הלוויית ברק משולם, צילום משטרת ישראל
הלוויית ברק משולם, צילום משטרת ישראל

ברק משולם ז"ל הובא למנוחות. אלמנתו: "תודה שלימדת אותי מהי אהבה"

מאות ליוו למנוחות את השוטר שניסה בגבורה לחסום נתיב בריחה של גנב רכב, פלסטיני בן 17 מרמאללה שרצח אותו בדריסה. מפכ"ל המשטרה: "מצדיע לך על גבורתך"

פורסם בתאריך: 18.7.22 08:52

רס"ר ברק משולם, שנרצח בדריסה על יד גנב רכב בן 17, פלסטיני מרמאללה, סמוך לצומת רעננה הובא למנוחות אמש (א') בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. מאות ליוו את השוטר מכפר סבא בדרכו האחרונה. בן 29 היה במותו.
במהלך ההלוויה התפרצה אריאלה, אלמנתו של ברק ז"ל, כלפי השר לביטחון פנים, עמר בר לב, והטיחה בו: "תגן על השוטרים שעומדים פה, על כל נשות השוטרים שעומדות פה ולא יודעות אם מחר ידפקו בדלת, כי אתם לא נותנים להם אישור לירות, אתם לא מגנים עליהם. בתגובה ענה לה השר בר לב: "כרגע אמרתי שיש אישור לירות".

ברק משולם ז"ל, השוטר שנדרס למוות בצומת רעננה, צילום מהרשתות באדיבות דוברות המשטרה

ברק משולם ז"ל, השוטר שנדרס למוות בצומת רעננה, צילום מהרשתות באדיבות דוברות המשטרה

קודם לכן, ספדה לו אלמנתו: "ברקי, אהבת חיי 11 שנה. תדע שאני אוהבת אותך בכל לבי. אני לא כועסת. אספר כל יום איזה אבא מדהים אתה. תהיה בטוח שהמילה הראשונה של ליאו תהיה אקונה מטטה. תודה שלימדת אותי מהי אהבה. תודה על השנים היפות. אוהבת אותך לנצח, אריאלה".

מסע ההלוויה של ברק משולם ז"ל, צילום משטרת ישראל

אנשי צמרת המשטרה, ביניהם השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה, היו בין המספידים. השר בר לב הדגיש כי במצב בו נמצא שוטר בסכנת חיים, רשאי הוא לנטרל את הרוצח הפוטנציאלי. כך אמר השר בר לב: "גם הלילה לא עמד ברק מנגד, וללא היסוס יצא לבלום פושע חסר מעצורים. באומץ לב, בנחישות ובגבורה אנושית. ברק פשוט היה שם, בשביל כולנו. רק בחודש שעבר ליווינו למנוחות את רב-סמל בכיר עמיחי כרמלי זכרו לברכה, שנפל אף הוא בנסיבות דומות וכואבות. גם הלילה, כמו במקרה בו נפל עמיחי, פגש ברק עבריין אלים ומסוכן, שישלם מחיר כבד מאוד על מעשהו הנפשע. אין לנו אלא להתייחס לפושע כזה כאל רוצח, ועל העונש להיות בהתאם. אין שום ספק, שכאשר שוטר נמצא בסכנת חיים כאשר רכב דוהר לעברו ומאיים לפגוע בו, או בכל מצב נוסף של סכנת חיים, רשאי השוטר לנטרל את הרוצח הפוטנציאלי".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, ספד: "שוטרי ולוחמי משטרת ישראל הם המגן האנושי של אזרחי המדינה, ולצערי אנו עדים לכך שוב, עם נפילתו והירצחו של רב סמל מתקדם ברק משולם זיכרונו לברכה. מעל קברו של ברק זיכרונו לברכה, אני אומר לאזרחי המדינה את מה שהוא גילם בחייו ואת מה שהוא היה אומר גם כעת – יש על מי לסמוך ושום דבר לא יפגע בשליחותנו המקצועית, הערכית והמוסרית בשמירה על ביטחון הפנים של ישראל. זוהי המורשת שהוא מותיר לנו, ואנו מחויבים לה. אלמה וליאו דוד, שהפכו בין לילה ליתומים מאבא, גם הפכו בין לילה לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל הגדולה והמורחבת. כשיגדלו, הם ישמעו מאתנו את סיפורי הגבורה על אביהם ברק שהיה שוטר גיבור בכל רמ"ח איבריו מצעירותו ועד יום מותו. ברק, אני ניצב כאן מולך היום, כואב ואבל על לכתך, תומך, מנחם ומחבק את משפחתך וחבריך, ומצדיע לך על גבורתך ושירותך למען מדינת ישראל".

 

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר: "הלוויות הן תמיד אירוע כואב, אך זאת קשה במיוחד. עצב ויגון על מוות מיותר של בחור צעיר, מוכשר, חדור מוטיבציה, מסור לתפקידו, איש משפחה וקהילה שכל עתידו היה לפניו. בחור אופטימי וטוב לב שתמיד נכון היה להושיט יד, לעזור, לתמוך, להעניק ולהגן על בני עירו. איש נהדר ואהוב שיצא למשמרת והלך לבלי שוב. חייו המלאים נגדעו באחת בידי רוצח שפל, בן עוולה, שגנב רכב ודהר לדרוס בכוונה תחילה. רוצח שצריך להינמק בכלא ולהרבה מאוד זמן. אין מילים לתאר את הכאב. הלב של כולנו פשוט נקרע. יהי זכרו ברוך".

ברק משולם ז"ל שירת בנקודת רעננה השייכת למשטרת כפר סבא. הוא החל את שירותו כלוחם מג"ב ובהמשך התגייס למשטרה כלוחם מג"ב. לפני מספר שנים עבר לכפר סבא מקרני שומרון. האירוע הקשה היה סביב השעה 02:00 בלילה שבין שבת לראשון. החשוד הגיע במהירות ברכב גנוב בכביש 4 מדרום, למחסום משטרה, לא עצר והמשיך בנסיעה מהזירה, במהלכה פגע פגיעה קטלנית בברק, שהצבי את החסום כאשר שמע בקשר על גניבת הרכב. מדוברות מד"א נמסר, כי בשעה 02:19 בלילה התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על שוטר שנפגע מרכב בכביש 4 סמוך לצומת רעננה דרום. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו.

המשפחה יושבת שבעה ברחוב משה דיין 77 קומה 3 בכפר סבא.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר