בעיה בחניות נכים, בפארק ברעננה, צילום רונן מקובר

"סכנת חיים" | חניות נכים צמוד לפארק מסכנות את ציבור הנכים

המדרכות לא מונגשות, ונכים נאלצים לצאת לכביש ללא שדה ראיה כדי להגיע למדרכה מונגשת. תושב העיר מספר שהתריע על כך כבר לפני שלוש שנים, עתה העירייה מבטיחה חניות חדשות ובטוחות יותר

פורסם בתאריך: 8.6.22 07:25

"בסוף זה יגמר באסון": תושב רעננה התריע מפני מה שעלול להוות, לדבריו, "מלכודת מוות" בחניית הנכים בצמוד לפארק רעננה. מדובר בחמש חניות צמודות סמוכות בסמוך לשער הכניסה לפארק רעננה, שליד האגם, ואשר מיועדות לנכים. התושב, רונן מקובר, אינו נכה בעצמו, אך הוא תושב אכפתי שבשנים האחרונות התריע מפני מפגעים וליקויים שונים ברחבי העיר. מקובר מספר להתריע על כך עוד לפני שלוש שנים אך דבר לא נעשה. הוא פרסם זאת אז בדף הפייסבוק שלו ולאחרונה פייסבוק הזכיר לו זאת, ואז הציף שוב את הנושא. בעירייה אומרים כי החניות תקניות אבל מבטיחים לדאוג לחניות חדשות בטוחות יותר עבור ציבור הנכים, נותר רק להמתין ולבדוק אם הפעם, הדברים יבוצעו והמצב המסוכן ישתנה.

בעיה בחניות נכים, בפארק ברעננה, צילום פרטי

מקובר מסביר שהמצב הנוכחי מונע יציאה בטוחה של הנכים מכלי הרכב למדרכה והמצב בשטח מאלץ את הנכים המרותקים לכיסאות גלגלים לצאת בין רכבים, בשדה ראיה בעייתי ומסוכן, וזאת בכדי להגיע למקום המונגש, שבכניסה לפארק, מהכביש עצמו. לסיטואציה הבעייתית לכאורה שעליה הוא מצביע, הוא נחשף ממש כאמור לפני שלוש שנים, כשהבחין בכניסה לפארק באדם נכה, שהחנה במקום את רכבו, אך נאלץ לצאת עם כיסא הגלגלים שלו אל הכביש. הוא תיעד את המצב הבעייתי לכאורה בשטח והתריע על כך ברשתות החברתיות.

בעיה בחניות נכים, בפארק ברעננה צילום פרטי

"בכביש שירות עם החניות, בסמוך לכניסה לאגם הפארק, ישנם מספר מקומות חניה לנכים כשחונים בהם בניצב", מסביר רונן מקובר בשיחה עם צומת השרון רעננה. "העליתי את הסוגייה הזאת כבר לפני שלוש שנים. לפני כשנה אף נפגשתי עם מנהל הפארק והצבעתי לו על המקום. כשנהג נכה יוצא מהרכב, במקום שתהיה הנגשה ישירות לכיוון המדרכה, יש שם דשא. כלומר נכה, לא יכול לצאת אל המדרכה, אלא הוא חייב לצאת בין הרכבים עצמם ורק כשהוא יוצא אל הכביש עצמו הוא יש לו שדה ראיה. מזל שעד היום לא קרתה שם תאונה או שאולי אנחנו לא יודעים עליה".

 

 

 

עוד הוא מוסיף: "לא ברור מה השיקולים של העירייה, כי אף אחד לא חזר אלי למרות שנפגשתי אישית עם מנהל הפארק. להבנתי, הוא פנה בנושא לוועדת התנועה. בסוף זה יגמר באסון חלילה. שמישהו ירים את הכפפה, לפני שיקרה אסון. לא יודע מי הינדס את זה ככה, אבל זה בהחלט מפגע בטיחות. פניתי בעבר גם למוקד עירוני בנושא".

איזה פתרון אתה מציע?
"הפתרון הוא מאוד פשוט. צריך להנגיש את המדרכה שבין מקומות החניה הנכים לבין רצועת המדרכה שלאורך הגדר של הפארק. במקום הדשא ועצי הזית או לפחות ביניהם. צריך לעשות שם שיפועי הנגשה מהרכב למדרכה, בהנמכת אבני שפת המדרכה שבמקום".

כאמור, הוא כבר התריע על הבעיה בשטח כבר לפני שלוש שנים, אך לאחר שהמצב לא השתנה, הוא החליט השבוע שוב לעלות להתריע על כך ברשתות החברתיות. "אני לא נכה. אין לי שום אינטרס ברמה אישית וזה בא רק ממקום של אזרח שאכפת לו – אזרח שרואה מפגעים ומדווח – גם אם זה ירגיז אנשים".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה רואה את נושא ההנגשה במרחב הציבורי בראש סדר העדיפויות ופועלת רבות בנושא. חניות הנכים הקיימות היום, סומנו במיקומן על מנת לאפשר חניה קרובה ככל הניתן לכניסת הפארק לרווחת ציבור הנכים ולנוחותם. מבדיקה שנעשתה נמצא כי מידת החניות, רחבות ההיערכות והתמרורים המוצבים תקניים.
עם זאת, מאחר והנושא הועלה בפני העירייה, וכמענה לפניות התושבים, יוסדרו החניות במיקום חלופי אשר ישפר את איכות ההגעה מחניות הנכים לכניסת הפארק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר