רחוב מגדל רעננה. קרדיט: Google Street View
רחוב מגדל רעננה. קרדיט: Google Street View

אכזבה ברחוב מגדל: הוועדה המקומית דחתה תכנית פינוי בינוי של עמידר

הפרויקט, שהיה צפוי לכלול הריסה של שישה בתים והקמתם של שלושה בנייני מגורים בני 87 יחידות דיור, נדחה על ידי הועדה המקומית. חברת עמידר: "נלמד את ההחלטה ונעשה את הנדרש לטובת קידום הפרויקט"

פורסם בתאריך: 4.9.19 08:54

הועדה המקומית לתכנון ובניה רעננה, דחתה לאחרונה בקשה לפרויקט פינוי בינוי ברחוב מגדל, שהוגשה על ידי עמידר, החברה הלאומית לשיכון. בפרויקט תוכננה הריסה של שישה בתים ישנים פרטיים לאורך הצד המערבי של הרחוב, והקמתם של שלושה בניינים בני 7 קומות, ובסך הכל 87 יחידות דיור.

בעקבות חוות דעת של היועצת המשפטית, החליטה הוועדה לדחות את התכנית, לאחר שטענה בין היתר כי התכנית המוצעת אינה עומדת בהוראות הפינוי בינוי של תכנית המתאר העירונית רע/3000, בין היתר באיחוד חלקות (התכנית שהוגשה מבקשת לאחד חלקות בשטח 2.8 דונם, למרות שאיחוד חלקות מאושר עד 1.5 דונם), תמהיל הדירות (רוב הדירות שהוגשו בתכנית היו בשטח של כ-50 מ"ר, תמהיל לא מספיק מגוון על פי תכנית המתאר) וצפיפות יחידות הדיור, שלדברי הוועדה היה גבוה מדי.

בהחלטתה אף טענה הוועדה שאם תתקבל התכנית, הדבר יסכל אפשרות להתחדשות עירונית בשאר הרחוב. הוועדה הוסיפה, כי חברת עמידר תוכל להגיש תכנית חדשה, התואמת את תכנית המתאר ומסמכי המדיניות, בעתיד. גם אם זו תגיש תכנית חדשה בעתיד, מדובר בעיכוב משמעותי לפרויקט.

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שמשמש כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, התיייחס לפרויקט הפינוי בינוי ברחוב מגדל לפני כחודשיים בעמוד הפייסבוק שלו. "נועדתי בלישכתי עם גלעד בר אדון, סמנכ"ל פתוח עסקי בחברת "עמידר" בנושא בנייה של מתחם מגורים חדש בשטחים שבבעלות חברת "עמידר" ברחוב מגדל, כתב דאז, "כיו"ר ועדת בנין עיר, אעשה הכל כדי לשפר אחת ולתמיד את חזותו של רחוב מגדל תוך שמירה על הזכויות של דיירי "עמידר" המתגוררים כיום בתנאים מחפירים".

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "עמידר פעלה ופועלת לטובת המשך השבחת נכסי הדיור הציבורי בעיר רעננה ובכלל, והעלאת איכות חיי הדיירים. אנו נלמד את ההחלטה ונעשה את הנדרש לטובת קידום הפרויקט. עמידר פועלת במאות רבות של מתחמים לטובת שיפור והשבחת נכסי הדיור, פינוי בינוי ועוד וכך יעשה גם בפרויקט ברעננה.

תגובת עיריית רעננה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר