משאית. צילום עזרא לוי
משאית. צילום עזרא לוי

בעשור האחרון: 118 תאונות דרכים ברעננה בהן היו מעורבות משאיות

בשנת 2017 התרחשו ברעננה עשר תאונות קלות ואחת קשה בהן היו מעורבות משאיות

פורסם בתאריך: 12.2.18 12:09

בעשור האחרון היו ברעננה 118 תאונות בהן היו מעורבות משאיות, כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק.  בשנת 2017 התרחשו ברעננה עשר תאונות קלות ואחת קשה. בשנת 2009 ובשנת 2012 התרחשו בעיר תאונות קטלניות בהן היו מעורבים רכבים כבדים. העיר השכנה הרצליה מובילה באזור השרון בכמות התאונות בהן היו מעורבות משאיות בעשור האחרון עם 199 תאונות כשמתוכן ארבע תאונות קטלניות. אחריה נמצאת כפר סבא עם 191 תאונות כאשר ארבע מתוכן היו קטלניות.

בשנת 2017 התרחשו ברחבי הארץ 88 תאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד) עם מעורבת של רכב כבד , מדובר בעליה של 9% משנת 2016, למעלה ממחצית המקרים היו במעורבות של משאיות במשקל 3.5 טון ומעלה. המשאיות מהוות רק 3% מתוך סך כלי הרכב בכבישים, מספר נמוך מאד ביחס לאחוז מעורבותן בתאונות קטלניות. בשנת 2017 אירעו כ-1,800 תאונות דרכים במעורבות משאיות, 243 מהן היו תאונות קשות. על פי הנתונים, בתוך הערים אירעו בשנת 2017 951 תאונות במעורבות משאיות, 30 מהן היו קטלניות ו- 110 קשות.

לפי דברי העמותה, אחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך היישובים היא כי אין להם מקום חניה מסודר .כך, נוצר מצב שבו נהגי הרכבים הכבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בתוך האוכלוסייה, בין היתר, ליד ילדים. להערכת אנשי מקצוע, חסרים נהגי משאיות בארץ. אחת הסיבות למחסור של נהגי הרכב הכבד היא שעות עבודה ארוכות במיוחד של נהגי המשאיות והעסקת נהגים מבלי לבדוק את הרקע התעברותי שלהם. מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות העבודה והמנוחה של הנהגים , ונהגים רבים נוהגים מעל 12 שעות.

 

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עוצמת ההתנגשות במשאית בזמן תאונה כל כך גדולה שכמעט כל תאונה יכולה להיות קטלנית, כזו שתגבה קורבנות. כשנהג משאית נדרש לעבוד שעות ארוכות על הכביש מעבר לחוק וללא כל מנוחה, הוא מסכן את כל הנוסעים בכביש ועלול לגרום לתאונה רבת נפגעים בכל רגע. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים היה חייב כבר מזמן לקדם חובת שימוש בטכנולוגיות מצילות חיים כדוגמת הטכוגרף בכל משאית. צריך להגביר את הפיקוח והאכיפה על הנהגים המקצועיים ולהעמיד לדין גם בעלי חברות ששולחים נהגים לעבוד 16 ו-17 שעות על ההגה, עם כלי רכב כבדים בעלי ליקויי בטיחות חמורים שמסכנים את החיים של כולנו בכביש".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר