סגן י' (מימין) מסיים קורס טיס, וסגן נ', מסיימת קורס טיס, שניהם מרעננה
סגן י' (מימין) מסיים קורס טיס, וסגן נ', מסיימת קורס טיס, שניהם מרעננה

הטייסים הרעננים החדשים: סגן י' יהיה טייס קרב, סגן נ' תהיה טייסת מסוקים

בין מסיימי קורס טיס שני רעננים, סגן י' וסגן נ'. "הקורס לא פשוט אבל החוויה מדהימה אומר סגן י'. "הקורס עיצב את מי שאני כיום", אומרת סגן נ'

פורסם בתאריך: 24.6.22 08:41

אתמול, יום חמישי, ה-23.6, התקיים טקס סיום קורס טיס ״מסדר כנפיים״ מספר 184 בבסיס חיל האוויר חצרים. הטקס נערך בנוכחות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. שניים מהמסיימים הם רעננים. סגן י' שמסיים את הקורס כטייס קרב, וסגן נ' שמסיימת את הקורס כטייסת מסוקים.

לטייס הקרב הטרי סגן י', אחות גדולה ושני אחים צעירים שאחד מהם גם הוא בקורס טייס. אימו (50) תזונאית ואביו (51) עובד באלביט, ובעברו היה מפקד טייסות 106 ו-116 בחיל האוויר. סגן י' היה חניך ומדריך בתנועת הנוער הצופים עד סוף התיכון והשתתף במכינה קדם צבאית יחד עם עוד שלושה חברים מהקורס. בתיכון הרחיב את מגמות פיזיקה ומחשבים ובזמנו הפנוי אוהב לנגן בפסנתר, לטייל ולשחק כדורסל. סגן י' הלך למיונים יחד עם חבריו למכינה והיום הם מסיימים יחדיו.

למפגש מפקד חיל האוויר עם משפיעים, בחר להביא את המחנכת שלו מהחטיבה, עליה הוא מספר: "היא חלק מאוד משמעותי בכל החוויה שלי כאן בקורס, בחטיבה רציתי לשחק כדורסל והיא אפשרה לי לפרוח ותמכה בי בכל מה שהייתי צריך".

איך אתה מסכם את שלוש השנים של הקורס?

"אלו היו שלוש שנים משמעותיות ומטורפות שלומדים מהן המון, אני ממליץ לחבר'ה הצעירים להיות מוכנים למסגרת ולאתגרים, הקורס לא פשוט, אבל החוויה מדהימה".

טייסת המסוקים הטרייה סגן נ', היא בת 21, ויש לה שני אחים צעירים. אימה בת ה-51 היא עורכת דין ואביה בן ה-53 מתכנת בגוגל. סגן נ' הייתה חניכה ומדריכה בתנועת הנוער הצופים. בתיכון הרחיבה את מגמות פיזיקה וביוטכנולוגיה ובזמנה הפנוי אוהבת לרקוד.

 

לא תמיד היא חלמה להיות בצוות אוויר. היא מספרת: "בהתחלה לא כל כך רציתי ללכת למיונים, אבל מהרגע שהגעתי לקורס, היה לי ברור שזה מה שאני רוצה לעשות. היא התאהבה במקצוע בשלב הראשוני של הקורס: "הרגשתי שזה אתגר גדול שמצריך ממני להשתפר מיום ליום", היא אומרת.

חוויה שזכורה במיוחד לסגן נ' היא שבוע הניווטים בשלב הבסיסי של הקורס: "עברתי את הניווט הארוך בהצלחה, התחושה הייתה טובה. כשהייתי בשיא הגובה במדבר, ראיתי מלא פנסים מנצנצים וזו היה מראה מיוחד".

איך את מסכמת את הקורס?

"עברנו דרך מלאה בחוויות ואירועים שאזכור לטובה ולרעה, הקורס עיצב את מי שאני כיום. לא הייתי מתפתחת לאותו מקום שאני נמצאת בו היום לולא השנים האלה בקורס".

למפגש מפקד חיל האוויר עם אנשים שהשפיעו במיוחד על בוגרי הקורס, בחרה סגן נ' לבוא עם סבה. סגן נ' מסבירה: "סבא שלי מרוחק ממני פיזית, אבל מאוד חשוב לי שישאר קרוב ללב ולמשפחה. מאוד אכפת לו ממני ואני שמחה להוקיר לו תודה. הוא דמות לחיקוי בשבילי בהרבה מובנים – האופטימיות שלו, היכולת שלו להשרות אווירה רגועה ובטוחה ולא לתת לכשלונות לערער אותו. אני רואה את התכונות האלו גם בי וחושבת שהיה להן חלק חשוב בכך שסיימתי את הקורס. נוצר ביני ובין סבא שלי קשר ומכנה משותף כשהתחלתי את הקורס, כי הוא התחיל קורס טיס לפני הרבה שנים (ולצערו לא סיים) והוציא רישיון טיס אזרחי כי הוא מאוד אוהב לטוס. העובדה שאני סיימתי את הקורס היא מבחינתו סגירת מעגל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר