יריד חשיפה למקומות התנדבות ברעננה, צילום באדיבות עיריית רעננה
יריד חשיפה למקומות התנדבות ברעננה, צילום באדיבות עיריית רעננה

מאות תלמידים ביקרו ביריד ההתנדבות הגדול של רעננה

בבית אבות, בבית לוינשטיין, במשחקייה לפעוטות ובספריות: מאות תלמידים נחשפו ביריד התנדבות למקומות הרבים בהם ניתן להתנדב ברעננה, כתנאי הכרחי לקבלת תעודת בגרות

פורסם בתאריך: 16.10.18 08:37

מאות תלמידים מתיכונים וחטיבות ביניים ברחבי רעננה הלומדים בכיתות ט'- י', הגיעו ביום חמישי האחרון, 11.10, להיכל הספורט 'אביב' שבעיר, ולקחו חלק ביריד החשיפה העירוני למקומות וארגונים בהם ניתן להתנדב. בני הנוער נחשפו לדרכים השונות להתנדב ולתרום לקהילה ובכך למלא את דרישת ההתנדבות בתעודת הבגרות, זאת במסגרת התכנית "מהתפתחות אישית למעורבות חברתית". זו השנה השישית ברציפות בה מתקיים היריד, וזאת בהובלת מדור התנדבות הנוער באגף התרבות והנוער בעיר.

במהלך היריד הציגו נציגי העמותות ומסגרות ההתנדבות בפני בני הנוער את מהותן ותכניהן של תכניות ההתנדבות, בעזרת דוכני הסברה. כמו כן, יכלו בני הנוער להירשם ולהצטרף לתכניות ההתנדבות כבר ביריד. בין המסגרות והעמותות שהוצגו: בית אבות 'עמל' בשרון, מעון שקמה – מסגרת לאנשים עם מוגבלות, ההוסטלים בית פרי ובית חלומי לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, "שישי שמח" – עמותת התנדבות וביקור בבתי חולים, ביניהם בבית לוינשטיין, צוות בידור עירוני, מספרי סיפורים בספריה העירונית, משחקיה לפעוטות, מועדון הנוער 'המרתף', צהרוניות, גני הילדים ותנועות וארגוני הנוער השונים בעיר.

"היריד נועד להציג בפניהם את כל מסגרות ההתנדבות האפשריות שעומדות לרשות התלמידים", סיפרה עידית רוזנטל-שובל, מנהלת התנדבות ראשותית ותכנית מעורבות חברתית. "ברעננה יש כמאתיים חמישים מקומות התנדבות שניתן להתנדב בהם. יש חשיבות מאוד גדולה למעורבות של בני הנוער בקהילה ובמסגרות שונות, גם להיכרות המקומות. אנשים לא ידעו שיש לידם בית אבות ופתאום גילו קהילה שלמה של קשישים שאפשר להגיע ולתרום ולהתנדב. יש בני נוער שהחשיפה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים קשה להם, ודרך ההתנדבות הם מגיעים למקומות שלא היו מגיעים בלעדיה. עולמם ממש נפתח. התנדבות זאת דרך חיים וברעננה אנחנו רואים משפחות שלמות יוצאות להתנדב לא רק ממקום של 'צריך' אלא מהתנדבות של ביחד כמשפחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר