צ'ק. צילום אילוסטרציה קובי פאר
צ'ק. צילום אילוסטרציה קובי פאר

רק שלושה מתמודדים על ראשות העיר דיווחו למבקר המדינה על התורמים לקמפיין הבחירות שלהם

באתר מבקר המדינה מפורסמת רשימת התורמים לקמפיין הבחירות של חיים ברוידא, ניר קריסטל וארז ברט. מי נמצא ברשימת התורמים ומדוע שאר המועמדים לא פרסמו את שמות התורמים להם? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 9.7.18 16:19

בבדיקה שערכנו לפני כחודש וחצי, מצאנו כי רק המועמד לראשות העיר, ארז ברט, דיווח על תרומות לקמפיין הבחירות שלו לאתר מבקר המדינה. בבדיקה נוספת שערכנו היום באתר המבקר, מצאנו כי לא כל המועמדים דיווחו מאז, למרות שחלקם כבר בעלי הרשאת דיווח וחייבים בכך ע"פ חוק. אז למה המועמדים לא מדווחים על תרומות?

ע"פ הנחיות מבקר המדינה, על כל מועמד לדווח על תרומה שסיעתו קיבלה, לא יאוחר משלושה ימים לאחר קבלתה, במידה וקיבל הרשאה למערכת. על מנת לדווח על כך, הסיעה צריכה לקבל את ההרשאה ממבקר המדינה ועל הסיעה לדאוג לקבל אותה.

במשרד מבקר המדינה מוסרים לנו היום כי דיווח התורמים לאתר נעשה ללא עיבוד של המבקר, אלא אך ורק דרך דיווח ישיר של המועמדים שקיבלו הרשאה לכך. כלומר, תורמים עליהם מועמד מדווח, מופיעים ישירות באתר. אין תחנת ביניים. ע"פ הנתונים שהתפרסמו באתר מבקר המדינה הגלויים לציבור, רק חיים ברוידא, ארז ברט וניר קריסטל דיווחו את שמות התורמים.

אז מה בנוגע לשאר המועמדים? מתוך חמשת המועמדים הנותרים, שתיים מהם, רונית וינטראוב ממרצ ורחלי בן ארי סקעת מהליכוד רצות לראשות העירייה במסגרת מפלגה, לכן דיווח התרומות אצלן נעשה באופן שונה, ולא מופיע באופן מיידי כמו אצל מועמדים מתוך סיעות עצמאיות. אצל שלושת המועמדים הנותרים, יקי ודמני ואיתן גינזבורג המצב שונה. הם כפופים לדיווח על פי חוק בדיוק המועמדים שכבר דיווחו על תרומותיהם.

מטעמם של ודמני וגינזבורג נמסר לפני כחודש וחצי,כי התורמים יעודכנו בהקדם על פי חוק. אולם מאז התורמים טרם עודכנו או נחשפו. יתרה מכך, בבדיקה באתר מבקר המדינה, נראה כי ניתנה לודמני הרשאה לדווח על תורמים, אך ע"פ הנתונים אינם עושים כך, למרות שבהנחיות לבחירות הרשויות המקומיות הם מחוייבים לכך ברגע שקיבלו הרשאה למערכת.

מטעם המועמד יקי ודמני נמסר: "כל הנתונים דווחו כנדרש למשרד המבקר ואף קיבלנו חשבון וססמה במשרד המבקר. ניתן לפנות אליהם ולברר זאת מולם".

ממטה הבחירות של המועמד וראש העירייה המכהן,  איתן גינזבורג נמסר: "בשל שינויים בהנהלת החשבונות במטה הבחירות הדיווח התעכב. כמובן שכל התרומות רשומות באופן מסודר וידווחו כחוק״.

בבדיקה מול מבקר המדינה נענינו כי הדיווחים של המועמדים בעלי ההרשאה מדווחים ישירות למערכת הממוחשבת ומופיעים באתר, ללא כל עיבוד נתונים מצד מבקר המדינה.

שמות התורמים למועמדים עד כה על פי אתר מבקר המדינה, נכון לתאריך 9.7:

רעננים – בראשות ניר קריסטל

אמל גינזבורג, ציון פלח, שחר אלרם, עמי שליט, יפעת שמשון, אריאל שפיר, יהודית קריסטל שטופמן, עדו פיגנבאום, גדי בהט, נועם עודד, אייל שאול, שלמה צבי פוירמן.

ארז ברט

גבי בורדוביץ, עירית ברט, אהוד אלטשולר, חיים אילוביץ', סימי אפרתי, קלר מרסי, ירון צוברי, יוסי פריד, דוד גרנות.

חיים ברעננה – חיים ברוידא

יאיר וילצינסקי, ציון עמוסי, ברוך שקלים, בנימין אלרז, ישראל קומפלר, יוסי בלוטמן, דוריס ברוידא, בן ברוידא, יובב פפר, חיים דברת, עטר ברוידא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר