ישיבת מועצת העיר רעננה, צילום דוברות העירייה

תקציב העירייה אושר, אגרת השמירה הופחתה משמעותית ותיגבה רק עד סוף השנה

סמוך לתום הארכה שנתן משרד הפנים, אושרו תקציב 2022, ואגרת שמירה מופחתת מאוד עד סוף השנה בלבד. וינטראוב: "נאבקנו והבאנו לכך שתאושר הצעת תקציב הגיונית יותר". ברוידא: "אני מברך על העברת התקציב"

פורסם בתאריך: 8.5.22 10:31

סוף לסאגה הפוליטית הארוכה: מועצת העיר רעננה אישרה ביום שישי בישיבה שלא מן המניין את התקציב לשנת 2022. כמו כן התקבלה החלטה לגבי גביית אגרת השמירה. כזכור באופוזיציה דרשו להפסיק לגבות את האגרה מהתושבים ולממן את מלוא האבטחה בעיר מהתקציב השוטף. באופוזיציה אף טענו שהדבר אפשרי עם תיקונים מתאימים בתקציב. זאת לעומת ראש העירייה חיים ברוידא ומנכ"ל העירייה, שטענו שהדבר לא ניתן וביטול האגרה יפגע בביטחון בעיר. בהצבעה בתחילת השנה במועצת העיר בה לאופוזיציה יש רוב בוטלה גביית האגרה החל מהשנה.

בסופו של דבר הוחלט לאפשר גביית אגרה עד לסוף השנה בלבד אך להפחית משמעותית את האגרה, במקום 2.42 שח למ"ר לשנה, 0.73 שח למ"ר לשנה. זאת ועוד: האגרה לא תיגבה רטרואקטיבית מתחילת השנה, אלא רק מיום האישור ועד לסוף השנה, הסכום שייגבה הוא החלק היחסי מעתה ועד לסוף השנה לפי 0.73 ש"ח למ"ר לשנה. באופוזיציה אמרו כי הם מצפים שהאבטחה בעיר תמומן ברובה מהתקציב השוטף, כפי שדרשו מלכתחילה.

הישיבה ביום שישי הייתה זו הישיבה החמישית שהתקיימה בנושא התקציב בחודשים האחרונים. בפעמיים הראשונות משכה העיריה את ההצעה מאחר ולא היה רוב לאישור התקציב. בהמשך, בשתי ישיבות הבאות נדחה התקציב נוכח התנגדות האופוזיציה. בעקבות כך, אישר משרד הפנים את הארכת התקופה לאישור התקציב עד 5 במאי. בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין חברי האופוזיציה והקואליציה על הסעיפים השונים בתקציב, וזאת על רקע סוגיית ביטול אגרת השמירה לפני מספר שבועות ודרישת האופוזיציה לממן את המשך סיירת הביטחון על בסיס התקציב השוטף. נציין כי חברי האופוזיציה הגישו הסתייגויות נוספות.

רגע לפני סיום התקופה שקבע משרד הפנים, נשלח זימון דחוף לחברי המועצה לישיבת מועצה שלא מן המניין שהתקיימה ביום שישי בשעת הצהריים על מנת למנוע את פיזור המועצה כולה. לסדר היום של הישיבה הובאו הנושאים: אישור הארכת תוקף חוק עזר לרעננה (שמירה אבטחה וסדר ציבורי), דיון בהסתייגויות (בהמשך לישיבת תקציב שהתקיימה ב – 28 במרס), וכן אישור תקציב פיתוח לשנת 2022.

הישיבה לוותה בחילוקי דעות, הייתה סוערת לסירוגין ובמהלכה אף ניתנה זכות דיבור למנהל סיירת הביטחון, הוד וילנצ'וק, שהסביר לחברי המועצה את חשיבות אישור גביית אגרת השמירה, תוך שציין כי בתקופה הטובה הסיירת מנתה 35 סיירים בעוד שכעת יש בה רק 11 סיירים. בסיום החלק הזה, אישרו חברי המועצה את החזרת גביית אגרת השמירה אך באופן מופחת כפי שפרטנו ועד סוף השנה הנוכחית בלבד. ההצעה אושרה ברוב של 14 בעד ו–3 נגד.

 

"ברגעים כאלה אין מקום לפוליטיקה, ואת זה אני מנסה להסביר כבר מספר חודשים", אמר ראש עיריית רעננה חיים ברוידא לאחר אישור גביית אגרת השמירה. "המצב הבטחוני מחייב סיירת ביטחון אחראית, חזקה ויציבה לרעננה ואני מברך על התגייסות חברי המועצה לבקשתי להחזרת סיירת הביטחון למתכונת מלאה בימים אלה".

בהמשך הישיבה, לאחר שהצביעו חברי המועצה על שורה של הסתייגויות של האופוזיציה בנוגע לתקציב, הועלתה להצבעה הצעת התקציב לשנת 2022, על סך 878 מיליון שקלים, אשר עברה ברוב 10 חברי מועצה, מול שני מתנגדים ושלושה נמנעים. לאחר אישור התקציב, אמר ברוידא: "כשחרב על צווארם תחת איום משרד הפנים לפזרם, אשרו חבריי האופוזיציה את את אגרת השמירה והצביעו בעד תקציב 2022 אותו הגשתי. אני מברך על העברת התקציב ומתחייב כי תנופת הפיתוח והצמיחה העירונית תימשך".

באופוזיציה לעומת זאת, אומרים כי המאבק שלהם הביא לתיקונים בתקציב ולהצעת תקציב הגיונית יותר. חברת האופוזיציה, רונית וינטראוב, אמרה: "אני שמחה שאחרי מאבק לא פשוט הבאנו לכך שתאושר ברעננה הצעת תקציב הגיונית יותר שמהווה תיקון חשוב להצעה שהביא ראש העירייה לפני ארבעה חודשים. יש כאן חיסכון לציבור, קביעת סדרי עדיפויות טובים יותר, שקיפות טובה יותר ותיקון ליקויים. חשוב לציין שעבודת התיקון לא הסתיימה, נפעל שהיא תבוא לידי ביטוי בעדכוני התקציב. אני חייבת להדגיש שמאוד מטרידה העובדה, שרק בהתערבות משרד הפנים ובדקה ה99, הוציא ברוידא זימון לישיבה זאת במקום למלא את חובתו ולקבוע ישיבה בלוח זמנים נכון ובדרך המלך. מדובר בשיקול דעת לקוי וצריך לבחון היטב את המשמעויות מול הגורמים השונים. לנהל מאבק ממקום של אופוזיציה, גם כשאנחנו רוב, זה מורכב אבל ביססנו עבודת צוות שהוכיחה את עצמה בתוך קבוצה שבאופן טבעי יש בה שונות אידיאולוגית, אבל בזכות כל השותפות והשותפים בנינו מודל עבודה שנשען על תחושת שליחות ואחריות לטובת העיר והתושבים".

חבר המועצה אלי אלוש אמר: "חיים ברוידא ייזכר בתולדות רעננה כראש העיר הראשון שאיבד את הרוב הקואלציוני שלו, וכמי שלא הצליח להעביר את התקציב הגרעוני והבלתי מאוזן שלו ומטעמו. הוא יזכר כמי שנכנע לדרישת האופוזיציה המהווים את רוב חברי המועצה והסכים להעביר תקציב שהוכתב על ידי האופוזיציה שכלל קיצוצים רבים אשר ייטיבו עם התושבים. למרות כשלונותיו הרבים, מר ברוידא ממשיך לזרות חול בעיני התושבים ומסלף עובדות שלא היו ולא נבראו. חשוב שהציבור ידע את האמת הפשוטה: את ישיבת המועצה המיוחדת ביום שישי האחרון (בפעם ראשונה בתולדות רעננה) יזמה האופוזציה ולא ברוידא, שניסה בכל כוחו לא לקיים את הישיבה, אולם לאור דרישתנו להתערבות משרד הפנים – הורתה נועה אתגר, מנהלת המחוז במשרד הפנים לברוידא להפסיק לשחק משחקים ולקיים את הישיבה ביום שישי על פי דרישת האופוזיציה!!!!. מר ברוידא חייב סוף סוף להפנים את מצבו העגום ולהסיק את המסקנות הנדרשות".

בתגובה לדברים אלו, נמסר מהעירייה: "לנוכח המצב הבטחוני והצורך לשמר ולהגביר את תחושת הבטחון האישי בעיר, ועל סמך ההבנה במערכת הביטחון שגל הפיגועים הנוכחי עשוי להימשך עוד חודשים רבים, החליט ראש העיר חיים ברוידא לקיים ביום ו' האחרון ישיבת מועצה דחופה לאישור אגרת הביטחון והתקציב העירוני. הישיבה כונסה על ידי ראש העיר, עם תום תקופת ההארכה שניתנה על ידי משרד הפנים לחברי מועצת העיר לאישור תקציב העירייה טרם פיזור המועצה. במהלך הישיבה, נרשמו שני הישגים חשובים לעיר: הראשון, אישור אגרת השמירה, שהביא לסיומה תקופה ממושכת בה פעלה העירייה ללא אגרת שמירה, ומאפשר חזרה לפעילות מלאה של סיירת הביטחון, ההכרחית במצב הביטחוני הנוכחי, שהינו רגיש ומורכב. ההישג השני שהתקבל אישור מועצת העיר את תקציב העירייה לשנת 2022, ברוב קולות על ידי חברי מועצת העיר. אישור התקציב מבטיח המשך הפיתוח והצמיחה העירונית בעיר, באופן מקצועי ויציב, כפי שהתחייב ראש העיר, אשר בירך על ההישג ועל ההגעה להסכמות. בהצבעתם על אישור התקציב, מנעו למעשה חברי המועצה את פיזורם על ידי משרד הפנים כפי שקרה היום במספר רשויות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר