קלפי צילום זיו אורן
קלפי צילום זיו אורן

בחירות 2018 ברעננה: "המאבקים הפכו אישיים ואגרסיביים יותר"

הפרלמנט הרענני עונה על השאלה: האם מערכת הבחירות בעיר מתנהלת עד עתה בצורה מכובדת והוגנת? כנסו לקרוא את התשובות המעניינות

פורסם בתאריך: 20.10.18 20:02

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"רעננה, לעומת ערים אחרות אולי, היא עיר שבה הבחירות מתנהלות באופן כללי בצורה אתית ומכבדת. יוצא לי לא פעם לעבור ברחובות העיר בימי שישי, בהם המתמודדים ותומכיהם גודשים את רחוב אחוזה, מחלקים פלאיירים ולוחצים את ידיהם של התושבים ומעודדים את המצביעים להצביע בעדם. יחד עם זאת, ככל שמועד יום הבחירות הולך ומתקרב, כך גם הזירה והרחוב הרענני מתחממים. כיום הרחוב הרענני הוא לא רק הרחוב פיזית, אלא גם הרשתות החברתיות והפייסבוק בעיקר – בו מתנהלות מערכות קרב קשות ביותר. אני אישית ויתרתי על הדיונים בפורומים השונים, כי אלה למעשה לא דיונים, אלא הכפשות והאשמות והורדת ידיים. זה עצוב ביותר, מכיוון שאין אפשרות לבוחר, האזרח הרגיל, לבחון את המתמודדים אלא אם כן נכחו בחוגי הבית וכיוצא באלה. נוסף על כך, שמענו לא מעט על השחתת שלטי רחוב של מתמודדים, ואף על איומים כאלה ואחרים. זה לא דבר חדש, וקורה בכל מערכת בחירות, למיטב זכרוני. אני קוראת לתושבי רעננה לא לקחת חלק בהתנהלות שאינה מכבדת, ולכל מי שהינם בעלי זכות בחירה להגיע ביום הבחירות ובאמת לבחור כדי שתהיה משמעות לדמוקרטיה שלנו"

(מארי פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

"מערכת הבחירות עד כה מתאפיינת בעובדה שיש המון רעש והמון השמצות, והיא מסתמנת כאחת הגרועות שהיו בעיר. נבחרי הציבור צריכים לכבד אחד את השני, הרי אחרי הבחירות כולם חיים באותה העיר. אפשר להצליח בלי להשמיץ ולקנטר, להיות הוגנים ואמינים, כי זה הבסיס לכל מועמד. הציבור יראה ויחליט במי לבחור ואני מאמינה שמועמדים אשר פועלים בהגינות ולא מבטיחים הבטחות שלא יתממשו לעולם אכן יצליחו לזכות באמון הציבור. לאחל מוות לאחד המועמדים למועצה על שלט בחירות, לקרוע שלטים, זו אינה מערכת בחירות הוגנת. כפעילה חברתית אני קוראת לכל המועמדים להתנהג בכבוד אחד לשני ולכבד את האזרחים המבקשים בחירות שקטות, נקיות מהשמצות וענייניות. בהצלחה לכולם ואני מאחלת לתושבי רעננה שיבחרו אנשי עשייה נאמנים וטובים לעיר ולאזרח"

(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

"מערכת הבחירות הנוכחית סוערת יותר ממערכות קודמות והמאבקים הפכו אישיים ואגרסיביים יותר. אולי כי זה בעבר לא הייתה תחושה שיש התמודדות אמיתית, אולי זה בגלל ריבוי המתמודדים במערכת הנוכחית ואולי זה קורה כי הפוליטיקה השתנתה. מצד המתמודדים נשמרת מערכת בחירות מכובדת בצורה יחסית, אבל מכיוון הפעילים יש לא מעט רגעים שצריך לשפשף עיניים כדי להאמין שהדברים אכן התרחשו ברעננה. באופן אישי אני כבר מחכה ליום שאחרי ומקווה שגם בישורת האחרונה, המתמודדים ינסות לשמור על אלגנטיות מסוימת וינהלו מערכת בחירות בצורה הוגנת".

(לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר