בביתו, הפכו אותו למודל ל"ישראלי היפה", הילד שכל הורה היה מבקש לעצמו. בחורים כמו תומר הם מקור גאווה לרבים – להוריו, למשפחתו, לחבריו, לעירו, לעמו ולמדינתו. העובדה שנרצח בדמי ימיו, שהוא רק בן 27 בעת שבילה עם חבריו, מחויך, נהנה ומאושר, הופכת את האבידה לכואבת יותר. הכעס, התסכול והעצב מעורבבים יחדיו, ובליבנו אין מנוחה. תומר אהוב ויקר, נשבר הלב מלדמיין אלו חיים מלאים חיכו לך – לימודים, עבודה, קריירה, טיולים, הקמת משפחה, ילדים, משחקי כדורגל, בילויים עם החברים שכה אהבת, וחלומות אינספור להגשים – אך כולם נמוגו בגלל מעשה של מחבל מתועב". סער פנה אל משפחתו של תומר מורד ואמר: "אין בפי מילים שיכולות לנחם אתכם על אובדן העָלוּמִים הזה ועל החיים השלמים שנגדעו בטרם עת. אין מילים בפי שיכולות למלא את החלל העצום שנפער בּנִשְמָתְכֵם. לִיבֵּנו יוצא אליכם, ונפשנו נסדקת מכל דמעה שזולגת מעיניכם. אני רק יכול להבטיח שלא תצעדו לבד במסע האחרון והקשה שלפניכם. עיריית כפר סבא ומשפחת כפר סבא כולה, עומדות לצדכם בכל אשר תבקשו. נלווה אתכם בכל צעד. אני מבטיח ששמו, אישיותו ופועלו של תומר לא יישכחו".

 

סער ספד לאחר מכן לאיתם מגיני ז"ל ואמר: "איתם היה תבנית נוף מולדתו. בנם של איריס ואייל, אח לנועה. האהבה הראשונה שלו הייתה הפועל כפר סבא, למשחקיה החל לצעוד כבר מילדות, מלווה באביו, הילד עם החיוך הכי רחב ביציעים המשיך ללוות את הקבוצה ולשמור לה אמונים לאורך כל השנים, גם בבגרותו. משחק אחר משחק, בבית ובחוץ, לובש חולצה ירוקה, עטוף בצעיף ירוק, שר ומעודד. כשבגר המשיך לבלוט גם כתלמיד במגמת תעשייה וניהול בתיכון הרצוג בעיר, חביב ואהוד על חבריו התלמידים ובקרב המורות והמורים שלמדוהו. הערכים שספג וינק בבית הוריו, שחנכוהו לאהבת העם והמולדת, המשיכו בשירות משמעותי בצה"ל – כצוללן בקורס 105, ולאחר מכן בחמש שנות שירות כלוחם בצוללת אח"י תנין. כשאומרים את הביטוי "מלח הארץ" מתכוונים לאיתם. דוגמה ומופת לאחרים. ערכי, מנהיג, סמל למצוינות, גאווה לכל אב ואם, שרק השמיים היו הגבול בשבילו.
אבל יותר מכל איתם היה אדם שראה חובה לתרום לחברה ולזולת. עבור איתם, מצוות ואהבת לרעך כמוך לא הייתה סיסמה, כי אם דרך חיים ותפיסת עולם. זו הסיבה שהוא היה חתום על כרטיס אד"י, וּתְרוּמָתוֹ האחרונה לחברה בישראל הייתה לתרום את קרניות עיניו כדי שייתנו אור לאדם אחר. כזה היה איתם – אדם שמפיץ אור".
כשהוא פונה למשפחתו וקרוביו של איתם מגיני, אמר סער: "אין מילים שיכולות לנחם אתכם על האובדן העצום הזה, ואין מילים שיכולות להקהות את הכאב שבלבכם. החלל שנפער בנשמתכם גדול מכדי שנוכל למלא אותו, אבל אני מבטיח לכם שאינכם לבד. עיריית כפר סבא ומשפחה כפר סבא כולה תלווה אתכם באהבה ותתמוך בכם בכל צעד במסע הכואב שאתם עומדים לעבור״.
סער שלח בדבריו תנחומים למשפחתו של ברק לופן ז"ל, שנרצח אף הוא בפיגוע הנתעב בתל אביב, והובא למנוחות מוקדם יותר היום בקיבוץ גינוסר.
כזכור, הפיגוע הרצחני אירע בבר האילקה בתל אביב ביום חמישי בערב. המחבל, ראאד חאזם בן 28, פלסטיני תושב ג'נין, חוסל על ידי לוחמי שב"כ סמוך לשעה שש בבוקר יום שישי באזור כיכר השעון ביפו, בזמן שהסתתר במסגד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר