שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

בג"צ קבע: יוגבלו הטיסות משדה התעופה בהרצליה

הטיסות משדה התעופה יוגבלו רק לסוגי טיסות מסויימות ובשעות מוגבלות. חבר מועצת העיר, איתן גינזבורג, שנכח בדיון בבג"צ: "נמשיך להאבק לסגירת השדה שפוגע באיכות החיים בעיר"

פורסם בתאריך: 21.1.18 14:06

ביום חמישי האחרון החליט בג"צ להגביל את הפעילות בשדה התעופה בהרצליה, זאת בעקבות דיון בעתירה שהוגשה ביחס להמשך פעילות השדה במקום. לפי ההחלטה, אותה כתב השופט יצחק עמית, ואליו הצטרפו השופטים חנן מלצר ואורי שהם, עולה ביקורת קשה על הממשלה על כך שמזה שנים הייתה מודעת לכך שיש למצוא פתרון של קבע להעתקת הפעילות של שדה התעופה הרצליה כפי שעולה מדו"ח ועדת בודינגר, שאומץ בהחלטת הממשלה כבר בשנת 2009. השופט עמית כתב בהחלטה: " אין לנו אלא לקוות כי המדינה תקדם ביעילות ובמהירות חלופה של ממש, כך שיתקיים רצף של פעילות התעופה האזרחית המתקיימת כיום בשדה התעופה הרצליה".

הרשויות המקומית, רעננה, הרצליה וכפר שמריהו הגישו עתירה לבג"צ כנגד פעילות שדה התעופה הרצליה, וממנה עולה כי השדה פועל על שטח בייעוד חקלאי וללא היתרי בנייה. מהעתירה עולה כי שדה התעופה פועל ללא תכנית מפורטת ולא ניתן מענה להיבטי הבטיחות והרעש של הפעילות הנובעת ממנו. עמותת "משתמשי שדה התעופה הרצליה" הגישו מטעמם עתירה לבג"צ על מנת לאפשר פעילות טיסות באופן סדיר ומלא בשדה. בעקבות הדיון בבג"צ, בו נשמעה גם עמדת היועץ המשפטי לממשלה ביחס להמשך פעילות שדה התעופה, קבע השופט עמית כי השופטים החליטו לאמץ כמעט את כל עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, שלדעתם מאזנת בין האינטרסים השונים של הרשויות המקומיות, התושבים ומשתמשי שדה התעופה.

 

על פי ההחלטה:

השדה יפעל בשעות 19:30-7:00, ובימות החול תופסק הפעילות התעופתית בשעות 16:00-14:00.

יותרו טיסות לצורכי בדק, אש והצלה; 18 טיסות טיסה בשנה לטייס לשם שמירת כשירותו; טיסות הדרכה ולימוד; טיסות מסוקים; טיסות צילום לצרכים צבאיים ואזרחיים.

לא יותרו טיסות חוויה ו"מוניות אוויר".

רשות התעופה האזרחית רשאית לבצע בשדה עבודות לתיקון המסלולים; כל תוספת בנייה תצריך היתרים כחוק ואישור של היועץ המשפטי לממשלה.

חבר מועצת העיר ויו" הוועדה לתכנון ובנייה, איתן גינזבורג, אשר נכח בדיון בבג"צ שהגישה עיריית רעננה אמר השבוע: "שדה התעופה הרצליה מהווה מטרד רעש ומפגע בטיחותי. הוא מסכן את תושבי הסביבה וגורם לאי נוחות מתמשכת. בית המשפט החליט על הגבלה משמעותית של פעילות שדה התעופה הרצליה לעומת הפעילות שהיתה מקובלת עד היום. יחד עם זאת, המאבק יסתיים רק כששדה התעופה יסגר ויועבר למקום חלופי שלא יהווה מטרד ומפגע לתושבי רעננה והסביבה".

איתן גינזבורג. צילום פרטי

איתן גינזבורג. צילום פרטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר