מעבדת סמים, צילום דוברות המשטרה

13 מיליון שקלים: גזרי דין בפרשת הרשת שהפעילה מעבדת סמים ענקית ברעננה

רשת מאורגנת היטב הפעילה מעבדות סמים גדולות בדירות וביחידות דיור ברעננה, בפתח תקוה, בחולון ובאבו דיס. ארבעה מהנאשמים הפעילו את המעבדה בבית הפרטי ברעננה

פורסם בתאריך: 1.6.22 08:29

נגזר דינם של מעורבים במעבדות ברעננה ובפתח תקוה ובמקומות נוספים: כשנתיים וחצי לאחר חשיפת רשת מעבדות סמים, שבין היתר הפעילה מעבדות סמים גדולות ברעננה ובפתח תקוה, הוצגו לאחרונה הסדרי טיעון בעניינם של שמונת הנאשמים ונגזר דינם.

הבית ברחוב רמב"ם ברעננה: כתב האישום המקורי שהוגש כלל חמישה סעיפי אישום, וייחס לכל אחד את חלקו בפרשה. האישום הראשון, אשר יוחס לארבעה מהנאשמים, מתייחס למעבדה שהוקמה בבית פרטי ברחוב רמב"ם ברעננה. בכתב האישום נטען, כי ב-23 במרץ 2020 שכר הנאשם ראובן מלכה (26) יחידת דיור הכוללת מרתף בן שתי קומות וחניה בבית פרטי בעיר רעננה תמורת דמי שכירות חודשיים של 15,000 שקל. מה-23 במרץ אותה שנה ועד למעצרם של הנאשמים בספטמבר 2020 גידל נאשם זה, בסיוע הנאשמים יגאל מוטאדה (29), מרדכי בוכניק (35) ונתנאל טקלה (32), קנאביס במעבדה שהקימו ותפעלו בבית. הנאשמים ציידו, כל אחד על פי חלקו, את המעבדה בציוד רב הכולל חמישה מזגנים מיני מרכזיים, 11 מזגנים ניידים, 6 מפוחים, 29 מאווררים, 454 אדניות גדולות, 700 אדנית קטנות, 58 שנאים, 54 רפלקטורים ו-13 מנורות. עת נחשפה המעבדה נתפסו במקום כ-650 שתילים של הסם במשקל כולל של 131.16 ק"ג נטו. שוויו של הסם מוערך בכ-13,116,000 שקלים. במהלך התקופה, כחלק מתפעול המעבדה, ועל מנת להימנע מתשלומי חשמל בסכומים גבוהים וכדי שלא יעוררו חשד, נטל הנאשם מלכה חשמל ללא רשות בשווי של עשרות אלפי שקלים.

הדירה ברחוב שמעוני בפתח תקוה: באישום נוסף, אשר יוחס לנאשמים מוטאדה, אחיה לוי (29), מיכאל שטרית (29) ואריאל חבה (25), תואר חלקו של כל אחד מהם בהקמת ותפעול של מעבדה ביחידת דיור בבית פרטי ברחוב שמעוני בפתח תקווה, אותה שכר הנאשם לוי תמורת דמי שכירות חודשיים בסך 8,000 שקלים. המעבדה פעלה מ–1 ביולי 2020 ועד ל–2 בספטמבר אותה שנה, מועד בו נתפסו במעבדה 791 שתילים של סם במשקל כולל של 40.54 ק"ג נטו, ובשווי מוערך של כ-4,054,000 שקלים. הנאשמים מוטאדה ולוי, כך נטען, ציידו את המעבדה בציוד רב ואף בוצעה גניבת חשמל בשווי של כ–38 אלף שקלים.

 

לכל אחד משמונת הנאשמים יוחסו, כל אחד על פי חלקו, גם פעולות נוספות לגבי מעבדות אחרות שהוקמו בחולון ובאבו דיס. לגבי חלק מהנאשמים לא היו הסכמות בנוגע לעונשים במסגרת הסדרי הטיעון והם נשלחו לקבלת תסקיר בטרם נגזר דינם.

לאחרונה, כאמור, הגיע עניינם של חלק מהנאשמים לישורת האחרונה בהליך המשפטי. השופט חגי טרסי מבית המשפט המחוזי בלוד הטיל על הנאשם מלכה 32 חודשי מאסר בפועל, לצד מאסרים מותנים וקנס בסך 40 אלף שקלים. בתוך כך, על הנאשם שטרית הוטלו 25 חודשי מאסר, לצד מאסרים בפועל וקנס בסך 30 אלף שקלים. במקביל, על הנאשם טקלה הוטלו תשעה חודשי עבודות שירות, לצד מאסרים מותנים וקנס בסך 6,000 שקלים. על הנאשם ואיל אבו נאב (46) הוטלו 24 חודשי מאסר, לצד מאסרים מותנים וקנס בסך 24 אלף שקלים.

ביחס לנאשמים אחרים, הגיעו ההגנה והפרקליטות להסכמות כמעט מלאות. לגבי הנאשם מוטאדה, הפרקליטות תעתור לעונש של 24 חודשי מאסר בפועל, ואילו ההגנה תטען ביחס לענישה באופן פתוח. לגבי הנאשמים בוכניק וטקלה הוסכם כי יוטלו עליהם תשעה חודשי עבודות שירות. על הנאשם חבה יוטלו חמישה חודשי עבודות שירות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר