רחוב צ'יפמן ברעננה, האיזור בו מצוי ביתה של משפחת בנט

למכללת רעננה ולביתה בעיר: כתב אישום על שליחת מכתבי איום וכדורי רובה למשפחת בנט

כתב אישום הוגש נגד אילנה ספורטה, בת 64, בגין סחיטה באיומים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, תוך שליחת מכתבי איום לכתובות ברעננה. אחת המעטפות הגיעה למזכירות מכללת רעננה

פורסם בתאריך: 23.5.22 08:05

כתב אישום הוגש בסוף השבוע לבית משפט השלום בכפר סבא נגד אילנה ספורטה, בת 64, בגין סחיטה באיומים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, והחזקת ונשיאת נשק (תחמושת), תוך שליחת מכתבי איום לכתובות ברעננה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, הנאשמת הינה פעילה פוליטית, המרבה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים פוליטיים, ולהשתתף בהפגנות ומחאות פוליטיות. מזה חודשים רבים, בליבת השקפתה ופועלה הפוליטיים-אידיאולוגיים, מצויות התנגדות ועוינות קשות, כלפי ראש הממשלה, נפתלי בנט, וסביבתו הקרובה. במהלך תקופה זו, הרבתה הנאשמת לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות. על רקע זה, במועד שאינו ידוע במדויק, החליטה הנאשמת, להפנות לראש הממשלה איומים, לרצוח אותו, את אשתו, גילת בנט, ואת בנו, אם לא יתפטר מתפקידו. בהתאם לכך, החל מ–3 באפריל  ועד ל–11 באפריל, מעת לעת, בשלבים, הכינה הנאשמת שני מכתבי סחיטה באיומים:

הראשון היה מעטפה הממוענת בכתב ידה לגילת בנט במכללה ברעננה בה היא עובדת מעת לעת, שבתוכה שמרדף בו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר בו המלל המודפס הבא: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר".

השני היה מעטפה הממוענת בכתב ידה ליוני בנט בבית ראש הממשלה ומשפחתו ברעננה, בתוכה שמרדף בו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר בו המלל המודפס הבא: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".

נפתלי בנט, צילום עמוס בן גרשום לעמ

במהלך הכנת שני המכתבים הקפידה הנאשמת לגעת בכל הפריטים שהרכיבו אותם רק באמצעות כפפות או שקית שחבשה על ידיה כדי לא להותיר עקבות שיובילו לזיהויה. זמן מה לאחר סיום הכנת המכתבים שלחה הנאשמת את שני המכתבים לנמעניהם.

ב- 25.4.22 התקבל המכתב הראשון במזכירות מכללת רעננה. תכולת המכתב נבדקה על ידי מאבטח אישים והמכתב הועבר לטיפול המשטרה.

ב- 28.4.22 התקבל המכתב השני ביחידת הבידוק במרכז המיון הארצי של דואר ישראל במודיעין. באותו היום נבדקה תכולת המכתב על ידי עובד היחידה והמכתב הועבר לטיפול המשטרה.

 

 

 

כתוצאה מהגעת שני המכתבים, הוגברה האבטחה שניתנה לבני משפחת ראש הממשלה.

כתב האישום מתבסס על חוות דעת של כתב יד, תיעוד מצלמות אבטחה שבו נראית הנאשמת מכינה לכאורה את שני המכתבים, תיעוד פעילותיה ברשתות חברתיות, עדויות שונות שנגבו וראיות נוספות. עוד מציינים בפרקליטות כי עוד הרבה לפני הכנת ושליחת המכתבים, מזה חודשים, לרבות בתקופה האחרונה ממש, הרבתה המשיבה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות.

לצד כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה למעצר עד תום ההליכים. "נגד הנאשמת קמה עילת מעצר….", ציינה הפרקליטות בבקשה, "שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיה, והלהט הפוליטי-אידיאולוגי בגינו בוצעו, קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את בטחון הציבור, ראש הממשלה וסביבתו … מדובר בסחיטה/איומים ממניע פוליטי-אידיאולוגי, כלפי ראש ממשלה מכהן, לרצוח (בירי) לא רק אותו – אלא גם את אשתו ובנו הקטין – אם לא יתפטר מתפקידו … הסחיטה/איומים הקשים הופנו באופן ישיר, מוחשי ופיזי, הן לכתובת מקום עבודה, והן לכתובת מגורים .. בוצעו בתכנון מוקדם מוקפד ומחושב … בוצעו באופן עקבי בשני מכתבים נפרדים, להבדיל ממעשה חד פעמי …".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר