פיתוח מיומנות חברתית (Shutterstock) צילום: adriaticfoto
פיתוח מיומנות חברתית (Shutterstock) צילום: adriaticfoto

פיתוח מיומנויות חברתיות: השיטה החדשנית של פז אושרן

פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP ומומחה בפיתוח כישורים חברתיים, מלמד איך להיות מגנט חברתי, זה שכולם מתעניינים בו, נסחפים אחריו ורוצים להיות איתו בקשר. השיטה שפיתח לשדרוג מיומנויות חברתיות נלמדת בהרחבה ובשפה קלילה ומובנת, בשלושת הספרים שפרסם

פורסם בתאריך: 3.10.19 15:39

פז אושרן: איך להיות מגנט חברתי

"בשנת 2007, הייתה לי תכנית ייעוץ ברדיו בתחנת 'קול ישראל'. חלקתי עם המאזינים ידע חשוב והם נהגו להתקשר ולשאול שאלות בנושאים שנגעו לליבם. אחת הדאגות של כל שדרן רדיו היא ה'רייטינג', קל מאוד להעביר תחנה ברדיו, זה קורה בלחיצת כפתור. די בכך שהשיחה לא מעניינת, מתנגן שיר לא מתאים או משודרות פרסומות ארוכות מידי, והמאזינים כבר נודדים לתחנה הבאה.

"אם אינכם מצליחים לעניין אדם בשיחה בחיי היומיום, זה קורה וזה בסדר. אבל כשמדובר בתכנית רדיו עם עשרות אלפי מאזינים, האחריות קצת יותר כבדה. שם כבר הבנתי שאנחנו נמדדים ביכולת שלנו לרתק אנשים – לגרום להם לרצות להקשיב לנו ואפילו לרצות עוד זמן איכות אתנו. ברוכים הבאים למסע מרתק במיוחד. אתם באמת הולכים לרכוש את אחת המיומנויות החשובות ביותר בחיים – להבין אנשים, להתחבר לאנשים, לקרוא אנשים ולהקיף את עצמכם באנשים איכותיים כמוכם".

במילים אלו, פותח פז אושרן את ספרו: "איך להיות מגנט חברתי". הספר, שזכה להצלחה רבה וביקוש רב בחנויות, מלמד כל אחד מאיתנו כיצד להפוך להיות מאותם אנשים אהודים, שתמיד מצליחים לעניין ולסחוף אחריהם אחרים. אלו שאנחנו רוצים להמשיך לדבר איתך גם אחרי המפגש הראשוני, ולהמשיך להיות איתם בקשר.

השיטה לפיתוח מיומנויות חברתיות

שיטת  Neuro Linguistic Programming) NLP), המאפשרת "לתכנת" את המוח ומערכת העצבים דרך שפה, ולשנות תהליכי חשיבה והתנהגויות אוטומטיות, פותחה בשנות השבעים בידי שני חוקרים אמריקאים שביקשו להבין את המאפיינים המרכזיים של אנשים מצליחים, וכיצד לבודד ולהגדיר אותם כדי להוביל אנשים אחרים להצלחה.

את אותה שאלה שאל את עצמו פז אושרן, מטפל NLP מוסמך, אך התמקד בתחום המיומנויות החברתיות: "מה יש אצל אותם אנשים אהודים חברתית שמגיעים לאירוע ותוך מספר דקות מרתקים וממגנטים אליהם אנשים אחרים? מה הם עושים שונה, כך שתוך מספר דקות הם הופכים לאלו שכולם רוצים בחברתם? וכיצד ניתן להגדיר את המיומנויות הספציפיות שלהם ולהשתמש בהן עבור כל אחד שרוצה לפתח ולשפר את המיומנויות החברתיות שלו?

אושרן למד והתמחה בטיפול בשיטת NLP והיפנוזה בארצות הברית, וצבר ניסיון רב שנים בטיפול NLP לפיתוח ביטחון עצמי ושכלול מיומנויות חברתיות. הוא פיתח את השיטה לפיתוח מיומנויות חברתיות המבוססת על עקרונות ה- NLP. בעקבות הצלחת השיטה והשגת תוצאות מרשימות בעקביות, פתח אושרן את בית הספר לקורסי NLP ותקשורת בינאישית מתקדמת, בה הוא מעביר הרצאות בתחום בכל רחבי הארץ ואף פרסם שלושה ספרים מובילים בנושא, המפרטים את עקרונות השיטה שפיתח.

על שאלת המיליון, כיצד לפתח מיומנויות להצלחה, הוא משיב: "יש תהליכי חשיבה מסוימים שניתן ללמוד וליישם. אצל חלק מהאנשים, התהליכים הללו באים בטבעיות והם אפילו לא מבחינים בהם, ואצל אחרים צריך למקד ולחזק את התהליכים ולהפוך אותם למודעים יותר, כדי שהם יתקדמו ויצליחו".

איך זה בא לידי ביטוי במיומנויות חברתיות?

"בדיוק באותה הצורה. כשהתחלתי לחקור את נושא המיומנויות החברתיות, ערכתי מחקר משלי. לקחתי קבוצה של אנשים 'מובילים' חברתית, כאלו שנכנסים למקום כלשהו ומיד מעוררים עניין, ורציתי להבין מה הם עושים שונה וכיצד הם פועלים. אלו אותם אנשים כריזמטיים, מרתקים, שתמיד נכנסים לנו ללב וגורמים לנו לרצות בחברתם. כמובן, שהם אלו שחזקים מאוד במיומנויות חברתיות.

"בחרתי אותם על פי תוצאות, ראיתי אותם מגיעים פעם אחר פעם למקומות חדשים וכובשים בעקביות את הסביבה, ואז התחלתי לדגום את זה, לחקור ולהבין מה הם עושים שכל השאר לא יודעים לעשות, לרבות כל השלבים: איך הם פותחים שיחה, מהי שפת הגוף שלהם, סגנון הלבוש, מהי תפישת העולם שלהם לגבי עצמם, באיזו אינטראקציה הם משתמשים, מהם יסודות התקשורת שלהם, כיצד הם יוצרים שיחה והופכים שיחה למעניינת, ואיך הם גורמים לאנשים לרצות לשמור איתם על קשר. אחרי שבדקתי את השיטה על עצמי כשבודדתי והטמעתי את המיומנויות הספציפיות של אותה קבוצת אנשים, הבחנתי כיצד אני עצמי משתפר יותר ויותר בהיבט החברתי. כיצד אני הופך בהדרגה מטיפוס ביישן וסגור, לכזה שהולך וסוחף אחריו אנשים. אז למעשה הבנתי, שזו מיומנות שניתן ללמוד, לפתח ולשפר, גם אם אדם מגיע ממקום סגור וביישן".

באילו מיומנויות חברתיות הבחנת?

"מיומנות אחת למשל, היא היכולת שלהם להתאים את השיחה לאדם העומד מולם. הם 'קוראים' את עולמו הפנימי תוך מספר שניות, ומתאימים את נושא השיחה, אופן השיחה, האינטונציה ושפת הגוף לאותם אנשים ובכך מרתקים אותם. תוך כמה שניות הצד השני 'ממוגנט', משהו בו נפתח והוא מרותק אליהם. אגב, הם לא מזייפים עניין באדם שמולם, הם מסוגלים באמת למצוא עניין בכל אחד.

"עוד תכונה חזקה, היא יכולת ההבעה הרגשית הגבוהה שלהם. הם מביעים את עצמם בצורה רגשית מיטבית (לא רגשנית או דרמטית), אם משהו מלהיב אותם הם יגידו "ואוו זה מדהים", הם לא יזייפו התלהבות והם באמת יכנסו לך ללב".

אז איך גורמים למישהו לחבב אותך תוך שלוש שניות?

"הטכניקה הבסיסית והפשוטה ביותר לגרום לאדם כלשהו לחבב אותך תוך שלוש שניות, היא להישיר אליו מבט ולחייך. יש פה אלמנט מתוחכם – כאשר החיוך מגיע לאחר המבט, המשמעות עבור האדם שממול היא שהבטתי בו, הבחנתי בו, אהבתי מה שראיתי ולכן חייכתי. וזה תמיד כובש".

מהם המיומנויות החברתיות שאתה עוזר לפתח?

"המיומנויות נחלקות לכמה סוגים: המיומנות של 'איך להיות מגנט חברתי', מלמדת ומפתחת את היכולת ליצור אינטראקציות עם אנשים, בעיקר אנשים חדשים, בכל מקום. על המיומנות הזו מבוסס הספר הראשון, והוא מלמד בנוסף, כיצד ליצור שיחה מעניינת עם כל אחד וכיצד לגרום לאדם השני לרצות להיות איתך בקשר. זה תקף גם לדייטים כמובן, איך לגרום לדייט שלך לרצות להמשיך את הקשר.

"את מיומנות ה'ביטחון עצמי למגנוט חברתי', מלמד הספר השני, שמדריך שלב אחר שלב – כיצד לבנות ולשפר את הביטחון העצמי ואת ההערכה העצמית, כיצד אוכל להרגיש נוח עם עצמי כך שאוכל לבטא את עצמי בחופשיות ובעניין. הספר עוסק גם בדימוי גוף וקבלה עצמית, והקניית יכולות לעשות דברים חדשים.

"המיומנות השלישית – 'אסרטיביות חברתית', נלמדת בהרחבה בספר השלישי העוסק בכל המצבים המורכבים והלא נעימים. דברים שלא נעים לנו לומר לאחרים, בקשות שאנו רוצים לבקש ולא נעים לנו, למשל בעבודה, עם חברים, עם בן הזוג. סיטואציות פחות נעימות, בהן אנו נדרשים לגייס את האסרטיביות שלנו ולומר את הדברים כדי להשיג את מה שאנו רוצים בדרך נעימה, מבלי לעורר שליליות,הספר עוסק בכך בהרחבה.

"הספרים הרביעי והחמישי עדיין לא יצאו, אך אוכל לומר שהם ירחיבו וילמדו מיומנויות חברתיות בתחומים נוספים".

מי קהל היעד של הספרים?

"הספרים מתאימים לכולם. קהל צעיר עד מבוגר, וכל הגילאים מוצאים בו עניין. אני מקבל מיילים מאימהות שרצו לשפר את הכישורים החברתיים של ילדיהן והחליטו לקרוא את הספר יחד עם ילדיהן והופתעו כמה ערך הספר נותן גם להן עצמן. השפה הכתובה היא בגובה העיניים וקל לצעירים גם כן להתחבר ואני ממליץ להתנסות בספר הראשון, לראות עד כמה הוא משפר את ההיבט החברתי שלכם ומשם להמשיך לספרים הבאים".

קישור לרכישת הספר הראשון "איך להיות מגנט חברתי"
קישור לרכישת הספר השני "ביטחון עצמי למגנוט חברתי"
קישור לרכישת הספר השלישי "אסרטיביות חברתית"

פז אושרן
קישור לפייסבוק 
קישור לאתר

פז אושרן. צילום עצמי

פז אושרן. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר