סיירת ההורים: במרכז בחולצה בהירה ניר קריסטל, משמאלו בועז יפה
סיירת ההורים: במרכז בחולצה בהירה ניר קריסטל, משמאלו בועז יפה

סיירת ההורים של רעננה תיסגר בקרוב

בניגוד לערים אחרות, הסיירת ברעננה נמצאת תחת פיקוח המשטרה ולא תחת פיקוח עירוני. בעקבות ארגון מחדש הפעילות תופסק. ייתכן שתחודש אחרי הבחירות במסגרת עירונית. גם יחידת הג'יפים ויחידת האופניים עלולות להיסגר

פורסם בתאריך: 22.10.18 15:42

בניגוד לרוב הערים בארץ, ברעננה, יחידות האבטחה ההתנדבותיות כמו סיירת ההורים, נמצאות תחת פיקוחה הישיר של המשטרה ולא תחת פיקוח עירוני. אז עכשיו, עקב ארגון מחדש של המשמר האזרחי במשטרה, אליו משתייכות יחידות התנדבותיות אלה, פעילות היחידות עומדת להיפסק. ניר קריסטל, שהקים את סיירת ההורים לפני כשמונה שנים, סיפר: "אני בניתי את סיירת ההורים במודל מאוד ייחודי בארץ כשהיא  כפופה למשטרה. יש מספר מועט מאוד של סיירות שפועלות במתכונת הזאת. יש בזה הרבה מאוד יתרונות, לדוגמא – שלמתנדבים יש מספר סמכויות זהות לשוטרים. מה שקרה עכשיו הוא שבעקבות רה ארגון כללי במשמר האזרחי, יחידות ההתנדבות הבודדות שישארו ברעננה תחת פיקוח המשטרה הן יחידת התנועה ויחידת הסיור. יחידות המתנדבים האחרות, כגון סיירת ההורים, לא ימשיכו לפעול תחת פיקודה של המשטרה. אני הערכתי כבר מזמן שהסיירת הולכת לכיוון הזה, ושצריך להעביר את הסיירת למודל העירוני".

בועז יפה, מנהל סיירת ההורים, אמר על החלטת המשטרה: "זה היה תהליך צפוי, ידענו על זה מראש. המשטרה הפסיקה את ההכשרות לחברי סיירת ההורים החדשים כבר מזמן. למרות שרעננה נחשבת והוצגה במשטרה כהצלחה של המודל הייחודי של סיירת הורים תחת פיקוחה של המשטרה, המהלך להפסקת פעילותה תחת המשטרה עדיין התרחש. הסיירת עבדה ללא לאות, כדי לעזור ולטפל בנוער בעיר. זה מאוד חבל".

מה הצעד הבא מבחינת הסיירת?

"מיד אחרי הבחירות, אנחנו נפנה לראש העיר החדש ונבקש ממנו לאמץ את המודל העירוני של הסיירת, כדי שהסיירת תמשיך לפעול תחת פיקוחה של העירייה. יש דברים שצריך לפתור כמו רכב, ביטוחים למתנדבים, סמכויות, ובתקווה שנמשיך משם. חבל מאוד שהמשטרה החליטה להפסיק את פיקוחה על היחידה. יש לא מעט בני נוער שחייבים את חייהם לסיירת".

בנוסף להפסקת פעילותה של סיירת ההורים מטעם המשטרה, מספר יחידות התנדבותיות נוספות שפעלו ברעננה עד כה עלולות להיסגר גם הן, כמו יחידת הג'יפים ויחידת האופניים.

במשטרת ישראל לא אישרו ולא הכחישו את המידע ומסרו בתגובה: "הקמה או פירוק יחידות מתבצעים על פי הערכת מצב ארגונית ומבצעית המתבססת על צרכי משטרת ישראל ועל משימותיה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר