צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

עמותת אור ירוק: 16 הולכי רגל נפגעו ברעננה בשנה האחרונה

בעשור האחרון נהרגו ברעננה שני הולכי רגל, כשהראשון היה בשנת 2012. סך כל הולכי הרגל הנפגעים בעשור האחרון ברעננה עומד על 131

פורסם בתאריך: 21.4.18 19:05

בשנת 2017 נפגעו  16 הולכי רגל במעברי חצייה ברעננה, 14 מהם נפגעו באורח קל, הולך רגל אחד באורח קשה ואחר נהרג, כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק.  בעשור  האחרון נהרגו  שני הולכי רגל בעיר, כשהראשון היה בשנת 2012. סך כל הולכי הרגל הנפגעים בעשור האחרון ברעננה עומד על 131. בערים השכנות, מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חצייה גבוה יותר. בכפר סבא נפגעו בשנת 2017  28 הולכי רגל, 23 באורח קשה ו26 פצועים קל. בהרצליה סך הכל הולכי הרגל הנפגעים באותה שנה עומד על 30, כאשר 4 נפגעו באורח קשה ו26 באורח קל.

על פי נתוני עמותת אור ירוק בשנת 2017 נהרגו ברחבי הארץ 33 בני אדם בעת שחצו את במעבר החציה. מדובר בעלייה של עשרה הרוגים (43%) בהשוואה למספר ההרוגים בשנה שקדמה לה. רובם המוחלט של ההרוגים במעבר חציה מצאו את מותם בתחום העירוני – 32 הרוגים מתוך 33.  בשנת 2017 נפגעו בתאונות דרכים 1,999 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצדם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא העניקו להולכי הרגל זכות קדימה.

 

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העלייה החמורה בנפגעים ובהרוגים מדאיגה ומצערת על אחת כמה וכמה כשהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעברי חציה הוא פשוט ליישום ואפקטיבי. משרד התחברה והבטיחות בדרכים וראשי הרשויות צריכים להעלות לסדר היום את נושא היפגעותם של הולכי הרגל ולטפל במצב על ידי התקנת פסי האטה וכיכרות ליד מעברי חציה מסוכנים, בעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של ילדים או קשישים, סמוך לבתי ספר, מגרשי שעשועים, קופות חולים ובתי אבות. השקעה שתוביל לריסון מהירות הנסיעה בסמוך למעברי חציה תוכל להציל חיים רבים ולצמצם באופן משמעותי את מספר הנפגעים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר